۱۱۸۳۹۴۴
۵۰۸۲
۵۰۸۲
پ

پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۲

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد دنیا و مدیرعامل تسلا در آغاز سال ۲۰۲۲ پیش بینی ترسناکی مبنی بر بحران مالی جهانی در سال جاری داشته است.

گجت نیوز: ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد دنیا و مدیرعامل تسلا در آغاز سال ۲۰۲۲ پیش بینی ترسناکی مبنی بر بحران مالی جهانی در سال جاری داشته است.

پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۲

به تازگی ایلان ماسک عقیده‌اش برای وضعیت اقتصادی در سال ۲۰۲۲ میلادی را مطرح کرده است که می‌توان آن را عقیده‌ای بدبینانه دانست. به بیانی دیگر، ایلان ماسک پیش بینی کرده است که ظرف یک سال آینده یک بحران اقتصادی یا یک بحران مالی جهان را فرا خواهد گرفت، اما وارد جزئیات نشد تا توضیح دهد چرا همچین عقیده‌ای دارد و همچنین مشخص نکرد که آیا رکود بزرگی در راه است یا یک وضعیت معمولی خواهد بود.

پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۲

در این حد بگم که پیش بینی اقتصاد کلان چالش برانگیز است. حس درونی من میگه که حدوداً تا بهار یا تابستان ۲۰۲۲، اما تا بعد سال ۲۰۲۳ طول نخواهد کشید.

جالب اینجاست که ایلان ماسک این توییت را زیر توییت یک مقاله نویس به نام کریستوفر میمز که در وال‌استریت جورنال شاغل بوده و در آن توییت راجع به شرکت‌های استار آپ بحث می‌کردند منتشر کرده است. در این بحث لیستی از استار آپ‌ها آورده شد و سؤالی مطرح گردید که کدام‌یک از آن‌ها تا پنج سال دیگر دوام خواهند آورد؟ ایلان ماسک در پاسخ خود از اتفاقات گذشته استفاده کرد و به نوعی تاریخ را مرجع خود قرار داد و طبق آن گفت که افراد یا شرکت‌های زیادی نمی‌توانند رکود بعدی را به خیر بگذرانند.

واقعیتش هیچ دلیلی برای توضیح این پیش بینی نداریم، اما در سه روز گذشته فضای شبکه اجتماعی توییتر فوق‌العاده تحت تأثیر آن قرار گرفته است.

پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۲

بابت بحران مالی بعدی در اینترنت غوغایی بر پا شده است

یک عقیده و نظر وجود دارد مبنی بر اینکه رکود اقتصادی که ایلان ماسک به آن اشاره داشت است با یک فروش یکجا و ارزان سهام‌ها در کشور ایالات متحده آمریکا آغاز خواهد شد.

طبق گفته‌های داگ رمزی، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مؤسسه مالی لیثولد گروپ واقع در مینیاپولیس، مینه سوتا، هفته گذشته هنگامی که شاخص S&P ۵۰۰ در بالاترین حد پنجاه و دو هفته اخیر بسته شد، 334 شرکت در بورس نیویورک به پایین‌ترین قیمت سهام خود در پنجاه و دو هفته اخیر رسیدند؛ این موضوع فقط سه بار در تاریخ رخ داد که هر سه بار آن در دسامبر سال ۱۹۹۹ بوده است.

به طور خلاصه، بازار سهام کشور ایالات متحده آمریکا در نقطه اوجی قرار دارد و در خارج از بازار سهام نیز سرمایه کافی وجود ندارد؛ سرمایه بازار سهام ایالات متحده آمریکا در شرکت‌های پیشرویی انباشت شده است که با چند شرکت دیگر ائتلاف دارند، بنابراین ارزش گذاری سایر شرکت‌ها در سطح پایینی قرار دارد. به بیان ساده‌تر، تأمین مالی دشوار شده است و سیاست پولی فدرال نیز تمایل به محافظه کاری دارد. این بدان معناست که وضعیت فشرده نقدینگی در حال افزایش است.

یکی دیگر از کاربران در توییتر معتقد است که میزان تورم در کشور ایالات متحده آمریکا به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور رسیده است. یکی از نشانه‌های آشکار این امر افزایش قیمت‌های کالا در خرده فروشی طی شش ماه گذشته بوده که توسط خود این کاربر بررسی شده است. اینکه آیا در سال بعد بحران مالی رخ خواهد داد یا خیر بستگی به این دارد که آیا فدرال می‌تواند به طور مؤثر از سیاست پولی تسهیل کمّی صرف نظر کند یا خیر.

نموداری که در زیر آورده شده است نشان می‌دهد که یک فرد در سن کار در هر ساعت چقدر پول باید به عنوان مالیات بپردازد تا بودجه فدرال را بدون افزایش کسری تامین کند.

آن برآمدگی که در سال ۲۰۰۸ وجود دارد در مقایسه با برآمدگی سال ۲۰۲۰ هیچی نیست.

پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۲

همه این توضیحات منطقی به نظر می‌رسد؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که طی چند ماه آینده در بازار مالی جهانی چه اتفاقی رخ خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج