adexo3
۱۱۹۲۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

همیشه پای یک چینی در میان است!

روژه قطب سوم خودروسازی کشور قرار است با یک شرکت چینی پیش رود. حال این شراکت می‌خواهد از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همکاری بخش خصوصی کشور در اصفهان باشد یا در خوزستان و با مشارکت گروه خودروسازی بهمن.

روژه قطب سوم خودروسازی کشور قرار است با یک شرکت چینی پیش رود. حال این شراکت می‌خواهد از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همکاری بخش خصوصی کشور در اصفهان باشد یا در خوزستان و با مشارکت گروه خودروسازی بهمن.

در هرحال در قطب سوم خودروسازی کشور پای یک شرکت چینی در میان است. هر چند هنوز نامی از این شرکت چینی منتشر نشده اما قرار است شرکت مذکور در زمینه‌ طراحی و تولید یک برند جدید با شرکت‌های ایرانی همکاری کند. پیش از این رییس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان از تاسیس شرکت جی موتور برای ایجاد قطب سوم خودرو با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، قرارگاه خاتم الاوصیا و بخش خصوصی در این استان خبر داده بود.

حال اخبار روند این شراکت در حالی از سوی گروه بهمن و سازمان گسترش منتشر می‌شود که طراح این پروژه یعنی علی‌اکبر محرابیان وزیر پیشین صنایع و معادن با سخنرانی در یکی از شرکت‌های خودروسازی عنوان کرده بود که اجازه کلنگ‌زنی به هیچ کارخانه خودروسازی چینی را در ایران نمی‌دهد.

هر چند این پروژه نیز مستقیما ساخت کارخانه خودروسازی توسط چینی‌ها در ایران نیست اما محرابیان همیشه با حضور چینی‌ها در صنعت خودروسازی مخالفت می‌کرد. به طوری‌که لغو قرارداد ساخت خودروی ارزان قیمت توسط ایران خودرو و چری چین نمونه بارزی از این مخالفت‌ها بود.

در هر حال روز گذشته بار دیگر مجید هدایت به اظهار نظر در مورد روند پیشرفت این پروژه در گفت‌وگو با ایرنا پرداخته است. بر این اساس رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور(ایدرو) بار دیگر از طراحی و تولید پلتفرم جدید خودرو با مشارکت چین خبرداده است.

وی در خصوص تحقق منابع فاینانس چین برای بهره‌مندی بخش صنعت و معدن، اظهار داشت: تیم‌های مختلفی در چهار یا پنج حوزه برای بهره‌گیری از این منابع در حال مذاکره هستند. وی افزود: یکی از این تیم ها در حوزه خودرو مذاکره می‌کند که توسط بخش خصوصی دنبال می‌شود و طبق آن قرار است تا طراحی یکی از پلت‌فرم‌های جدید از طریق همکاری مشترک با چین انجام و تولید مشترک نیز صورت گیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

همیشه پای یک چینی در میان است!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج