۱۱۹۴۳۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ایلان ماسک همچنان در انتظار پرتاب استارشیپ

اسپیس ایکس قصد دارد اولین پرواز آزمایشی مداری خود را بلافاصله پس از دریافت تاییدیه از اداره هوانوردی فدرال (FDA) به انجام برساند اما به نظر می‌رسد این آزمایش بار دیگر با تعویق مواجه شده است.

اسپیس ایکس قصد دارد اولین پرواز آزمایشی مداری خود را بلافاصله پس از دریافت تاییدیه از اداره هوانوردی فدرال (FDA) به انجام برساند اما به نظر می‌رسد این آزمایش بار دیگر با تعویق مواجه شده است.

به نقل از اسپیس، پرتاپ مداری موشک استارشیپ دست‌کم یک ماه دیگر عقب افتاده است.

اسپیس‌ایکس قصد دارد این ماموریت را مدت کوتاهی پس از آن که بررسی‌های زیست‌محیطی اداره هوانوردی فدرال به پایان رسید در تگزاس جنوبی یعنی منطقه‌ای که این شرکت در آن وسایل نقلیه خود را می‌سازد، آزمایش و پرتاب می‌کند، به انجام برساند.

ایلان ماسک همچنان در انتظار پرتاب استارشیپ

قرار بود این بررسی‌ها تا ۳۱ دسامبر به پایان برسد اما چند روز قبل از پایان این مهلت اداره هوانوردی فدرال تاریخ حدودی تکمیل آن را ۲۸ فوریه اعلام کرد و علت این کار را نیز نیاز به مشورت بیشتر با سایر آژانس‌های فضایی و بررسی نظرات عمومی بود.

این اداره در روز ۱۴ فوریه(۲۶ بهمن) اعلام کرد که ارائه گزارش نهایی بار دیگر به تعویق افتاده است و این بار آن را به ۲۸ مارس موکول کرد تا فرصت بیشتری برای بررسی نظرات و مشاوره بین سازمانی فراهم شود.

با این حال حتمالا این تغییر در جدول زمان‌بندی برای ایلان ماسک، مدیرعامل و موسس شرکت اسپیس‌ایکس تعجب آور نباشد. زیرا او در جریان یک اطلاع‌رسانی در روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که ممکن است تاییدیه اداره هوانوردی در ماه مارس ارائه شود.

او در طول این برنامه گفت: ما در حال حاضر در تلاشیم تا سخت‌افزارها را همزمان با دریافت تاییدیه آماده کنیم.

با این حال دریافت تاییدیه تنها گزینه موجود نیست. اداره هوانوردی فدرال ممکن است تصمیم بگیرد که یک بررسی عمیق‌تر و دقیق‌تر از اثرات زیست‌محیطی برای فعالیت‌ پایگاه فضایی استاربیس مورد نیاز است.

ماسک می‌گوید، اگر چنین موضوعی رخ دهد اولین پرواز آزمایشی مداری استارشیپ احتمالا از پایگاه فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا انجام خواهد گرفت. او افزود: از نظر زیست محیطی این پایگاه مورد تایید است. بنابراین حدس می‌زنم در بدترین حالت ما باید شش تا هشت ماه را صرف ساخت برج پرتاب کیپ کنیم و ماموریت را به تعویق بیاندازیم.

اسپیس‌ایکس پیش از این نیز از این پایگاه پرتاب‌هایی انجام داده است اما برای پرتاب استارشیپ نیاز به یک برج پرتاب بزرگ‌تر دارد.

این شرکت قصد دارد تا در نهایت استارشیپ‌ها را از چندین مکان به فضا پرتاب کند. ماسک در جریان این گفتگو خاطرنشان کرد که اسپیس‌ایکس در حال اصلاح دو سکوی نفتی در دریا است تا از آن‌ها به عنوان سکوی پرتاب برای این وسیله نقلیه غول‌پیکر استفاده کند.

این موشک از دو بخش تشکیل شده است. یک پیشران عظیم مرحله اول به نام سوپرهوی و یک فضاپیمای ۵۰ متری به نام استارشیپ که هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که چند بار مصرف باشند. پیشرفتی که ماسک و شرکت او معتقدند استعمار مریخ و رسیدن به سایر دستاوردهای اکتشافی بزرگ را از نظر اقتصادی ممکن می‌سازد.

نمونه‌های اولیه استارشیپ تاکنون چندین پرواز آزمایشی انجام داده‌اند که طی آن به حداکثر ارتفاع ۱۰ کیلومتر رسیده‌اند اما تاکنون پرواز مداری انجام نگرفته‌ است. بدیهی است که پرواز مداری در ارتفاع بیشتری انجام می‌شود و این اولین باری است که پیشران سوپرهوی نیز در ماموریت دخیل خواهد بود.

اعلام به تاخیر افتادن سفر استارشیپ همزمان با اعلام ماموریت جدید اسپیس‌ایکس رخ داد و روز گذشته جارد ایزاکمن اعلام کرد که این شرکت قصد دارد طی ماموریتی موسوم به "پولاریس داون"(Polaris Dawn) چهار خدمه را به مدار زمین بفرستد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج