جاباما
۱۱۸۴۱۱۴
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

ماجرای زورآزمایی کارگران گاوداری با توله پلنگ

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان با توضیح درباره وقایع مربوط به کلیپ منتشر شده درباره آسیب‌های وارده به یک پلنگ نابالغ در شهر ماهان وضعیت جسمی این پلنگ را تشریح و بیان کرد که حال عمومی این حیوان خوب است.

ایرنا نوشت: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان با توضیح درباره وقایع مربوط به کلیپ منتشر شده درباره آسیب‌های وارده به یک پلنگ نابالغ در شهر ماهان وضعیت جسمی این پلنگ را تشریح و بیان کرد که حال عمومی این حیوان خوب است.

مرجان شاکری روز جمعه توضیح داد: افزود: عصر سیزدهم دیماه در یک تماس تلفنی از یک همیار محیط زیست مبنی بر اینکه یک پلنگ در ماهان توسط کارگران یک گاوداری مهار شده بلافاصله محیط بانان، تیم کاشناسان و دامپزشک در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه کارگر در زمانی که با پلنگ روبه رو شده با بیلی که در دست داشته است ضرباتی را برای دفاع از خودش به پلنگ وارد می کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان گفت: بعد از آن، تعدادی از کارگران به وسیله طناب دست و پای پلنگ را می بندند، آن را در گونی قرار می دهند و به محل نگهداری سگ های گاوداری منتقل می کنند.

شاکری اظهارداشت: همچنین براساس بررسی های اولیه به دلیل اینکه طناب دور دست پلنگ بسته شده بود این نگرانی وجود داشت که دست پلنگ آسیب دیده باشد که دست را باز و پلنگ را در همان محل با حضور ۲ محیط بان تا روز بعد نگهداری کردیم.

وی ادامه داد: قبل از اینکه کارکنان محیط زیست وارد صحنه شوند کارگران به دلیل ناآشنایی با حیات وحش تصاویری از زورآزمایی با یک پلنگ را ضبط می کنند و در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر می شود که جریحه دار شدن احساسات عمومی را به دنبال داشته است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان افزود: بعد از حضور محیط زیست در صحنه ۲ محیط بان تا روز بعد در شرایط هوای سرد در محل گاوداری از این حیوان مراقبت و بعد از آن تیم دامپزشکی حیوان را برای رادیوگرافی بیهوش کردند که بعد از گرفتن تصاویر از پلنگ به قرنطینه اداره کل منتقل شد.

شاکری گفت: بعد از رادیوگرافی مشخص ‌شد ضربات بیل به پشت جمجمه حیوان آب آورده و یکی از دنده های آن نیز آسیب دیده؛ همچنین در تصاویر آسیب دیدگی جدی در فک حیوان مشاهده می‌شد.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه بیهوشی پلنگ طولانی مدت شد این نگرانی وجود داشت که به هوش نیاید اما در بامداد ۱۵ دیماه پلنگ علایم حیاتی از خود نشان داد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه از روز اول مشخص بود حیوان ضعیف شده برای آن مکمل غذایی و غذا تهیه شد و با توجه به آسیب دیدگی فک حیوان امکان خوردن غذا را نداشته گفت: طبق نظرات دامپزشکان برای امتحان شرایط پلنگ یک خرگوش در اختیارش قرار دادیم که خرگوش را شکار کرد و وقتی غذا خورد این بارقه امید ایجاد شد که پلنگ زنده می ماند و بعد از آن شرایطش عادی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حین درگیری با کارگر ۲ دندان اصلی پلنگ از بین رفته و بالغ هم نیست باید بررسی کرد که آیا امکان برگشت به طبیعت وجود دارد یا خیر که باید منتظر نتیجه دامپزشکی باشیم.

شاکری خاطرنشان کرد: اینک حال عمومی این پلنگ خوب است و همه تلاشمان را می کنیم که به طبعیت برگردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج