۱۱۸۹۰۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بعد از این، مترو تهران زنانه می‌شود

آخر هفته، واگن‌های ویژه‌ای در خط یک به کار گرفته می‌شود که ورود آقایان به آن ممنوع است

همشهری: به‌زودی(آخر هفته جاری) واگن ویژه بانوان و کودکان توسط شرکت بهره‌برداری مترو رونمایی می‌شود. خبری که در چند روز گذشته سر تیتر بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته و می‌توان این اقدام شهرداری را در راستای توجه به مطالبات بانوان، رفع مشکلات شهری، افزایش حس امنیت زنان و البته دلپذیر شدن تهران برای کودکان دانست.

رونمایی از این واگن نشان می‌دهد که شهر دوستدار خانواده در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد و به‌گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی پارلمان شهری، رویکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی توجه به اعضای خانواده اعم از مادر و کودک، سالمند و معلول است. نرگس معدنی‌پور تأکید کرده است که اگر شهر و امکانات رفاهی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... برای کودکان مناسب‌سازی شود قطعا برای مادران، سالمندان و... هم مناسب خواهد بود و تلاش و هدف مدیریت شهری این است که تردد در شهر برای همه اقشار راحت‌تر شود.

هدفی که با اختصاص واگن ویژه مادران و کودکان در مسیر تحقق قرار گرفته و به‌گفته سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران این واگن طراحی و فضاسازی بصری خاصی دارد که سبب آسایش و آرامش مادران و کودکان می‌شود. سیدمحمد نقیب با اشاره به گلایه مسافران از حضور آقایان در واگن بانوان گفت: «می‌پذیریم که حضور آقایان در واگن بانوان سبب سلب آرامش روانی آنها می‌شود و به همین دلیل رفع این معضل را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم که در نخستین گام فضاسازی بصری در سکوی ایستگاه امام خمینی‌(ره) انجام شد و با رونمایی از واگن ویژه مادران و کودکان تا پایان هفته مادران و کودکان می‌توانند سفر امن و توأم با آرامشی را در خط یک مترو تجربه کنند.»

به‌گفته او ظاهر واگن به‌گونه‌ای طراحی شده که مانع از ورود آقایان، دستفروشان و متکدیان مردمی‌شود. همچنین طرح واگن مادران و کودکان به‌صورت آزمایشی در خط یک مترو اجرا می‌شود و درصورت موفقیت می‌توان این طرح را به خطوط دیگر تعمیم داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج