۱۱۸۴۵۷۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

این شیوه تغذیه «سیستم ایمنی» بدن را قوی می‌کند

بسیج ملی «تغذیه سالم» از ۱۵ دی در سراسر کشور آغاز شده، این برنامه که تا ۳۰ دی ادامه دارد هرساله با هدف افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص تغذیه سالم برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: بسیج ملی «تغذیه سالم» از ۱۵ دی در سراسر کشور آغاز شده، این برنامه که تا ۳۰ دی ادامه دارد هرساله با هدف افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص تغذیه سالم برگزار می شود.

شعار امسال این برنامه "تغذیه، کرونا و واکسیناسیون" است، شعاری که با توجه به استمرار بیماری کرونا در کشور انتخاب شده و هدف از انتخاب آن هوشیارسازی و آگاه سازی مردم نسبت به نقش تغذیه در پیشگیری از کرونا و تاثیر آن بر اثرگذاری هرچه بیشتر و بهتر واکسیناسیون کرونا است.

نیلوفر حیدری کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری هرساله بسیج ملی تغذیه سالم گفت: امسال دوازدهمین دوره این برنامه در کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به شعار این برنامه که "تغذیه، کرونا و واکسیناسیون" است، در تلاش هستیم امسال اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه نقش تغذیه در پیشگیری از ابتلا به کرونا، تاثیرات مثبت آن در بهبود هرچه سریعتر بیماران مبتلا و نقش آن در اثرگذاری هرچه بیشتر واکسیناسیون کرونا داشته باشیم.

حیدری گفت: در شرایط شیوع کرونا، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیاز است افراد در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، از تغذیه سالم و درستی جهت افزایش توان دفاعی بدن برخوردار باشند.

این کارشناس تغذیه، تعادل و تنوع در برنامه غذایی را یک اصل مهم و ضروری جهت داشتن سیستم ایمنی قوی عنوان کرد و افزود: افراد باید تمام گروه های هرم غذایی از جمله سبزیجات، لبنیات، چربی ها و ... را در برنامه غذایی روزانه خود داشته و از هرکدام به میزان مناسب استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه افراد و تفریط در مصرف هرماده غذایی می تواند برای سلامت بدن آسیب رسان باشد.

حیدری بر مصرف روزانه میوه و سبزیجات هر فصل در همان فصل تاکید کرد و افزود: میوه های هرفصل مواد مورد نیاز بدن را برای همان شرایط آب و هوایی در خود دارند و توصیه می شود در برنامه غذایی روزانه حتما مصرف شوند.

این کارشناس تغذیه بر مصرف مناسبت منابع پروتئینی در برنامه غذایی روزانه جهت افزایش توان سیستم ایمنی بدن تاکید کرد و افزود: مهم ترین منابع پروتئین گوشت، تخم مرغ و حبوبات هستند که باید در برنامه غذایی روزانه مورد استفاده قرار گیرند.

حیدری بر مصرف مناسب مایعات جهت بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن هم تاکید کرد و افزود: هر فرد باید روزانه شش تا هشت لیوان آب مصرف کند.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: منظور از آب تنها آب به تنهایی نیست و آب موجود در مواد غذایی، میوه و سبزیجات، آبمیوه های طبیعی و ... را هم شامل می شود.

حیدری نسبت به مصرف بسیار مواد شیرین در برنامه غذایی هشدار داد و افزود: مواد شیرین موجب اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و توصیه می شود مصرف این مواد به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: همچنین مصرف انواع روغن و چربی هم باید تا حد امکان کاهش یافته و از روغن های گیاهی به جای روغن جامد و نیمه جامد استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      ممنون، لطفاً بگید با کدوم پول فراهم کنیم؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج