جاباما
۱۱۸۴۶۰۰
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

چرا فعالیت در اسنپ طرفدار دارد؟

اسنپ این روزها با کمپین سراسری جدیدی روی بیلبوردهای شهرهای سراسر ایران رفته است که به گزارش روابط عمومی این شرکت تا ۵ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

برترین‌ها: اسنپ این روزها با کمپین سراسری جدیدی روی بیلبوردهای شهرهای سراسر ایران رفته است که به گزارش روابط عمومی این شرکت تا ۵ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

اسنپ با این کمپین در شهرهای مختلف کشور تلاش می‌کند توجه شهروندان را به این نکته جلب کند که برای کسب درآمد بیشتر می‌توانند در کنار کار و تحصیل به صورت پاره‌وقت هم در اسنپ فعالیت کنند و با استفاده از قابلیت «مقصد منتخب» در مسیرهای همیشگی و روزمره خود با روزانه حتی یک یا دو سفر هم درآمد داشته باشند.

چرا فعالیت در اسنپ طرفدار دارد؟

این روزها بسیاری از مردم ترجیح‌ می‌دهند برای زندگی راحت‌تر و تامین مخارج زندگی یک کار پاره‌وقت نیز کنار شغل ثابت خود داشته باشند و یکی از مشاغلی که در چند سال اخیر و با پیشرفت فناوری و نفوذ آن در زندگی افراد به وجود آمده، کار به‌عنوان راننده در تاکسی‌های اینترنتی است. در سراسر دنیا افراد زیادی این فعالیت را به عنوان شغل دوم یا ثابت خود انتخاب کرده‌اند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۱ تعداد رانندگان اوبر در سراسر جهان به حدود ۳.۹ میلیون رسید. در ایران نیز طبق آمار منتشر شده از سوی اسنپ، بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰هزار نفر عضو ناوگان این تاکسی اینترنتی هستند.

در گفتگو با چند راننده‌‌ای که در ناوگان اسنپ فعالیت می‌کنند از شرایط کارشان پرسیدیم و اینکه آیا از آزادی انتخاب ساعت کار و دیگر امکاناتی که اسنپ به کاربران راننده می‌دهد رضایت دارند و آیا درآمد حاصل از کار پاره‌وقت با اسنپ گره‌ای از گره‌های زندگی روزمره باز می‌کند؟

درآمد روزانه، از سرکار تا خانه

فعالیت در ناوگان اسنپ محدودیت زمانی ندارد و افراد با توجه به شرایط زندگی خود می‌توانند هر ساعتی از شبانه‌روز کار کنند. ممکن است فردی در هفته فقط دو روز در این ناوگان فعالیت داشته باشد و بقیه هفته را به کارهای دیگر خود برسد. این شرایط در اکثر مشاغل فراهم نیست.

قابلیتی به اسم «مقصد منتخب» در اپلیکیشن کاربران راننده اسنپ وجود دارد که بسیاری از رانندگان پاره‌وقت از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از این قابلیت افراد می‌توانند محدوده‌ای را روی نقشه به عنوان مقصد خود، برای مثال لوکیشن منزل یا محل کارشان، مشخص کنند و فقط درخواست‌ مسافرانی را دریافت کنند که هم‌مسیر آن‌ها هستند و به سمت مقصد مشترکی در حرکتند. این قابلیت علاوه بر کسب درآمد هنگام رفت و برگشت از خانه تا سر کار می‌تواند به کاهش تردد خودروهای تک‌سرنشین و همچنین کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک کند.

زهرا رضایی از کاربران راننده اسنپ که در شهر یاسوج مشغول کار است، می‌گوید: «من متاهل هستم و فعلا فرزندی ندارم. معمولا صبح‌ها و شب‌ها در اسنپ فعالیت می‌کنم. برای من به عنوان کمک خرج گزینه بسیار خوبی است. مخصوصا که معمولا مسیرهای خاص را قبول می‌کنم.»

هزینه بالا، درآمد بالا

با توجه به اینکه ساعت کاری افراد فعال در ناوگان اسنپ متغیر است، میزان درآمدها هم بسیار متفاوت است، اما صحبت با چند کاربر راننده موفق و فعال که به‌صورت تمام وقت در سامانه اسنپ مشغول کار هستند نشان می‌دهد که ماهانه حدود ۱۱ میلیون تومان درآمد دارند. طرح‌های پاداش نیز که در بازه‌های زمانی برای رانندگان فعال می‌شود، به درآمد بیشتر کاربران راننده کمک می‌کند. یک نمونه از این پاداش‌ها می‌توان به عضویت در سرویس اسنپ اشاره کرد که زهرا رضایی درباره آن می‌گوید: «اگر تعداد مشخصی سفر را بعد از ثبت‌نام انجام دهیم تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پاداش دریافت می‌کنیم که من توانستم از این امکان بهره‌مند شوم.»

البته نباید فراموش کرد که در شرایط اقتصادی فعلی هزینه‌ استهلاک و نگهداری از خودرو بسیار گران تمام می‌شود. پوریا آزادی، ۲۳ ساله، پس از تجربه چند کار دیگر، اسنپ را به‌عنوان شغل ثابت خود انتخاب کرده است. او که روزانه حدود ۱۷ سفر اسنپی دارد، می‌گوید: «من خرج مادر و خواهر کوچکم را می‌دهم. ناشکر نیستم، ولی هزینه‌های زندگی و ماشین خیلی بالا رفته. قبلا در یک رستوران کار می‌کردم و اصلا درآمدم جوابگو نبود.»

این شغل آسان نیست

محمدعلی محمدی که پیش از پیوستن به ناوگان اسنپ در سال ۹۵، راننده ماشین‌های سنگین بوده می‌گوید: «به نظر من فعالیت در اسنپ از خیلی از مشاغل بهتر است. درآمد در اسنپ بستگی به میزان فعالیت خودت دارد و می‌توانی تنظیم کنی که چقدر درآمد داشته باشی. یکی از دوستانم که مهندسی پزشکی خوانده و در یک شرکت کار می‌کرد با ماهی ۶-۵ میلیون تومان حقوق نمی‌توانست اموراتش را بگذراند، اما اکنون در اسنپ فعالیت می‌کند و درآمد بهتری دارد.»

جواد سلیمی نیز قبلا در یک شرکت کار می‌کرده و مانند بسیاری از افرادی که شغل خود را تغییر دادند ابتدا وارد آژانس‌ و سپس ناوگان اسنپ شده است. این کاربر راننده ۵۶ ساله که درآمد بالایی در اسنپ دارد درباره ساعات کاری‌اش می‌گوید: «حُسن این کار به این است که ساعات کاری کاملا به خودمان بستگی دارد. هر وقت تلفنمان را روشن کنیم کار شروع می‌شود و هر وقت خاموش کنیم تمام می‌شود. من معمولا از ۷ صبح کارم را شروع می‌کنم و اینکه تا چه ساعتی ادامه دهم بستگی به شرایط آن روز دارد.»

این راننده پردرآمد درباره کار کردن به‌عنوان راننده اسنپ می‌گوید: «به نظر من کار راحتی نیست، کسانی را می‌شناسم که وارد این کار شدند و موفق نبودند. درآمد ما نتیجه ساعت‌ها تلاش است. من کارم را به نحو احسن انجام می‌دهم و سعی می‌کنم همیشه رضایت مسافرینم را جلب کنم.»

جواد سلیمی که به کار خودش ایمان دارد، در ادامه می‌گوید: «فکر نمی‌کنم نه‌تنها در کشور که حتی در سیستم جهانی اوبر کسی بتواند به خوبی من این شغل را انجام دهد! من از زمانی که مدرسه می‌رفتم حتما به هر چیزی که می‌خواستم می‌رسیدم، زیرا از رکوردشکنی لذت می‌برم. دلیل درآمد بالایم در اسنپ هم همین است.»

این کاربر راننده پردرآمد که بیش از ۵ سال است در اسنپ فعالیت می‌کند، درباره طرح‌های تشویقی نظر جالبی دارد: «من کار خودم را انجام می‌دهم و گاهی در دل آن رکورد مشخص شده در طرح تشویقی را هم می‌زنم، ولی اینطور نیست که منتظر این طرح‌ها بمانم.»

خدمات اسنپ به کاربران راننده

اسنپ علاوه بر قیمت‌گذاری پویا برای سفرها با ارائه خدمات به کاربران راننده سعی می‌کند تامین هزینه‌ها را با توجه به درآمد برای اعضای ناوگان خود منطقی کند.

در کنار طرح‌های تشویقی روزانه و هفتگی برای کاربران راننده، خدمات دیگری نیز به آن‌ها ارائه می‌شود. خدمات بهداشتی و درمانی، اختصاص وام، امکان گازسوز کردن خودروهای اسنپ با ۷۵ درصد تخفیف و اختصاص سهمیه بنزین از دیگر خدمات ویژه کاربران راننده‌ هستند.

باشگاه رانندگان اسنپ، سرویس جدیدی به نام «کارفیکس» را نیز راه‌اندازی کرده که قطعات خودرو (باتری، لاستیک، روغن موتور و…) را با هزینه‌ای زیر قیمت بازار برای رانندگان تامین می‌کند. تمام کاربران راننده اسنپ حتی افرادی که فقط در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون تنها یک سفر در اسنپ داشته‌اند نیز امکان خرید این قطعات را دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا چرتو پرت میگین
      از سزکار تا خانه چیه
      مگه انتخاب مسیر دست رانندست!
      هرجا درخواست بدن باید بره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج