adexo3
۱۱۹۳۸۱
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

شیر، آزاد شد

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: براساس مجوز ستاد تنظیم بازار مبنی بر آزاد سازی قیمت شیر از اول تیرماه قیمت شیر خام برای مصرف‌کننده را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: براساس مجوز ستاد تنظیم بازار مبنی بر آزاد سازی قیمت شیر از اول تیرماه قیمت شیر خام برای مصرف‌کننده را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

رضا باکری در گفت‌وگویی: از اول تیرماه قیمت شیر خام و مصرف‌کننده را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: قیمت خرید شیر خام از دامدار با توجه به کیفیت، از کیلویی ۱۱۱۰ تومان تا ۱۲۵۰ تومان متغیر است و قیمت شیر مصرف‌کننده در بازار هم نرخ ثابتی ندارد و هر شرکتی با توجه به کیفیت، نوع بسته‌بندی و تنوع محصول و متناسب با تقاضا، قیمت تعیین می‌کند.

باکری در پاسخ به اینکه محدوده قیمت شیر مصرف‌کننده اکنون در بازار چقدر است، گفت: اطلاعی از این قیمت ندارم، اما کارخانه‌ها مجاز هستند با توجه به عرضه و تقاضا قیمت تعیین کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به اینکه کدام مسئول مجوز آزاد شدن قیمت شیر را صادر کرده است؟ گفت: ستاد تنظیم بازار ۱۲ تیرماه ۹۲ مجوز آزادسازی قیمت را صادر کرده بود، اما انجمن صنایع لبنی به دلیل برخی ملاحظات تاکنون آن را اجرا نکرد.

وی ادامه داد: آزادسازی قیمت شیر و تعیین قیمت با عرضه و تقاضا نیاز به صدور مجوز جدید نداشت، زیرا پیش از این در سال ۹۲ اعلام شده بود.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: بعد از این براساس قانون تجارت دامداران و کارخانه‌ها به هر قیمتی که براساس عرضه و تقاضا تعیین شود، محصول خود را در بازار عرضه می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه با افزایش تقاضا در ماه رمضان آیا قیمت لبنیات افزایش می‌یابد؟ گفت: با توجه به اینکه کارخانه‌های تولید‌کننده با همدیگر رقابت می‌کنند، احتمال افزایش قیمت وجود ندارد.

دبیر انجمن صنایع لبنی شیر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چندی پیش قیمت خرید شیر خام از دامدار از سوی دولت ۱۴۴۰ تومان اعلام شد، این موضوع به کجا رسید، گفت: قانونا دولت نمی‌تواند در معاملات آحاد ملت مداخله کند و در صورت مداخله باید ضرر و زیان بدهد، بنابراین به دلیل اینکه بازار کشش خرید با قیمت ۱۴۴۰ تومان را ندارد، قیمت شیر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این یعنی شلم شوربا و هرجو مرج و هرکی هرکی و هرکی هر نرخی دلش بخواد......و قصه ادامه دارد......

    • بدون نام

      من با یان تیتر فکرکردم شیر از قفس ازاد شده.

    • علی

      مبارکه

    • pjkvddmb

      20

    • سیروس

      حسنی خوشگل بود آبله هم در آورد .نه اینکه دولت خیلی روی قیمت ها کنترل داشت حالا این کنترل را به عهده کارخانه ها و تولید کنندگان گذاشته است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انشا....... موجب خیر و برکت در این ماه مبارک خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج