اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۷۹۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

توصیه‌ای به همیشه دلواپسان برجام

هیچ کس نه ظریف و نه هیچ کس دیگر از دریافت حداکثر امتیاز در مذاکرات به نفع کشور خودش بدش نمی آید اما اینکه در عمل چنین چیزی چقدر ممکن باشد بحث دیگری است، حتی اگر همین آقایان همیشه معترض هم در تیم مذاکره کننده باشند تضمینی نیست بتوانند چیزی بیش از این به دست بیاورند.

نواندیش: هیچ کس نه ظریف و نه هیچ کس دیگر از دریافت حداکثر امتیاز در مذاکرات به نفع کشور خودش بدش نمی آید اما اینکه در عمل چنین چیزی چقدر ممکن باشد بحث دیگری است، حتی اگر همین آقایان همیشه معترض هم در تیم مذاکره کننده باشند تضمینی نیست بتوانند چیزی بیش از این به دست بیاورند.

طی روزهای اخیر برخی نمایندگان مجلس و چهره های جریان اصولگرایی بدون اشاره به جزئیات از این می گویند که اخبار خوشی از وین به گوش نمی رسد و حتی خواهان آن هستند که میز مذاکرات از سوی ایران رها شود، جالب آنکه برخی حتی می گویندد این توافق همان توافقی است که دولت قبل به آن دست یافته بود و مذاکره کنندگان جدید هم بر آن صحه گذاشتند.

اگر واقعا این ادعای دوم درست باشد اولا نشان می دهد مملکت چطور ماه ها به خاطر منافع حزبی و جناحی معطل ماند ثانیا به برخی از آقایان هم نشان می دهد عرصه عمل با آنچه در شعار می گویند تفاوت اش زمین تا آسمان است، هیچ کس نه ظریف و نه هیچ کس دیگر از دریافت حداکثر امتیاز در مذاکرات به نفع کشور خودش بدش نمی آید اما اینکه در عمل چنین چیزی چقدر ممکن باشد بحث دیگری است، حتی اگر همین آقایان همیشه معترض هم در تیم مذاکره کننده باشند تضمینی نیست بتوانند چیزی بیش از این به دست بیاورند.

توصیه‌ای به همیشه دلواپسان برجام

هنوز در مورد جزئیات توافق احتمالی خبر موثقی وجود ندارد اما برخی ادعا ها که نمایندگان یا بعضی از چهره های اصولگرا دارند واقعا عجیب است، بعضی حتی از لغو تمامی تحریم ها اعم از اولیه و ثانویه سخن به میان می آورند بدون توجه به اینکه درک کنند موضوع تحریم های اولیه چیز دیگری است مگر موضوع مذاکرات ما با ایالات متحده بر سر مساله هسته ای نبوده است، آیا این آقایان که چنین خواسته ای دارند رخصت مذاکره در مورد روابط دو کشور را هم می دهند.

اگر توافقی در مقطع حساس کنونی به دست آید حتما موافقت کلیت نظام و مقام معظم رهبری را هم پشت خود دارد، اکنون در این شرایط حساس کنونی بهتر است برخی نمایندگان و تحلیلگران هم از ابرها پایین آمده و کمی روی زمین سیر کنند و بعد هم در جلسه ای با دکتر باقری کنی ببینند و بشنوند از واقعیت های روی زمین تا متوجه شوند انتقادات شان از تیم مذاکره کننده قلبی هم تا چه حد بی انصافی بوده است.

اصلا مگر تیم مذاکره کننده فعلی مورد وثوق و اطمینان شما نبود؟! مگر ۸ سال کشور را معطل روی کار آمدن رفقای خود نکردید؟! مگر نگفتید کشور مذاکره کنندگان انقلابی می خواهد؟! مگر در همین چند ماه اخیر نگفتید غرب را وادار به عقب نشینی کردیم، مذاکره یعنی این! خوب پس اکنون نیز از اعتماد خود به این بزرگواران نکاهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج