۱۱۸۳۴۰۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

حمایت بازیگر هری پاتر از فلسطین

«اما واتسون» ستاره فیلم هری پاتر در حساب کاربری رسمی اینستاگرام خود تصویری در حمایت از فلسطینی ها منتشر کرد که مورد انتقاد مقامات رژیم صهیونیستی قرار گرفت اما توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی حمایت شد.

ایرنا: «اما واتسون» ستاره فیلم هری پاتر در حساب کاربری رسمی اینستاگرام خود تصویری در حمایت از فلسطینی ها منتشر کرد که مورد انتقاد مقامات رژیم صهیونیستی قرار گرفت اما توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی حمایت شد.

الجزیره در گزارشی نوشت: حساب کاربری رسمی اینستاگرام اما واتسون بازیگر بریتانیایی که حدود ۶۵ میلیون دنبال کننده دارد در پستی جدید با فلسطینی‌ها ابراز همبستگی کرده که همین امر باعث حمایت کاربران طرفدار فلسطین در فضای مجازی شده و خشم مقامات دولت نامشروع اسرائیل را برانگیخته است.

حمایت بازیگر هری پاتر از فلسطین

حساب کاربری رسمی این ستاره سینما که بیشتر به خاطر نقش هرمیون گرنجر، در فیلم‌های هری پاتر شناخته می‌شود، روز دوشنبه تصویری از راهپیمایی حامیان فلسطین را با عبارت «همبستگی یک فعل است» به اشتراک گذاشت.

این تصویر ابتدا در ماه می سال گذشته، توسط گروه Bad Activism پس از حمله مرگبار ۱۱ روزه اسرائیل به نوار محاصره شده غزه منتشر شد. در آن زمان، تعدادی از سلبریتی‌ها به این درگیری پرداختند و چهره‌هایی مانند بلا حدید و سوزان ساراندون پیام‌هایی در حمایت از فلسطینی‌ها منتشر کردند.

در توضیح متن این عکس، نقل قولی از سارا احمد، فعال بریتانیایی-استرالیایی آمده است که می‌گوید: همبستگی فرض نمی‌کند که مبارزات ما یکسان است یا درد ما یکسان است، یا امید ما به یک آینده مشابه است. همبستگی مستلزم تعهد و کار و همچنین به رسمیت شناختن این امر است که حتی اگر احساسات یا زندگی یا بدن‌های یکسان نداریم اما در جهانی مشترک زندگی می‌کنیم.

این پست که تا روز سه شنبه بیش از یک میلیون لایک و بیش از 99 هزار کامنت داشت، مورد استقبال کاربران شبکه های اجتماعی طرفدار فلسطین قرار گرفت. بسیاری از واتسون برای حمایت او تشکر کردند، در حالی که برخی هشتگ #FreePalestine و #PalestineWillBeFree را به نظرات خود اضافه کردند.

از سوی دیگر، گیلاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از این پست انتقاد کرد. اظهارات او به دنبال اظهارات دنی دانون، سفیر سابق آنها در سازمان ملل متحد بود. دانون در توییتی نوشت: کسر۱۰ امتیاز از گریفیندور به خاطر یهودستیز بودن!

چندین کاربر شبکه های اجتماعی دانون را به خاطر نظراتش مورد انتقاد قرار دادند.

لئا گرینبرگ مدیر اجرایی یک گروه مدافع حقوق بشر نیز در مخالفت با اتهامات مطرح شده از سوی دانون گفت: این اتهامات نشان‌دهنده استفاده از سلاح بدبینانه یهودستیزی برای خاموش کردن هر نوع حس و بیان همبستگی با مردم فلسطین است.

محمد الکرد، روزنامه نگار و فعال فلسطینی، که نقش مهمی در افزایش آگاهی بین المللی در مورد اخراج اجباری فلسطینی ها در محله شیخ جراح بیت المقدس شرقی اشغالی ایفا کرد، در پاسخ گفت: بیانیه ساده واتسون، صهیونیست ها را در هر جای جهان به جنون رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج