۱۱۹۹۳۰۳
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

مکرون: پوتین بدجنسی سیاسی و اخلاقی می‌کند

رئیس جمهوری فرانسه همتای روس خود را در باره ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای انتقال ساکنان چندین شهر اوکراین به روسیه به "بدجنسی اخلاقی و سیاسی" متهم کرد.

ایرنا: رئیس جمهوری فرانسه همتای روس خود را در باره ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای انتقال ساکنان چندین شهر اوکراین به روسیه به "بدجنسی اخلاقی و سیاسی" متهم کرد.

امانوئل مکرون روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه «ال سی آی» (LCI) گفت: «اینها صرفاً راهروهایی نیستند که به سرعت مورد تهدید قرار می‌گیرند، این سخنرانی ریاکارانه نیست که می‌گوید "ما از مردم محافظت می‌کنیم تا آنها را به روسیه بیاوریم"؛ اینها بدجنسی اخلاقی و سیاسی است که برای من غیرقابل تحمل است.»

مکرون: پوتین بدجنسی سیاسی و اخلاقی می‌کند

رئیس جمهور فرانسه روز گذشته با همتای روس ولادیمیر پوتین گفت‌وگوی تلفنی کرده بود و کاخ الیزه در اواسط صبح امروز تاکید کرد که مکرون درخواستی برای باز شدن کریدورهای بشردوستانه به روسیه نکرده است.

کاخ الیزه صبح امروز "قاطعانه" درخواست از ولادیمیر پوتین برای گشایش کریدورهای بشردوستانه به روسیه را رد کرد.

الیزه در بیانیه‌ای که در اختیار لو فیگارو قرار گرفت، اعلام کرد: «نه، رئیس‌جمهور از ولادیمیر پوتین نخواسته تا کریدورهای بشردوستانه را به روسیه باز کند.

در اوایل امروز، کرملین مدعی شد که باز کردن مسیرهای بشردوستانه را برای شهروندان چهار شهر "خارکیف"، "کی‌یف"، "ماریوپل" و "سومی" که شاهد درگیری‌های شدید هستند، به درخواست شخصی رئیس جمهور فرانسه انجام می‌دهد.

یک روز پس از مکالمه تلفنی بین مکرون و پوتین، کاخ الیزه بیانیه کرملین را "رسما" رد کرد و یادآور شد که فرانسه پایان دادن به جنگ، احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه، حفاظت از غیرنظامیان و حرکت آزادانه مواد غذایی و محصولات پزشکی را خواستار شده است.

در ادامه اوکراین نیز به نوبه خود از گشایش کریدورهای بشردوستانه پیشنهادی روسیه خودداری کرد.

ایرینا ورشچوک معاون نخست وزیر اوکراین در این زمینه اعلام کرده است: این گزینه قابل قبولی نیست. غیرنظامیان تخلیه شده به بلاروس نمی‌روند و سپس هواپیما را سوار نمی‌شوند و به روسیه نمی‌روند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج