۱۱۹۹۰۷۷
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

سقوط دلار به کف قیمت ۷ماهه

قیمت دلار آزاد امروز یکشنبه پانزدهم اسفند ۲۵ هزار و ۵۰۰ بود. این عدد کمترین ارزش اسکناس آمریکا از نیمه مرداد امسال محسوب می‌شود

فرارو: قیمت دلار آزاد بعد از هفت ماه در نیمه کانال ۲۵ هزار تومان آفتابی شد. ظهر امروز یکشنبه پانزدهم اسفند معاملات بازار درحالی با رقم ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان صورت گرفت که دقیقا ۱۵ آذر امسال اسکناس آمریکایی در این محدوده خرید و فروش می‌شد و در این مدت تا قله ۳۱ هزار تومان بالا رفته بود. سفر روز شنبه رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی اتمی به تهران دلار را برای چندمین بار در ماه‌های گذشته در سراشیبی قیمت انداخت و به‌دنبال آن حالا ارزش این اسکناس در صرافی ملی به کمترین سطح از ابتدای مرداد رسیده است. اتفاقی که در آستانه تعطیلات نوروزی خبر خوبی برای متقاضیان ارز مسافرتی محسوب می‌شود.

قیمت دلار آزاد؛ ۲۵ هزار و ۵۰۰

قیمت دلار بعد هفت ماه به نیمه کانال ۲۵ هزار تومان رسید. حوالی ساعت ۱۴ امروز یکشنبه پانزدهم اسفند درحالی معامله‌گران ارزی اسکناس آمریکا را ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان دست به دست می‌کردند که آخرین بار دقیقا ۱۵ مرداد امسال دلار در این محدوده حضور داشته است. از آن روز به بعد اسکناس آمریکا روی دور گرانی افتاد و سنگر‌های پیش روی خود را یکی پس از دیگری فتح می‌کرد.

هنوز ماه مرداد تمام نشده بود، دلار در کانال ۲۷ هزار تومان جا خوش کرد. مهر ماه پا به محدوده ۲۸ هزار تومان گذاشت و آذر با دلار ۳۱ هزار تومانی سروکار داشتیم. از نیمه آذر ورق در بازار ارز برگشت و حالا شاهد عقب‌نشینی قیمت دلار در بازار آزاد هستیم. ظرف سه ماه گذشته دلار همه سنگر‌های فتح شده را رها کرده و امروز در پیاده‌رو‌های نزدیک به میدان فردوسی برای رقم‌های بیشتر از ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان مشتری نداشت. دلار نسبت به روز گذشته حدود ۳۰۰ تومان پایین آمد، اما در بازار طلا، سکه امامی مقاومت کرد و تا لحظه نگارش این متن مثل روز شنبه حدود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و معامله شد.

تغییر قیمت دلار آزاد در هفت ماه گذشته

سقوط دلار به کف قیمت ۷ماهه

قیمت دلار دولتی؛ ۲۴ هزار و ۲۵۰

قیمت دلار دولتی امروز یکشنبه پانزدهم اسفند به کمترین سطح خود از ابتدای مرداد رسید. اسکناس آمریکا در صرافی‌های بانکی ساعت ۱۴ حدود ۲۴ هزار و ۲۵۰ تومان ارزش داشت که از ابتدای مردادماه چنین رقمی را تجربه نکرده بود. رقم ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان از این حیث مهم است که آذر ماه در تابلو صرافی‌های زیرنظر بانک‌مرکزی دلار به مرز ۲۹ هزار تومان نزدیک شده بود. این موضوع در آستانه تعطیلات نوروزی می‌تواند خبر خوبی برای متقاضیان ارز دولتی باشد. گاهی از این ارز به‌اسم ارز مسافرتی اسم برده می‌شود و دریافت‌کننده‌ها می‌توانند با ارائه مدارک لازم مثل بلیت هواپیما، پاسپورت، ویزا و ... آن را بخرند. همین امروز خرید دو هزار و ۴۰۰ دلار از صرافی ملی که سهمیه سالانه هر ایرانی به‌عنوان ارز دولتی محسوب می‌شود، چیزی حدود ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه داشت و نزدیک به سه میلیون تومان کمتر از بازار آزاد تمام می‌شد.

تغییر قیمت دلار دولتی از ابتدای مرداد

سقوط دلار به کف قیمت ۷ماهه

چرا دلار ریخت؟

قیمت دلار آزاد تحت تاثیر اخبار سیاسی و هیجانی به کمترین ارزش خود در ماه‌های گذشته رسیده است. دلال‌های میدان فردوسی و سایر محل‌های خرید و فروش ارز درحالی دلار را در نیمه کانال ۲۵ هزار تومان رد و بدل می‌کردند که سفر روز شنبه رافائل گروسی به تهران، اظهار نظر‌های روز گذشته او و یکی‌دو خبر امیدوارکننده را نمی‌توانیم در روند کاهشی امروز بازار بی‌تاثیر بدانیم.

این اولین سفر رییس آرژانتینی آژانس بین‌المللی اتمی به ایران در ماه‌های گذشته نیست و از قضا حضور روز بیستم شهریور او در تهران و دیدارش با مسئولان کشورمان منجر به افت ۵۰۰ تومانی دلار و عقب‌نشینی ارزش این اسکناس به کف کانال ۲۷ هزار تومان شده بود. حالا امروز توصیف موفقیت‌آمیز بودن سفر گروسی به تهران از زبان مذاکره‌کننده روسیه در گفتگو‌های وین مورد توجه معامله‌گران ارزی و کانال‌های اطلاع‌رسانی آن‌ها قرار گرفته است و شاهد رسیدن ارزش دلار به کف قیمت هفت‌ماهه هستیم. حتی اگر این اتفاق هیجانی و کوتاه‌مدت باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج