جاباما
۱۱۹۸۶۹۹
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

زمان اعلام حداقل دستمزد کارگران در سال آینده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده گفت:‌ جلسات شورای عالی کار در حال بررسی است و ظرف روزهای آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می‌شود.

فارس: حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه اعلام کرد: یکی از سیاست‌های رفع فقر مطلق، رفع فقر غذایی است و ما تلاش می‌کنیم در کارخانه‌های تولید موادغذایی به ویژه صنایع شیر ایران پگاه که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارد با کاهش قیمت و افزایش کیفیت در مسأله رفع فقر غذایی نقش داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد اینکه آیا بسته‌های غذایی برای نیازمندان در نظر گرفته‌اید؟ گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور، برای شب عید نیازمندان یک بسته غذایی طراحی شده است که ما تصمیم‌گیر هستیم اما باید سازمان برنامه و بودجه به جمع‌بندی برسد و از سوی مقامات ذی‌ربط اعلام می‌شود.

وی در مورد کم و کیف طراحی بسته غذایی گفت: خبرهایی در راه است اما مقامات ذی‌ربط بعد از تصمیم‌گیری نهایی به زودی اعلام می‌کنند اما در قالب بسته‌های معیشتی غذایی، این بسته‌ها به افراد نیازمند پرداخت می‌شود.

عبدالملکی تأکید کرد:‌ ما در زمینه طراحی سبد غذایی تصمیم‌ساز هستیم اما خود وزارت کار پولی در اختیار ندارد و باید منابع آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مسأله حذف یارانه افراد ثروتمند، گفت: سامانه‌های ما مانند پایگاه جامع رفاه ایرانیان همین الان این امکان‌ را دارد که افراد ثروتمند را شناسایی کنیم و ما دستگاه‌های مربوطه را مکلف کرده‌ایم که اطلاعات برخط از دارایی‌ افراد را بدهند اما اجرای حذف افراد ثروتمند منوط به تصویب قانون بودجه است که در مجلس در حال بررسی است.

وی تأکید کرد: ما آمادگی داریم در صورت تصویب قانون با استفاده از سامانه‌های موجود افراد ثروتمند را از یارانه حذف کنیم.

عبدالملکی همچنین در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده گفت:‌ جلسات شورای عالی کار در حال بررسی است و ظرف روزهای آینده تصمیم‌گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با بیان اینکه وزارت کار در بیش از ۶۰۰ شرکت سهامدار است، گفت: سیاست اصلی ما افزایش تولید و افزایش بهره‌وری است و نمی‌خواهیم از محل افزایش قیمت به سودآوری برسیم بلکه از محل افزایش تولید، کاهش حاشیه سود بازار و بهره‌وری می‌خواهیم به سودآوری برسیم.

وی تأکید کرد: ما همزمان که به افزایش تولید فکر می‌کنیم به افزایش رفاه مردم و همچنین افزایش شفافیت در شرکت‌های زیرمجموعه و کاهش قیمت فکر می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به داخلی‌سازی ۱۰ محصول جدید لبنیات در کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم کاهش قیمت تمام شده محصولات لبنی در ۲۰ کارخانه لبنیات پگاه زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری اتفاق بیفتد و سیاست ما کاهش قیمت از محل افزایش تولید و بهره‌وری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این یعنی .... سال آینده....

    • بدون نام

      همیشه روز ۲۹ اسفند اعلام میکنن ، که کارگر فرصت اعتراض نداشته باشه !

    • بدون نام

      داداش یارانه منه بازنشسته کارگر قطع شد به کسی یارانه پرداخت نمیشود چه رسد به ثروتمندان

    • بدون نام

      این یعنی قصدشون افزایش دستمزد کارگر نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج