adexo3
۱۱۸۶۸۰۲
۵۴۹۴
۵۴۹۴
پ

رپورتاژ آگهی

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

برای مشخص شدن میزان هوش، اهمیت ضریب هوشی بسیار نمود پیدا می‌کند، اما علائمی دیگری نیز هستند که افراد باهوش را متمایز می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا این علائم و نشانه‌ها را بررسی کنیم و به شما بگوییم که اگر این علائم را دارید، فردی باهوش به شمار می‌آیید.

عاداتی که به عنوان عادات بد تلقی می‌شوند، مانند جویدن ناخن، اعتراض محترمانه و جویدن آدامس، در واقع علائمی هستند که نشان می‌دهند شما از بقیه باهوش‌تر هستید. البته، منظور ما تنها هوش ذهنی و فکری نیست، زیرا هوش اجتماعی و عاطفی نیز در افراد بسیار مهم هستند. به هر حال، ویژگی‌هایی وجود دارد که افراد باهوش آن‌ها را دارند و این ویژگی‌ها هستند که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کنند.

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

برای مشخص شدن میزان هوش، اهمیت ضریب هوشی بسیار نمود پیدا می‌کند، اما علائمی دیگری نیز هستند که افراد باهوش را متمایز می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا این علائم و نشانه‌ها را بررسی کنیم و به شما بگوییم که اگر این علائم را دارید، فردی باهوش به شمار می‌آیید.

۱. با رعایت ادب اعتراض خود را اعلام می‌کنید

زمانی که با اتفاق و یا رفتاری غلط در محل کار و یا یک رستوران مواجه می‌شوید و اعتراض خود را نسبت به آن نشان می‌دهید، نشانه هوش هیجانی شما است. در این حالت شما اعتراض خود را نشان می‌دهید و ممکن است بسیاری حس کنند که این اعتراض برای این است که شما خود را تخلیه کنید، اما در واقع نشان می‌دهد که شما نسبت به محیط خود آگاه و مراقب هستید. از این موضوع آگاه هستید که اتفاقات منفی می‌توانند بر شما و اطرافیانتان اثر منفی داشته باشند و به همین خاطر، شکایت خود را محترمانه در برابر این موارد ابزار می‌کنید.

۲. با خودتان صحبت می‌کنید

دانشمندان بر این باورند که گوش دادن به صحبت‌های خودمان فواید زیادی دارد. شنیدن اینکه با خودمان چه می‌گوییم تأثیر متفاوتی نسبت به خواندن یا فکر کردن بر مغز دارد. در واقع این کار باعث می‌شود که تواضع بیشتری داشته باشیم و همچنین، از نظر عاطفی و توانایی تصمیم‌گیری نیز بهتر عمل کنیم. این ویژگی نیز به نوبه خود نشان دهنده هوش هیجانی بالا است.

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

۳. خودکنترلی خوبی دارید

توانایی مقاومت در برابر وسوسه‌ها و انتظار‌های نابجا، نشانه هوش بالا به خصوص در میان نوجوانان است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که میزان هوش آن‌ها از حد متوسط بیشتر است، خودکنترلی بیشتری دارند، به ویژه در مورد رژیم غذایی. در حقیقت، خودکنترلی یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک زندگی سالم است و اگر این ویژگی در سنین پایین باشد، مطمئنا زندگی بهتری در انتظار آن شخص خواهد بود.

۴. توانایی تنها زندگی کردن دارید

افراد با هوش هیجانی بالا معمولاً با افکار و ایده‌های خود خلوت می‌کنند و نیازی به معاشرت دائمی برای شاد بودن ندارند. از آنجایی که آن‌ها می‌توانند درگیر برنامه‌های خود باشند، وقتی در رویداد‌های اجتماعی شرکت نمی‌کنند، از این ترس ندارند که چیزی را از دست بدهند. به همین خاطر، آن‌ها تنها چند دوست صمیمی دارند که سعی می‌کنند وقت خود را با آن‌ها بگذرانند و از بودن با آن‌ها لذت ببرند.

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

۵. فکر می‌کنید که خیلی باهوش نیستید

اثر دانینگ-کروگر نشان می‌دهد، افرادی که توانایی پایین‌تری دارند معمولا خود را دست بالاتر از دیگر افراد می‌گیرند. با این حال، افراد با هوشِ بالاتر نه توانایی خود را دست پایین می‌گیرند و نه درباره آن اغراق می‌کنند. افرادی که سطح هوش بالاتری دارند، می‌دانند که از چه چیز‌هایی آگاهی ندارند و به همین خاطر خود را باهوش عالم نمی‌دانند.
این ویژگی باعث می‌شود که افراد باهوش متواضع و همیشه کنجکاو و مایل به یادگیری چیز‌های جدید باشند.

۶. ناخن‌هایتان را می‌جوید

یک مطالعه جدید نشان داده است که جویدن ناخن ممکن است نشان دهنده اضطراب نباشد. طبق تحقیقات، عادات آرام کننده مانند جویدن ناخن و کندن پوست کنار ناخن در واقع نشانه‌ای از کمال‌گرایی و احساس نارضایتی است. در واقع، به نظر می‌رسد که افراد دارای تمایلات کمال‌گرایانه هوش بالاتری نسبت به افراد خنثی دارند. اگر این ویژگی را دارید و دوست دارید از میزان هوش خود مطمئن شوید، می‌توانید سراغ انجام تست‌های هوش معتبر بروید. این تست‌ها خیال شما را بابت ضریب هوشی مطمئن می‌کنند.

۷. آدامس می‌جوید

بنا بر اطلاعات به دست آمده از تحقیقات، جویدن آدامس با عملکرد بهتر در تست‌های هوش و به خاطر سپردن اطلاعات در ارتباط است. حافظه، توجه و عملکرد اجرایی و فکری شما ممکن است هنگام جویدن آدامس افزایش یابد. با این حال، دانشمندان هنگام اثبات این موضوع با مشکلات و اختلاف نظر‌هایی روبرو بوده‌اند، زیرا جویدن آدامس می‌تواند بر روی انجام کار‌ها اثر منفی نیز بگذارد.

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

۸. شما فقط چند دوست دارید

اعتقاد بر این است که افراد باهوش‌تر دوستان کمتر و حلقه‌های اجتماعی کوچک‌تری دارند، زیرا آن‌ها افراد مستقلی هستند. بر اساس تئوری ساوانا، در گذشته انسان‌ها نیاز داشتند که در گروه‌های اجتماعی بزرگ‌تری قرار بگیرند تا بتوانند با کمک هم شکار و مشکلات را حل کنند. با این حال، امروزه این وابستگی بسیار کم‌تر شده است، به خصوص در افراد با هوش بالا که می‌توانند مشکلات خود را به تنهایی حل کنند.

نظر شما در مورد این عادات چیست؟ آیا ویژگی‌های دیگری وجود دارد که در افراد با هوش بالا مشاهده کرده‌اید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج