۱۱۹۸۱۲۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

صدراعظم آلمان: خواهان توافق در وین هستیم

صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل گفت که توافق در وین بیش از این نمی‌تواند به تعویق بیفتد.

فارس: صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل گفت که توافق در وین بیش از این نمی‌تواند به تعویق بیفتد.

«اولاف شولتز» صداعظم آلمان امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه ضرب‌الاجل‌های ساختگی طرف‌های غربی مذاکرات وین گفت که «توافق هسته‌ای جدید ایران بیش از این نمی‌تواند به تعویق بیفتد».

صدراعظم آلمان: خواهان توافق در وین هستیم

شولتز به خبرنگاران گفت: آنچه ما دوست داریم ببینیم این است که توافقی در وین حاصل شود. اکنون زمان تصمیم‌گیری است. این را نباید بیش از این به تعویق انداخت و دیگر نمی‌توان آن را به تعویق انداخت. اکنون زمان آن است که در نهایت به چیزی که نشان‌دهنده یک راه‌حل خوب و معقول است، بله بگوییم.

وی همچنین با اتهام‌پراکنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، بر تعهد به دفاع از امنیت اسرائیل تاکید کرد.

صدراعظم آلمان در اسرائیل گفت: وظیفه ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما متعهد به ممانعت از به خطر افتادن اسرائیل هستیم و بر روی این توافق داریم.

پیش‌تر رسانه از دیدار و گفت‌وگوی امروز صداعظم آلمان با نخست‌وزیر اسرائیل خبر داده بودند. پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از رسانه‌های عبری گزارش داد که دو طرف در این دیدار درباره تحولات مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها در وین، احتمال امضای یک توافق جدید با ایران و همچنین پیامدهای بحران اوکراین بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

طبق این گزارش، قرار بوده که صدراعظم آلمان سفرهای کوتاهی به رام‌الله و اردن نیز داشته باشد؛ اما سفر برنامه‌ریزی‌شده او به علت تحولات اوکراین و رایزنی درباره اعمال تحریم‌ علیه روسیه محدود شده است.

عرب۴۸ خاطرنشان کرد که سفر شولتز درست پس از آن صورت گرفته است که در پارلمان آلمان در روزهای اخیر یک بودجه دفاعی به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار تصویب شده و صبحت از توسعه همکاری با تل‌آویو در زمینه پرنده‌های بدون سرنشین به میان آمده است. تل‌آویو پیشتر نیز اعلام کرده بود که برای خرید سه فروند زیردریایی اتمی از یک شرکت آلمانی قرارداد امضا کرده و قرار است دولت آلمان یک سوم هزینه را بپردازد.

شولتز که شامگاه سه‌شنبه سفر کوتاه خود را به تل‌آویو آغاز کرد، برای اولین بار از زمان انتصابش به عنوان صدراعظم آلمان وارد اراضی اشغالی شده است. بنابر این گزارش، قرار است که اولاف شولتز همچنین با «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل و «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه این رژیم دیدار و گفت‌و‌گو کند.

اظهارات شولتز درباره مذاکرات رفع تحریم‌های در وین در حالی بیان شده که دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و قالب‌های مختلف در حال برگزاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج