جاباما
۱۱۸۶۲۸۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

خاطرات رضایی از سفر به حیات خلوت آمریکا

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به دیدار‌های خود با برخی سران و مسئولان دیگر کشور‌ها در جریان سفرش به ماناگوآ، اظهار داشت: خوشبختانه در حاشیه مراسم تحلیف رییس‌جمهوری منتخب مردم نیکاراگوئه، دیدار‌هایی با رییس‌جمهور کوبا و آقای مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا داشتیم و مباحث خوبی درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین در زمینه‌های انرژی، محصولات کشاورزی، استخراج طلا و همکاری‌های پزشکی داشتیم که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

ایرنا: معاون اقتصادی رییس‌جمهور که به نمایندگی از حجت الاسلام رئیسی در آیین تحلیف دانیل اورتگا حضور داشت، گفت که رییس‌جمهور منتخب مردم نیکاراگوئه در مراسم تحلیفش تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم و همراه با مقامات کوبا و ونزوئلا حمایت خود را از مواضع ایران در مذاکرات وین اعلام کرد.

محسن رضایی با تشریح برنامه‌های سفر خود به کشور نیکاراگوئه، گفت: به دعوت رسمی دولت نیکاراگوئه و به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی در مراسم تحلیف «دانیل اورتگا» حضور پیدا کردم و ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رییس‌جمهور به آنها، از مقاومت دولت و ملت این کشور قدردانی کردم.

وی با اشاره به دیدارهای خود با برخی سران و مسئولان دیگر کشورها در جریان سفرش به ماناگوآ، اظهار داشت: خوشبختانه در حاشیه مراسم تحلیف رییس‌جمهوری منتخب مردم نیکاراگوئه، دیدارهایی با رییس‌جمهور کوبا و آقای مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا داشتیم و مباحث خوبی درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین در زمینه‌های انرژی، محصولات کشاورزی، استخراج طلا و همکاری‌های پزشکی داشتیم که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

خاطرات رضایی از سفر به حیات خلوت آمریکا

معاون اقتصادی رییس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که در این سفر با کدام یک از مقامات نیکاراگوئه دیدار داشته و نتایج این دیدارها چه بوده است، اظهار داشت: در این سفر جلسات خوبی با مسئولان کشور نیکاراگوئه به ویژه با آقای اورتگا و رییس مجلس ملی این کشور داشتیم و مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این دیدارها درباره توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی بود.

رضایی خاطر نشان کرد: در کشور نیکاراگوئه معادن گران‌قیمتی از جمله طلا و استعدادها و منابع فوق العاده‌ای در زمینه کشاورزی و تولید محصولات غذایی وجود دارد و آنها آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها دارند.

دعوت از آیت‌الله رئیسی برای سفر به نیکاراگوئه، ونزوئولا و کوبا

معاون اقتصادی رییس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا توافقاتی هم در این زمینه‌ها صورت گرفته است؟ گفت: مباحث مقدماتی را انجام داده‌ایم؛ هر سه کشور نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا بر گسترش روابط و همکاری‌ها با ایران تأکید می‌کردند که گزارش سفر خود را به آقای دکتر رئیسی و اعضای دولت ارائه می‌کنم و حتماً با نظر و تأیید رییس‌جمهور، مسئولان مربوطه اقدامات لازم را دنبال خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سران کشورهای شرکت کننده در مراسم تحلیف اورتگا، از من خواستند تا سلام‌ آنها را به محضر رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهوری کشورمان ابلاغ کنم، تصریح کرد: همه مقامات کشورها ضمن ابراز خرسندی و تبریک موفقیت آقای دکتر رئیسی در انتخابات، از ایشان دعوت کردند تا به کشورشان سفر کنند.

اعلام حمایت کشورهای مقاوم از مواضع هسته‌ای ایران در وین

رضایی ادامه داد: همه آنها از مواضع ایران در مذاکرات وین حمایت کرده و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق ایران می‌دانستند و بر آن تأکید داشتند.

معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: دانیل اورتگا در سخنرانی خود در مراسم تحلیف هم تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و از صحنه‌های جالب مراسم تحلیف این بود که زمانی که نام کشورها و مقامات ایران، کوبا، ونزوئلا و چین را قرائت می‌کردند، جمعیت چند هزار نفری در میدان انقلاب ماناگوآ ابراز احساسات شدیدی می‌کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج