۱۱۸۰۸۵۳
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

جعبه سیاه مترو تهران -کرج در شورای شهر باز شد

جعبه سیاه حادثه متروی تهران- کرج در صحن شورای شهر تهران باز شد و مهدی چمران رییس شورای شهر آن را نقص در سیستم سیگنالینگ مترو دانست که مربوط به ۲۰ سال پیش است.

اکوایران: گزارش حادثه دو قطار مترو کرج - تهران ابتدا در جلسه هم اندیشی شورای شهر تهران بررسی شد و سپس مدیران حمل و نقلی شهرداری به صحن شورای شهر آمدند تا دوباره این گزارش را در صحن تکرار کنند . مهدی چمران پیش از آغاز جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به بررسی گزارش حادثه متروی تهران - کرج در جلسه هم اندیشی گفت : نیمی از جلسه هم اندیشی درباره حوادث مترو بود و راه های پیشگیری و راه های تامین قطعات و خرید لوازم که اصل مشکل مترو را این مسایل تشکیل می دهد و قرار شد گزارش مفصل تر را در صحن شورای شهر مطرح شود .

وی ادامه داد : این مشکلات دغدغه ای بود که از ابتدا ما را رنج می داد و برخی نگاه دیگری به این مکشلات داشتند و حوادث را می دیدند و اگرمشکلات را حل نکنیم تضمینی نیست که تکرار نشود .

چمران با بیان این که وضعیت قطعات یدکی در مترو بحرانی است گفت : در گذشته خرید های لازم در این حوزه انجام نشده است و انبارها خالی شده است و در گذشته هر چه خراب شده است کنار گذاشتند و اگر قطعه نویی وجود داشته به کار گرفته شوده است و دیگر ما قطعه نویی نداریم و وضعیت درمترو به وضعیت بحرانی رسیده و باید به سرعت در این حوزه خرید های لازم انجام شود و قطعات مورد نیاز تامین شود .

رییس شورای شهر تهران گفت : سیستم های سیگنالینگ مترو مربوط به ۲۰ سال پیش است و زمانی هم که نصب شد خودش از زمان خود عقبت تر بود زیرا خرید ها از قبل انجام شده بود ، این سیستم باید به روز و دقیق شود و این گونه نباشد که خیلی راحت سیستم خاموش شود و مرکز کنترل از آن خبرنداشته باشد حتی قطار کناری هم خبر نداشته باشد این نشان دهنده نقص سیگنالینگ است و نشان می دهد که باید سیستم ها به روز شود .

اودرخصوص چالش های مالی در شهرداری گفت : دیگر در این زمینه بحث مالی مطرح نیست و موضوع جان انسان هاست و فراتر از اعتبارات شهرداری است و باید مجلس و دولت به بحران مترو ورود کنند و جان هزاران مسافر دست یک نفر داده می شود باید حداقل امکانات هم فراهم شود .

چمران درخصوص این که عدم خرید تجهیزات به دلیل تحریم ها بوده است یا ضعف مدیریت گفت: در دوره گذشته هم پولی به شهرداری داده نمی شود و در این حوزه تحریم ها اثر چندانی نداشته به خصوص که این خریدها بیشتر از چین خریداری می شده و روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج