۱۱۸۷۸۲۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هواشناسی: سرما، کولاک و برف فعلا ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به ورود گرد و خاک از عراق به جنوب غرب کشور از کاهش دمای ۱۲درجه‌ای خبر داد.

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به ورود گرد و خاک از عراق به جنوب غرب کشور از کاهش دمای ۱۲درجه‌ای خبر داد.

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه (اول بهمن‌ماه) در مازندران و گلستان، بارش برف و باران، در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شرقی استان سمنان و شرق استان تهران، برف و وزش باد شدید و کولاک برف و نیز در خراسان رضوی و جنوبی، سبب بارش پراکنده می‌شود. شدت بارش در مازندران و گلستان خواهد بود.

هواشناسی: سرما، کولاک و برف فعلا ادامه دارد

وی افزود: تا اواخر وقت امروز (اول بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد، شدید خواهد بود و در برخی مناطق از شرق و جنوب شرق کشور امکان خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از قم، نیمه جنوبی سمنان و اصفهان، می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود وهمچنین در جنوب غرب کشور ورود گرد و خاک از کشور عراق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دمای ۱۲ درجه‌ای در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور اظهار کرد: امروز جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و روزهای جمعه و شنبه (۱و۲بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۲درجه رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، از یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) تا پایان هفته، ماندگاری هوای سرد و روند کند افزایش دما در حدود ۵ درجه را در کشور خواهیم داشت و از روز شنبه (دوم بهمن‌ماه) تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده را نیز اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران فردا شنبه (دوم بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با کمترین و بیشترین دمای ۳- تا ۶ درجه سانتیگراد، در روز یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۲- و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (اول بهمن‌ماه) سنندج با بیشینه دمای ۶- درجه سانتیگراد، سردترین مرکز استان‌ کشور لقب می‌گیرد و فردا (دوم بهمن‌ماه) تبریز و سنندج با دمای ۴- درجه سانتیگراد، سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.

سرما، کولاک و برف تا آخر هفته آینده ماندگار است

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم ماندرگاری هوای سرد تا آخر هفته آینده در سراسر کشور از بارش برف و کولاک در برخی استان‌ها خبر داد.

هواشناسی: سرما، کولاک و برف فعلا ادامه دارد

آخرین وضعیت جاده‌ها

بازگشایی محور‌های کندوان و آزادراه تهران شمال

مرکز مدیریت راه‌های مازندران اعلام کرد: محور‌های کندوان، آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر رفت و برگشت که امروز جمعه اول بهمن ماه به علت بارش شدید برف و کولاک و عدم ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود شده است، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

آمد و شد خودرو‌ها در این محور فعلا عادی بوده و از لحاظ جوی با بارش برف و باران همراه است.

بسته بوده محور کیاسر به سمنان

مرکز مدیریت راه‌های مازندران اعلام کرد: محور کیاسر به سمنان در هر دو مسیر رفت و برگشت امروز جمعه اول بهمن ماه به علت بارش شدید برف و کولاک و عدم ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

محور کیاسر به دامغان هم به دلیل برف و کولاک عدم ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است.

باز بودن محور‌های هراز و سوادکوه

مرکز مدیریت راه‌های مازندران اعلام کرد:آمد و شد خودرو‌ها هم اکنون در محور‌های هراز و سوادکوه به طور در جریان است.

محور سوادکوه با بارش برف و بارام همراه بوده و محور هراز بدون مداخلات جوی است.

هموطنانی که نیاز به سفر ضروری دارند. می‌بایست آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش تا عید ادامه داشته باشد ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج