۱۱۸۰۹۶۷
۵۰۹۰
۵۰۹۰
پ

محکومیت یک شکارچی به ۱۵سال حبس

از منزل وی بالغ بر ۱۰۰ نوع از اجزای جانوران وحشی اعم از پوست، هدمانت و تاکسیدرمی کامل حیوانات وحشی و پرندگان از جمله قوچ و کل وحشی، روباه، گرگ، گراز، آهو، قو، حواصیل و... کشف شد.

ایسنا: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی از محکومیت یک شکارچی متخلف در قالب ۱۵ سال حبس و پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

مهدی اله‌پور با اعلام این خبر بیان کرد: طی پیگیری‌های مداوم اداره حقوقی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پرونده‌ای که هفت سال به طول انجامید، یکی از شکارچیان سابقه دار استان به حکمی بی‌سابقه محکوم شد.

محکومیت یک شکارچی به ۱۵سال حبس

وی ادامه داد: با عنایت به گزارشات واصله به یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در سال ۱۳۹۳ مبنی بر نگهداری تعداد زیادی گونه‌های جانوری تاکسیدرمی شده و سلاح غیر مجاز همراه با مهمات جنگی توسط فردی در مشهد اکیپی متشکل از مامورین یگان حفاظت، کارشناسان حقوقی و حراست و بازرسی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به منزل متهم که محل نگهداری گونه‌ها بود، مراجعه و با اخذ حکم قضایی اقدام به بازرسی کردند که از منزل وی بالغ بر ۱۰۰ نوع از اجزای جانوران وحشی اعم از پوست، هدمانت و تاکسیدرمی کامل حیوانات وحشی و پرندگان از جمله قوچ و کل وحشی، روباه، گرگ، گراز، آهو، قو، حواصیل و... و همچنین چهار قبضه اسلحه شکاری، یک قبضه کلت کمری بادی، بیش از ۲۰۰۰ عدد از انواع فشنگ‌ها، چاشنی، پوکه و... جهت ساخت فشنگ کشف شد.

کشف شکار

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: پس از تنظیم شکواییه موضوع جهت احقاق حقوق عامه توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی و حافظ حیات وحش کشور از طریق مراجع قضایی استان پیگیری شد و پرونده شکارچی سابقه دار پس از صدور کیفر خواست به شعبه ۱۲۰ دادگاه کیفری ۲ استان به ریاست قاضی رضازاده ارجاع شده که با دقت نظر و درایت قاضی پرونده متهم جمعا به ۶۰ سال حبس و بیش از یک میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط کلیه اقلام محکوم شد.

وی افزود: مطابق قانون مجازات اسلامی صرفا مجازات اشد ۱۵ سال حبس قابل برای متهم اجرا بوده ولی دادگاه حبس متهم را به ۱۲.۵ سال حبس تعزیری درجه سه کاهش داد که این حکم قطعی شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به فاقد پلاک بودن بسیاری از گونه‌های تاکسیدرمی شده از متهم ۳۶ عدد از اجزای قوچ و میش و کل و بز وحشی اعم از هدمانت و پوست و شاخ، یک عدد شوکا تاکسیدرمی شده، سه عدد هدمانت آهوی وحشی، تعداد ۶ تاکسیدرمی پرندگان وحشی از جمله قرقاول، قو، حواصیل و درنا، اجزای ۲ رأس مرال، یک هدمانت روباه و یک تخته پوست دباغی شده گرگ به همراه سر حیوان، یک سنجاب درختی تاکسیدرمی، پنج جمجمه و سه هدمانت گراز بالغ و تعداد یک قطعه گراز نابالغ توله تاکسیدرمی تمام بدن به نفع محیط زیست استان ضبط و بیش از ۸۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست در زمان کشف جرم تعیین و سلاح و مهمات غیرمجاز نیز به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی ضبط شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، اله‌پور بیان کرد: پس از اعتراض اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و متهم و همچنین نقض پرونده در دادگاه تجدید نظر استان، ضمن پیگیری جدی موضوع و ارائه گزارش کامل از روند پرونده موضوع جهت اعمال ماده ۲۹۳ قانون آئین دادرسی کیفری به دادستان مرکز استان ارسال شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج