۱۱۸۴۶۰۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رئیس بنیاد شهید: شرمنده بازماندگان ۷۵۲ هستیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم جبرانی در رابطه با این حادثه داشته باشیم به جز ابراز شرمندگی و مطالبه گری حقوق این عزیزان چیزی نخواهد بود.

مهر نوشت: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بخواهیم جبرانی در رابطه با این حادثه داشته باشیم به جز ابراز شرمندگی و مطالبه گری حقوق این عزیزان چیزی نخواهد بود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشستی به مناسبت سالروز شهادت جمعی از هموطنان در سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین گفت: عرض خیر مقدم به خانواده عزیزانی دارم که در این حادثه دلخراش پرواز کردند.

وی افزود: ما وظیفه داشتیم در این ایام بنا بر وظیفه خودمان که پاسداشت یاد شهدا است برنامه‌ای را برای زنده نگه داشتن یاد و نام شأن داشته باشیم.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: از این برنامه استفاده کردیم تا گفت و گویی با خانواده این عزیزان داشته باشیم.

در ادامه این برنامه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در نشستی به مناسبت سالروز شهادت جمعی از هموطنان در سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان مجموعه‌ای که بخش هوایی کشور را اداره می‌کند این حادثه را تسلیت می‌کند و امیدواریم بتوانیم به وظیفه خود در خصوص این حادثه عمل کنیم.

وی افزود: از خانواده شما عزیزان که با صبر و شکیبایی خود در این حادثه به حفظ انقلاب و رهبری کمک کردند تشکر می‌کنم.

قاسمی بیان کرد: بر اساس قوانین سازمان‌های بین المللی ما وظایفی در قبال خانواده شهدا داریم و به دنبال آن هستیم که این وظایف را به خوبی انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خواهشمندیم که خانواده این عزیزان اجازه دهند که ما در خدمت شأن باشیم و به آنها خدمت رسانی کنیم.

در ادامه یکی از خانواده‌های شهدای سانحه هواپیمایی اوکراین به بیان درد و دلی پرداخت و گفت: از زمان شهادت بچه‌های ما میان خانواده‌های عزیزشان و مسئولان بنیاد شهید فاصله افتاده است.

وی با اشاره به سوءاستفاده شبکه‌های غربی از این حادثه بیان کرد: چرا اجازه سوءاستفاده به غربی‌ها را با فاصله گیری از ما می‌دهید.

مادر شهیده شکیبا فقاهتی تصریح کرد: متأسفانه این شکاف هر روز بیشتر می‌شود؛ ما همه از یک آب و خاک هستیم، ریشه ما در این کشور است و نمی‌خواهیم از این حادثه سوءاستفاده شود.

در پایان؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید در امور ایثارگران گفت: مطالب ارزنده‌ای را خانواده‌های عزیزمان بیان کردند.

وی افزود: من خودم سابقه همکاری با بعضی از این عزیزان و خانواده‌های آنان را داشتم اما لکنتی که در زبان کسانی که در این جلسه هستند و بسیاری از مسئولان در برخورد با خانواده این عزیزان که داغدار این حادثه هستند ناشی از شرمندگی از این حادثه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اینکه نمی‌دانیم با چه زبانی با شما سخن بگوییم ناشی از شرمندگی و سردرگمی در خصوص این حادثه است.

وی بیان کرد: این حادثه در سیستمی اتفاق افتاده است که ما بخشی از آن هستیم.

قاضی زاده اظهار کرد: ما با هر زبانی با شما گفت و گو کنیم و یا اگر بخواهیم جبرانی داشته باشیم به جز ابراز شرمندگی و مطالبه گری حقوق این عزیزان چیزی نخواهد بود و می‌دانیم که تنها همین کار است که التیام زخم‌های شماست.

وی خاطرنشان کرد: امسال شخص ریاست جمهوری از قوه قضائیه خواستار پیگیری پرونده این حادثه شدند ما هم به نمایندگی از دولت در خدمت شما هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدوارم بتوانیم اقداماتمان را اصلاح کنیم و با پیگیری قضائی این پرونده هیچ مظلومی در احقاق حق خود جا نماند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی از روی عمد و غرور با خانواده این عزیزان برخورد نکرده است و دادن نام شهید به این عزیزان یعنی این بچه‌ها در راه حق از دست رفتند و این موضع نظام نسبت به این عزیزان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: اینکه من مسئول کوتاهی می‌کنم به عملکرد نظام مربوط نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج