۱۱۸۲۷۱۹
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

عضو شورا: باید با اتوبوس‌خوابی برخورد کرد

عضو شورای شهر تهران گفت: معضلی که به تازگی شناسایی شده، این است عده‌ای که معمولا مجرد هم هستند و صرفا در تهران کار می‌کنند و جای خواب ندارند، شب را در اتوبوس‌ها می‌گذارنند.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران گفت: معضلی که به تازگی شناسایی شده، این است عده‌ای که معمولا مجرد هم هستند و صرفا در تهران کار می‌کنند و جای خواب ندارند، شب را در اتوبوس‌ها می‌گذارنند.

سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران در واکنش به اتوبوس‌خوابی در تهران در شرایطی که آقای زاکانی از زمان شهردار شدن، ساماندهی معتادان متجاهر و افراد بی‌خانمان در قرارگاه اجتماعی را به عنوان اصلی‌ترین رویکرد خود اعلام کرد، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی پدیده‌ای است که هرچه جلوتر می‌رود، ابعاد گسترده‌تری می‌گیرد. تا پیش از این شهرداری اصلا خود را موظف نمی‌دانست که پیگیر آسیب‌های اجتماعی جامعه باشد، چرا که در شرح وظایف شهرداری نیز چنین چیزی نیست که شهرداری، معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و کودکان خیابانی را جمع‌آوری کند. همچنان که در دوره قبل نیز کسی این کار را انجام نمی‌داد.

او ادامه داد: در این دوره آقای زاکانی گفت، این معضل اجتماعی است و اگر ما آن را جمع نکنیم، کس دیگری هم نیست که این کار را کند. ایشان آستین بالا زدند و گفتند ما به عهده می‌گیریم هرچند که این کار تاوان سنگینی دارد.

عضو شورایی شهر تهران افزود: چرا که این کار مشکلاتی دارد و اگر ما کار جمع‌آوری را انجام دهیم همه فکر می‌کنند وظیفه شهرداری بوده و تیر و ترکش آن به سمت ما می‌آید، اما اشکالی ندارد، ما این کار را برای رضای خدا انجام می‌دهیم و از طرفی آسیب اجتماعی، آسیب سنگینی در جامعه است و نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

شهرداری آستین بالا زده تا خدمت شایسته‌ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارائه دهد

آقامیری گفت: زاکانی قرارگاهی را در همین راستا طراحی کرد که اعضای شورا نیز به آن نظر مساعد داشتند.استانداری و دیگر نهادهای مربوط نیز پای کار آمدند و این کار کلید خورد. اگرچه آسیب‌های دیگری نیز در سطح شهر وجود دارد. تا وقتی معتادان هستند مردم اینها را می‌بینند، اما وقتی آن‌ها جمع آوری شوند مردم آسیب اجتماعی دیگری را می‌بینند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری آستین خود را بالا زده تا در بحث آسیب‌های اجتماعی خدمت شایسته‌ای را در شهر تهران انجام دهد، گفت: این را جزو وظایف خود تعریف می‌کند در صورتی که وظیفه‌ای ندارد.

گرمخانه، هتل نسیت/ حداقل‌هایی دارد که عده‌ای در آنجا استراحت کنند

او در واکنش به اینکه بسیاری از این افراد که در اتوبوس‌ها می‌خوابند، معتقدند گرمخانه‌ها مکان تمیزی نیستند و در نقاط بسیار دوری قرار دارند و تردد به آن‌ها سخت است، اظهار کرد: در گرمخانه تا جایی امکانات هست، گرمخانه هتل که نیست. یک فضای اجتماعی عمومی است و الان نسبتا فضای خوبی دارد، چرا که مرتبا رصد و نظارت می‌شود و نسبت به خیلی جاها بهتر است.

آقامیری تاکید کرد: البته باید تلاش شود که از نظر رفاهی و نظافت درجه یک شود، اما حداقل‌هایی را دارد که عده‌ای در آنجا استراحت کنند.

او درباره دوری مسافت گرمخانه‌ها گفت: نمی‌شود، گرمخانه‌ها را در همه جای شهر ایجاد کرد. همان جاهایی هم که گرمخانه ایجاد شده، مردم ناراضی هستند. پس هرجایی نمی‌شود گرمخانه تاسیس کرد و مردم اعتراض دارند و برهمین اساس جانمایی گرمخانه جدید خیلی مشکل است. اگر بخواهیم در مرکز شهر نیز تاسیس کنیم مشکلاتی را ایجاد می‌کند و همه این مسائل دست به دست هم داده است که قرارگاهی را ایجاد کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود: معضلی که به تازگی شناسایی شده، این است عده‌ای که معمولا مجرد هم هستند و صرفا در تهران کار می‌کنند و جای خواب ندارند، شب را در اتوبوس‌ها می‌گذارنند.

قسمتی از گرمخانه‌ها برای اتوبوس خواب‌ها مناسب سازی شود

او با تاکید بر اینکه اتوبوس خوابی نیز معضلی است که باید با آن برخورد کرد، اضافه کرد: باید فکر اساسی برای آن‌ها انجام داد و قسمتی از گرمخانه را مناسب کرد تا بتوانند از آن استفاده کنند. باید برای این کار اقدام کارشناسی انجام شود، اما ما گرمخانه داریم و فضای گرمخانه برای آن‌ها مناسب است و می‌توانند از آن استفاده کنند و جایی نیست که جلوی آن‌ها گرفته شود.

آقامیری در پاسخ به این سوال که آیا امکان اسکان بی‌خانمانان در مساجد وجود دارد؟ اظهار کرد: این مساله ملاحظات زیادی دارد از جمله اینکه هر یک از مساجد، هیات امنا دارند و شرایط مساجد خاص است. مساجد مراقبت می‌خواهند و اینکه عده‌ای را در مسجد ببرند،‌ به نگهبانی نیاز دارد و باید هماهنگی‌هایی در این زمینه انجام شود.

استفاده از مساجد برای اسکان بی‌خانمانان هیچ مشکلی ندارد

او ادامه داد: فرض کنید ۵۰ نفر بخواهند در مسجد استراحت کنند، نمی‌شود این افراد را رها کرد. ورود و خروج باید مشخص شود، باید نظارت وجود داشته باشد و نگهبان باشد و فضایی است که باید مراقبت شود. هر مسجدی ممکن است این امکانات را نداشته باشد و نپذیرند. باید ببینیم کدام یک از مساجد این شرایط را دارند، وگرنه مشکلی ندارد.

آقامیری با بیان اینکه مساجد زیر نظر شهرداری نیست، گفت: شهرداری نمی‌تواند امر و نهی کند که مساجد این کار را انجام بدهند یا ندهند.

او در پاسخ به این سوال که از نظر فقهی خوابیدن در مسجد مشکلی دارد یا خیر؟ گفت: مشکلی ندارد. مساجد جاهای مختلفی از جمله زیرزمین و حسینیه و غیره دارند و می‌توان از آن فضاها استفاده کرد. باید دید کدام مساجد این فضاها را دارند. برخی از مساجد کوچک است و نمی‌شود آنجا را به عنوان مکان خواب استفاده کرد، اما برخی از مساجد بزرگ است و این امکان را دارند که نگهبان هم انتخاب کنند و زیرزمین خوب و مرتبی هم دارند و می‌توان از آن‌ها در این زمینه استفاده کرد. اما مساجد زیر نظر شهرداری نیست که از آن‌ها بخواهد این امکان را در اختیار مدیریت شهری بگذارد، اما در مجموع مساجدی که فضا داشته باشند و این امکان را در اختیار بگذارند بسیار عالی است و هیچ مشکلی هم ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فدای سرمردم یمن وسوریه ولبنان

    • شمیران نو

      احسنت
      بهترین جا همان مساجد میباشد

    • بدون نام

      به نظرم برید برای یمن ، لبنان و سوریه خوابگاه بسازید اگر همین افراد یمنی بودن الان کمک بشردوستانه براشون می‌فرستاد

    • بدون نام

      این افراد وبزنید و بیرون کنید از اتوبوس تاملکه ذهن شان شود که اینجا ایران است جایی که مسلمانی و انسانیت نقشی ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج