اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۰۳۲۲
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

وضعیت میوه شب عید و رمضان از زبان یک وزیر

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه میوه شب عید و ماه مبارک رمضان تامین است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و ذخیره‌سازی‌های انجام شده، هیچ دغدغه‌ای برای تنظیم بازار میوه شب عید و ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا: «سیدجواد ساداتی نژاد» در یک برنامه تلویزیونی در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به تشریح اقدامات فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: برای ایام عید و ماه مبارک رمضان از آبان‌ماه ستادی تشکیل شده تا در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

وی تصریح‌کرد:‌ هیچ دغدغه‌ای برای میوه شب عید و تامین نیازهای ماه مبارک رمضان مانند خرما، گوشت و مرغ نداریم و به اندازه کفایت ذخیره‌سازی انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما ذخایر را در دولت سیزدهم تقویت کرده ایم، اظهار داشت: در طول چهار تا پنج سال گذشته و سنوات اخیر هیچ وقت میزان ذخایر به اندازه ذخایر کنونی نبوده است.

وی با بیان اینکه توزیع هوشمند را در بحث میوه برای عید امسال خواهیم داشت، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا ۵۰ درصد از میوه شب عید را به صورت هوشمند توزیع کنیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در بحث پایداری دسترسی توزیع هوشمند راه اندازی شده است، گفت: توزیع هوشمند بسیار موفق بوده و در نیمی از استان‌های کشور توزیع با این شکل انجام می‌شود و در حال توسعه آن هستیم.

مدیریت از مزرعه تا سفره با فرماندهی واحد وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود پنج ماه از شروع دولت سیزدهم می گذرد که در این مدت فعالیت‌های خوبی انجام شده و همه تلاش ما کاهش دغدغه سفره مردم بوده است و تلاش کردیم تا مردم یک آرامشی را در حوزه غذا داشته باشند و نگران حوزه تامین سفره شان نباشند.

وی ادامه‌داد: به دستور رییس‌جمهوری اکنون شاهد فرماندهی واحد در حوزه زنجیره غذا هستیم که شاخص‌ترین فعالیت در این مدت بوده و یکی از عوامل مهم آرامش در حوزه بازار است.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه ۶ بهمن یکی از بدترین روزهای تاریخی در بحث کشاورزی ایران است، گفت: با اجرای انقلاب سفید در کشور در سال ۴۲ که تعدادی از بندهای آن در حوزه کشاورزی بوده است، به گفته برخی نحس‌ترین روز کشاورزی در تاریخ بوده است.

وی اضافه‌کرد: اصلاحات اراضی در انقلاب سفید اتفاق افتاد که سبب خرد شدن اراضی کشاورزی در کشور شد و به عبارتی ستون فقرات کشاورزی در انقلاب سفید شکست.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه در انقلاب سفید حوزه تجارت و بازار از کشاورزی جدا شد، تصریح کرد: یعنی تولید در اختیار یک بخش قرار گرفت و بازار و تجارت در اختیار یک بخش دیگر؛ همین مساله باعث شد که در طول ۶۰ سال گذشته تا به امروز کشاورزی درگیر بحث بازار و تجارت باشد.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع سبب شد تا کشاورزی به عنوان یک حوزه اقتصادی دیده نشود، یادآور شد: جدا کردن تولید از بازار امکان پذیر نیست و این مدیریت دوگانه اشکالاتی را در طول این سال ها ایجاد کرده بود.

این مقام مسوول ادامه داد: این روند ادامه داشت تا اینکه در سال ۹۲ با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی،حوزه تجارت (زنجیره) یکپارچه شد؛ اما این قانون متاسفانه در حوزه اجرا دچار مشکل بود و دولت‌ها به صورت واقعی آن را اجرا نمی کردند.

به گفته ساداتی نژاد، در ابتدای دولت سیزدهم با دستور رییس جمهوری به‌طور کامل زنجیره حوزه غذا به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این قانون برای نخستین بار ۶۲۸ نفر بازرس از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شدند، افزود: کمتر اتفاق افتاده حجم نیروی انسانی به دلیل جدا شدن یک مجموعه به وزارت خانه دیگری منتقل شده باشند.

ساداتی نژاد گفت: کل زنجیره تولید از مزرعه تا سفره در حوزه محصولات کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و دارای یک فرمانده برای تصمیم گیری است.

وی تصریح کرد: ما در بعضی از اقلام در ابتدای دولت سیزدهم دچار کمبود تولید بودیم و مدیریت یکپارچه باعث شد که ما توانستیم در ماه‌های اولیه بدون دغدغه تامین مرغ و تخم‌مرغ را انجام دهیم؛ بنابراین به نظر من مهمترین دستاوردی در دولت سیزدهم بازگشت قانون انتزاع و اجرای آن به طور کامل بوده که نتیجه‌اش تسلط مطلوبی است که در بازار وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همینکه میگن هیچ دغدغه ای نداریم موبه تن مون سیخ میشه اعلام میکنن مثلا پرتقال کیلو ۲۰ هزارتومن سی هزارتومن هم گیرمون نمیاد

    • 88888

      به قیمت دلحواه

    • بدون نام

      مشکل فقط توپول خریده مردم هستش که توبازاربسیارگرون هستش

    • بدون نام

      مادهک های پایین که پول نداریم چه میوه دربازار باشد یا نباشد بخصوص صدقه بگیران مددجویان کمیته امداد و معلولین بهزیستی درمنزل با حقوق ماهی 350 تومن درد و رنج و شرم آور ننگ بار ننگ بار

    • بدون نام

      میوه چیه؟؟؟

    • بدون نام

      اقای وزیر باسلام وعرض ادب شما حدود ده روز پیش فرمودین برنج پاکستانی و هندی به فراوانی به فروشگاهای
      زنجیره ای با قیمت ۲۰۵۰۰۰ریال و۱۸۵۰۰۰ریال هندی پخش خواهید کرد پس چرا عمل نشد

    • بدون نام

      مهم اینکه با چند برابر قیمت می خواید به ملت قالب کنید؟؟؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج