جاباما
۱۱۸۲۶۳۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

یک شهر در تعقیب رامبوی قاتل

این قاتل ۶۳ساله تا‌کنون ۲بار موفق به فرار از زندان اسپانیا شده و از آنجا که مهارت زیادی در زندگی در شرایط سخت جنگل دارد، به رامبوی گالیسیا معروف شده است.

همشهری: دیده‌شدن یک قاتل فراری به نام آلفردو سانچز که رسانه‌های اسپانیا به او لقب «رامبوی گالیسیا» داده‌اند در اطراف شهری در شمال غرب این کشور، باعث شده که مردم شهر برای شکار این قاتل تحت تعقیب وارد عمل شوند.

این قاتل ۶۳ساله تا‌کنون ۲بار موفق به فرار از زندان اسپانیا شده و از آنجا که مهارت زیادی در زندگی در شرایط سخت جنگل دارد، به رامبوی گالیسیا معروف شده است.

به نقل از رسانه‌های اسپانیا، آلفردو سانچز در سال۱۹۹۶ به جرم قتل مردی به نام مانوئل گارسیا در شهر کورتیس توسط پلیس دستگیر شد. او پس از محاکمه در دادگاه به تحمل ۳۰سال حبس محکوم شد و به زندان انتقال یافت اما تنها ۳سال بعد و با شگردی عجیب موفق به فرار از زندان شد.

یک شهر در تعقیب رامبوی قاتل

او با بستن تعدادی ملحفه به هم طنابی بلند ساخت و در حالی که بقیه زندانیان در حال سرگرم‌کردن نگهبانان‌ بودند موفق شد با استفاده از آن از دیوار زندان بالا رفته و خود را به آن‌سوی دیوار برساند و فرار کند. پس از فرار پروسروصدای این مرد، تحقیقات پلیس برای دستگیری دوباره او آغاز شد اما تا 2سال بعد هیچ ردی از او به‌دست نیامد.

چراکه این مرد به‌دلیل آموزش‌هایی که در ارتش دیده بود، به زندگی در شرایط سخت کاملا آگاه بود و در این مدت تلاش می‌کرد با زندگی در جنگل و کوهستان خود را از دید پلیس مخفی کند. از سوی دیگر او تبحر زیادی در فرار از دست پلیس داشت و هربار که مخفیگاهش لو می‌رفت به‌راحتی می‌توانست از دست مأموران بگریزد. در همان زمان بود که با توجه به تسلط قاتل فراری به تکنیک‌های بقا در مناطق جنگلی، رسانه‌های اسپانیا به او لقب رامبوی گالیسیا دادند. با این حال مرد جنایتکار پس از 2سال فرار از دست پلیس با این شگرد به دام مأموران افتاد و بار دیگر به زندان انتقال یافت.

فرار دوباره از زندان

آلفردو سانچز بار دیگر به زندان منتقل شد تا اینکه چندماه پیش و پس از گرفتن مرخصی یک‌روزه بار دیگر از آنجا گریخت و زندگی عجیبش را از سر گرفت. فرار دوباره این مرد نام او را سر زبان‌ها انداخت و عکس‌هایش در تمام مناطق شمال غرب اسپانیا منتشر و تلاش پلیس برای دستگیری او آغاز شد.

درحالی‌که هیچ ردی از این مرد نبود، پلیس شهری کوچک در منطقه گالیسیا متوجه ماجرای عجیبی شد. مردم زیادی با مراجعه به پلیس، گزارش سرقت از خانه‌هایشان را اعلام کردند اما نکته عجیب این بود که سارق پس از ورود به این خانه‌ها فقط مواد غذایی و نوشیدنی دزدیده بود. حال آنکه داخل خانه‌ها لوازم باارزش زیادی وجود داشت که سارق به آنها دست نزده بود. از همان زمان بود که احتمالاتی درباره مخفی‌شدن قاتل فراری در جنگل‌های اطراف این شهر مطرح شد.

مردم که نگران شده بودند، گروهی 8نفره تشکیل دادند که وظیفه آن گشتزنی در خیابان‌های شهر بود تا سارق مرموز شناسایی شود. در نهایت سه‌شنبه هفته گذشته بود که همه احتمالات درباره مخفی‌شدن رامبوی گالیسیا در اطراف این شهر به حقیقت پیوست. چراکه تعدادی از بچه‌ها زمانی که در حال قدم‌زدن در کنار رودخانه بودند، با مردی روبه‌رو شدند که ظاهر عجیبی داشت. یکی از بچه‌ها که از قبل عکس‌های قاتل فراری را دیده بود، او را شناخت و با عجله به خانه برگشت و ماجرا را به پدرش اطلاع داد اما زمانی که آنها به همراه مأموران پلیس به کنار رودخانه رفتند، اثری از آن مرد نبود.

یک روز پس از این ماجرا نیز یک شکارچی با دیدن مردی که در کوهستان‌های اطراف چادر زده بود، به او نزدیک شده و فهمیده بود که وی همان قاتل فراری است اما زمانی که ماجرا را به پلیس اطلاع داد و به همراه آنها به کوهستان رفت، اثری از رامبوی گالیسیا نبود.

در این شرایط مردم شهر کوچک پونتدئوم دور هم جمع شده‌اند و با تشکیل گروه‌های جست‌وجو، گشتزنی در مناطق اطراف شهر را آغاز کرده‌اند تا شاید بتوانند به فرار این قاتل سرشناس پایان دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج