۱۱۸۲۲۴۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نجات ۱۲دریانورد ایرانی از غرق شدگی حتمی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناورهای ناجی این اداره کل و یک فروند لنج صیادی در ۲ عملیات همزمان ۱۲ ملوان را از خطر غرق شدن و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات دادند.

ایرنا نوشت: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شناورهای ناجی این اداره کل و یک فروند لنج صیادی در ۲ عملیات همزمان ۱۲ ملوان را از خطر غرق شدن و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات دادند.

سیاوش ارجمندزاده روز جمعه در این ارتباط افزود: در عملیات نخست یک فروند موتور لنج باری که با ۶ سرنشین از دبی به سمت بندر ریگ گناوه در حرکت بود به دلیل شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.

وی بیان کرد: در همین راستا پس از دریافت درخواست کمک خدمه موتورلنج توسط مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام و موفق شد هر ۶ نفر سرنشین موتورلنج را در حال غرق شدن در دریا نجات دهد و به سلامت به بندر دیر منتقل کند.

ارجمندزاده ادامه داد: اعلام اضطرار برای حادثه یاد شده ساعت ۴:۳۰ بود که پس از انجام عملیات نجات، سرنشینان شناور غرق شده ساعت ۵:۵۰ نجات پیدا کردند و به ساحل منتقل شدند.

وی عنوان کرد: در عملیات دوم نیز بنابر اطلاع مرکز کنترل بندر لاور، یک فروند موتور لنج باری که با ۶ نفر خدمه در مسیر دبی به گناوه در حرکت بود به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.

وی ادامه داد: در ادامه عملیات نجات با هماهنگی انجام گرفته ناجی ۱۸ از بندر عامری اعزام و در فاصله ۴۰ مایلی بندر عامری نفرات نجات یافته را تحویل گرفته و به بندر عامری انتقال داد.

ارجمندزاده افزود: در این عملیات ساعت اعلام اضطرار ۴ بامداد بود که شناور ناجی پس از رسیدن به محل حادثه ساعت ۹ موفق به انتقال سرنشینان به ساحل شد.

وی بیان کرد: انجام ۲ عملیات جداگانه و همزمان برای نجات ۱۲ سرنشین حکایت از توان و آمادگی قابل توجه نیروهای امداد و نجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج