۱۱۹۴۴۰۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طالبان: آمریکا به تعهداتش عمل نکرد

وزیر خارجه دولت موقت طالبان گفت: آمریکا به وعده‌های خود در توافقنامه دوحه عمل نکرد و علی‌رغم تاکید طالبان بر تهدید نشدن هیچ کشوری از خاک افغانستان، نه تنها سران طالبان را از لیست سیاه خارج نکرد بلکه تحریم‌هایی را اعمال کرد.

فارس: «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان گفت که کابل خواهان افزایش همکاری با روسیه است و هیچگونه شرایطی رابرای به رسمیت شناختن تعیین نمی‌کند.

خواهان تعامل با روسیه هستیم

متقی افزود که افغانستان انتظار دارد همکاری با روسیه را گسترش دهد، در حالی که کابل و مسکو در مورد شرایط به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان هنوز گفت‌وگو نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: «نه دولت روسیه و نه ما (طالبان) هنوز هیچ شرطی برای به رسمیت شناختن نگذاشته‌ایم، اما روابط خوبی داریم. سفارت روسیه در کابل و همچنان سفارت افغانستان در مسکو فعال است، هیچ شرایط خاصی وجود ندارد. امیدواریم که این تعامل ادامه پیدا کند.»

شماری از سفارت‌های افغانستان به زودی پول دریافت خواهند کرد

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان ادامه داد: افغانستان به نیازهای خود نگاه می‌کند. در حال حاضر به تمام نمایندگان سفارت‌های افغانستان اجازه داده ایم که به کار خود ادامه دهند. ما با اکثر آنها در تماس هستیم. اگر نیاز به جایگزینی نمایندگان موجود باشد، آن را بررسی خواهیم کرد. اکنون موارد فعلی به کار خود ادامه خواهند داد.

امیر خان متقی، گفت: مقامات جدید افغانستان از مشکل حقوق در سفارتخانه های خارج از کشور آگاه هستند، برخی از نمایندگی‌های دیپلماتیک به زودی پول دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم، فرصت‌هایی را برای برخی سفارتخانه‌ها فراهم کرده‌ایم، به برخی از آنها حقوق پرداخت کرده‌ایم و برخی دیگر نیز به زودی وجوه خود را دریافت خواهند کرد.

این مقام طالبان خاطرنشان کرد که دولت جدید افغانستان مسئول احیای کار تمام عیار دیپلمات‌های خارج از این کشور است.

وی تاکید کرد که حکومت سرپرست افغانستان پتانسیل انجام این کار (پرداخت پول) را در آینده نزدیک دارد.

آمریکا به برخی از موارد توافقات دوحه عمل نکرد

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت افغانستان همچنین گفت: «ایالات متحده به برخی از وعده‌های خود عمل نکرده‌است. برای مثال در توافق آمده است که زندانیان امارت اسلامی ظرف چند روز آزاد خواهند شد. متأسفانه این اتفاق نیفتاد تا اینکه ما خودمان آنها را آزاد کردیم، پس از اینکه کابل و سایر ولایات تحت کنترل ما قرار گرفتند.»

وی خاطرنشان کرد که دولت آمریکا برخلاف وعده‌ها، نمایندگان رسمی دولت جدید را از لیست سیاه خارج نکرد.

وزیر خارجه دولت طالبان افزود: «این وعده داده شده بود که ایالات متحده به بازسازی افغانستان کمک خواهد کرد و از کشورهای دیگر نیز می‌خواهد که از آن پیروی کنند. به جای آن آنها تحریم‌هایی را اعمال کردند.»

متقی تصریح کرد که با وجود این، مقامات طالبان به وعده‌های خود عمل خواهند کرد و اجازه استفاده از خاک کشورشان را علیه آمریکا نخواهند داد.

وی در پایان گفت: «ما به آنها (آمریکا) قول دادیم که روابط اقتصادی و دیپلماتیک را با آنها حفظ کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج