adexo3
۱۱۹۷۴۲۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

واکنش آمریکا به استفاده روسیه از نیروی هسته‌ای

نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به خبر آماده باش نیرو‌های هسته‌ای روسیه با بیان اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حال تشدید جنگ در اوکراین است، گفت که ما به محکوم کردن اقدامات او به شدیدترین شکل ممکن ادامه می‌دهیم.

ایرنا: نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به خبر آماده باش نیروهای هسته ای روسیه با بیان اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حال تشدید جنگ در اوکراین است، گفت که ما به محکوم کردن اقدامات او به شدیدترین شکل ممکن ادامه می دهیم.

لیندا توماس گریفیتس نماینده امریکا در سازمان ملل روز یکشنبه به وقت محلی در واکنش به خبر آماده باش نیروهای هسته ای روسیه گفت: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به روشی غیر قابل قبول درحال تشدید این جنگ است. ما باید به محکوم کردن اقدامات او به شدید ترین شکل ممکن ادامه دهیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین در مصاحبه خود با شبکه سی ان ان در مورد مذاکرات میان روسیه و اوکراین در مرز بلاروس گفت: آمریکا علاقه مند به نتیجه این مذاکرات است.

وی ادامه داد: ما همیشه اعلام کرده ایم که خواهان یافتن راه حل دیپلماتیک هستیم و روسیه رویارویی را انتخاب کرد. این تلاش دیپلماتیک یک اقدام دیگر برای آوردن روس ها پای میز مذاکره است.

گرینفیلد حاضر به توصیف این مذاکرات به عنوان یک اقدام صادقانه از سوی روسیه نشد و گفت: من نمی توانم در خصوص نحوه فکر روس ها و ولادیمیر پوتین اظهار نظر کنم. بنابراین باید ببینیم نتیجه این مذاکرات چه خواهد شد.

همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به بیانیه های خصمانه و تهاجمی ناتو، امروز به نیروهای بازدارنده هسته‌ای کشورش در بحبوحه تنش با غرب بر سر مساله اوکراین، آماده‌باش داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روسیه، پوتین در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: کشورهای غربی نه فقط اقدامات غیردوستانه علیه اقتصاد روسیه بکار می گیرند بلکه مقامهای این کشورها اظهارات خصمانه در مورد روسیه بیان می کنند.

وی افزود: مقامهای کشورهای پیشروی عضو ناتو به خود اجازه می دهند اظهارات تهدیدآمیز علیه روسیه بیان کنند.

پوتین گفت: به همین خاطر به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه دستور می دهم نیروی بازدارنده هسته ای ارتش روسیه را به حالت ویژه آماده باش جنگی درآورند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج