۱۱۸۱۶۲۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

روزنامه «کامرسانت» از قول منابع روس:

مسکو مانع جنگ ایران و اسرائیل در سوریه می‌شود؟

یوری لیامین، کارشناس نظامی روسیه، به این روزنامه گفت: «تهدیدهای ایران بی‌اساس نیست.» به گفته وی، ایران در این رزمایش در مجموع ۱۶ موشک شلیک کرد. این تحلیلگر با تاکید بر اینکه از میان این موشک‌ها، چهار نوع آن می‌توانند به خاک اسرائیل برسند.

انتخاب: روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران اشاره کرده است که رزمایشی که ایران هفته گذشته انجام داد و شامل حمله شبیه سازی شده به رآکتور هسته ای بود، هشداری برای اسرائیل است.

کامرسانت می نویسد، این رزمایش در پاسخ به گزارش ها درباره برنامه های اسرائیل برای مانور حمله به تاسیسات هسته ای ایران در طول رزمایشی که برای بهار ۲۰۲۲ تعیین شده بود، انجام شد.

مسکو مانع جنگ ایران و اسرائیل در سوریه می‌شود؟

یوری لیامین، کارشناس نظامی روسیه، به این روزنامه گفت: «تهدیدهای ایران بی‌اساس نیست.»

به گفته وی، ایران در این رزمایش در مجموع 16 موشک شلیک کرد. این تحلیلگر با تاکید بر اینکه از میان این موشک‌ها، چهار نوع آن می‌توانند به خاک اسرائیل برسند.

وی افزود: استفاده از موشک‌هایی که نمی‌توانند از ایران به خاک اسرائیل برسند احتمالاً نشانه‌ای از این است که در صورت وقوع جنگ، از مکان هایی غیر از ایران هم به اسرائیل حمله خواهد شد.

لیامین خاطرنشان کرد که پدافند موشکی اسرائیل به طور بالقوه می تواند برخی از این موشک ها را رهگیری کند، اما نه همه آنها را، به ویژه زمانی که صحبت از پیشرفته ترین و دقیق ترین آنها باشد.

سوریه جایی است که ایران و اسرائیل در آن با بن بست مواجه شده اند. به ندرت پیش می آید که اسرائیلی ها حملاتی را که به این کشور انجام می شود، بپذیرند. با این حال، وب‌سایت «والا» روز یکشنبه به نقل از منابع امنیتی اسرائیل گزارش داد که نیروهای ارتش اسرائیل ده‌ها تأسیسات حزب‌الله را در سوریه در طول سه سال گذشته هدف قرار داده‌اند که به‌طور جدی تلاش‌های این گروه برای یافتن جای پایی در بلندی‌های جولان و در مرز با اردن و اسرائیل با مشکل مواجه کرده است. با این حال، به گفته این وب سایت، این تهدید وجود دارد که حزب الله از سوریه با حمایت ایران به اسرائیل حمله کند.

این وضعیت روسیه را ناراضی کرده است که نگران تبدیل سوریه به میدان جنگ بین ایران و اسرائیل است. به همین دلیل است که مسکو گفتگوی فعال با هر دو طرف درگیری را ادامه می دهد.

یک منبع آگاه روسی که هم با اسرائیلی ها و هم با ایرانی ها در تماس است به این روزنامه گفت: «هیچ کس جنگ نمی خواهد زیرا پایان خوبی نخواهد داشت، بنابراین ما به دنبال راه هایی برای جلوگیری از یک سناریوی منفی هستیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج