۱۱۹۹۵۴۵
۹۷۶۰۵
۹۷۶۰۵
پ

محتوای حمایت شده

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

لمینت دندان بدون تراش یکی از جدیدترین روش‌هایی است که برای اصلاح طرح لبخند، شکل، اندازه و رنگ دندان‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. اما چگونه انجام می‌شود؟ چه عوارضی در پی دارد؟ هزینه آن چقدر است؟

برترین‌ها: هدف از تولید این محتوا پاسخ به سوال لمینت بدون تراش دندان چیست است که امروزه ذهم تفرتد زیادی را به خود مشغول کرده است. لمینت دندان لایه نازکی از مواد در نظر گرفته می‌شود که عموماً برای تغییر ظاهر و شکل، اندازه، رنگ و برطرف کردن فاصله میان دندان‌ها  و ترمیم زیبایی دندان بسیار کاربرد دارد؛ بنابراین بر اساس سلیقه و نظر بیمار و یا با توجه به نظر پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه از بهترین و مرغوبترین و کاربردی ترین لمینت‌های حوزه دندانپزشکی می‌توان به لمینت سرامیکی دندان بدون تراش اشاره کرد؛ زیرا براساس دلایل فراوان و متعددی این امکان وجود دارد که بین دندان‌ها فاصله ایجاد شود. در برخی از افراد فاصله بین دو دندان از حد معمول و نرمال بیشتر می‌باشد؛ بنابراین دندانپزشک برای برطرف کردن این فواصل میان دندان و افزایش زیبایی ظاهری دندان ها، لمینت دندان بدون تراشیدن را به بیمار توصیه می‌کند تا علاوه بر اصلاح ظاهری دندان ها، ترمیم لبخند را به بهترین و عالی ترین شکل ممکن انجام دهد. در نظر داشته باشید لمینت‌های مورد استفاده برای برطرف کردن فضای خالی و فاصله بین دندان‌ها یا همان ونیرهای فوق نازک عموماً به صورت موقت یا دائمی بسیار کاربرد دارند.

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمتلمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

برای مشاوره و نوبت دهی با بوتیک دندانپزشکی زیادلو تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۰۰۶۱۲۲

۰۹۱۲۴۸۴۶۱۵۵

لمینت دندان بدون تراش چیست؟

همان طور که اطلاع دارید برای نصب لمینت سرامیکی استاندارد بر روی دندان ها به تراشیده شدن بخشی از سطح مینای دندان به صورت جزئی نیاز می‌باشد تا پس از نصب ونیر، ضخامت و پهنای اضافی روی دندان ها احساس نشده و تمامی عیوب ظاهری به طور کامل و بدون نقص و زیبا برطرف شوند. اما چون امکان ترمیم مجدد مینای دندان برای بیماران وجود ندارد، بسیاری از بیماران استفاده از لمینت دندان بدون تراش یا لمینت بسیار ظریف را برای حفظ ظاهر زیبای لبخند و دندان های خود در اولویت خود قرار می‌دهند تا مینای دندان به آسیب دچار نشوند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی امروزه لمینت No prep با فناوری بسیار مدرن در لابراتوار ساخته شده و به راحتی به مینای دندان اتصال می‌یابد.

همچنین به دلیل نازک بودن، هیچ گونه ضخامت یا پهنای اضافی بر روی دندان های فرد متقاضی به وجود نمی‌آورد. به بیان دیگر می‌توان گفت لمینت‌های بدون نیاز به  تراش مینای دندان نوع بسیار نازکی از ونیر به شمار می‌آیند که تحت عنوان کنتاکت لنز نیز شناخته شده و با ضخامتی کمتر از سه دهم در لابراتوار تولید می‌شوند تا بدون نیاز به تراش، بر روی دندان‌های جلو اتصال یابند؛ به همین دلیل لمینت دندان بدون تراش یک فرایند غیر تهاجمی و سبک محسوب می‌شود.

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

مراحل نصب لمینت دندان بدون تراش

به طور کلی مراحل نصب لمینت‌های بدون تراش، در دو جلسه و در کمتر از یک ماه به طور کامل انجام می‌پذیرند. در جلسه اول ابتدا دندانپزشک به بررسی تمامی دندان‌های بیمار می‌پردازد تا با توجه به بررسی‌های انجام شده، به تهیه قالب دندان اقدام کرده و به لابراتوار معتبر ارسال نماید. در برخی از موارد لمینت‌های بسیار نازک در ایران تولید نمی‌شوند؛ به همین دلیل متخصص پس از ارزیابی نهایی و تأیید رضایت بیمار، قالب و رنگ مشخص شده را به نمایندگی کشور‌های همسایه ارسال می‌کند؛ بنابراین لمینت دندان بدون تراش برای آماده سازی به سه الی چهار هفته زمان نیاز دارد تا مراحل آن به پایان برسد. در لمینت استاندارد به دلیل عدم تراشیده شدن مینای دندان، بیمار به ونیر موقت نیازمند نمی‌باشد؛ به همین دلیل در جلسه‌ی دوم پس از قالب گیری و تنظیم دقیق قالب، نصب لمینت بر روی دندان های فرد انجام می‌شود.

لازم به ذکر است برای نصب این نوع لمینت باید به متخصص و دندانپزشک مجرب مراجعه کرد تا تمامی عیوب ظاهری و شکل دندان های فرد به بهترین شکل ممکن اصلاح شده و طرح لبخند بسیار جذاب‌تر شود.

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

مزایای لمینت دندان بدون تراش

اصلی‌ترین مزایای این روش لمینت به شرح زیر است:

۱. به طور کلی لمینت بدون تراش برای افرادی که به تراش مینای دندان هایشان تمایل ندارند گزینه بسیار مناسب و کاملی می تواند در نظر گرفته می‌شود.

۲. این نوع لمینت کاملاً به مینای دندان اتصال یافته و نصب می شود و از مقاومت قابل توجهی برخوردار می‌باشد.

۳. از مزیت‌های مهم این نوع لمینت می‌توان به حفظ سلامت دندان‌های زیرین و عدم لب پریدگی دندان  هر فرد اشاره کرد؛ بنابراین برای نصب آن‌ها بر روی دندان های تان به هیچگونه داروی بی حسی نیاز نمی‌باشد.

۴. لمینت بدون تراش روش غیر تهاجمی و سبک و سریع به شمار آمده و بر اساس سلیقه بیمار و توصیه‌های متخصص جراحی طراحی و تولید می‌شود.

۵. لازم به ذکر است این نوع لمینت همانند لمینت‌های استاندارد دیگر از مقاومت و استحکام کافی بهره مند می‌باشد. همچنین در بهبود زیبایی ظاهری و شکل و زیبایی دندان  می تواند نقش مؤثری ایفا می‌کند.

۶. روند آماده سازی دندان‌های زیرین برای آماده سازی و نصب لمینت به کمترین زمان ممکن نیاز دارد.

۷. اگر تمامی توصیه‌های پزشک به درستی و به خوبی رعایت شود، این نوع لمینت ماندگاری خود را تا ده سال حفظ می‌نماید.

۸. پیوند برقرار شده بین مینای دندان و ونیر از استحکام کافی برخوردار می‌باشد.

۹. طراحی لمینت بدون تراش به نحوی صورت می‌گیرد که علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری ددندان های بیمار، جویدن غذا به راحتی و بدون ایجاد مشکل بر دندان ها برای بیمار انجام پذیر باشد.

۱۰. بیمار می‌تواند با توجه به سلیقه خود و با مشورت با متخصص، رنگ و چگونگی طرح لبخند را انتخاب نماید تا مرحله‌ی ساخت لمینت دقیقاً بر اساس سلیقه بیمار آماده و انجام شود.

۱۱. در این روش به دلیل عدم تراش مینای دندان، لمینت به صورت کاملاً طبیعی و بسیار زیبا قابل مشاهده می‌باشد. همچنین این روش می‌تواند همراه با ارتودنسی نیز بر روی دندان های هر فرد انجام شود.

۱۲. چون در این روش به تراش مینای دندان نیاز نمی‌باشد؛ بیمار نسبت به غذا‌های سرد و گرم اصلا حساس نمی‌شود؛ زیرا امکان آسیب دیدگی رشته‌های عصبی بسیار کاهش یافته است.

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

معایب لمینت بدون تراش

این روش معایبی نیز دارند. برخی از اصلی‌ترین معایب این روش به شرح زیر هستند:

۱. به طور کلی لمینت‌های بدون نیاز به تراش در مقایسه با لمینت‌های استاندارد بسیار نازک‌تر می‌باشند؛ بنابراین اگر میزان عیوب ظاهری دندان های فرد افزایش یابد، لمینت بدون تراش گزینه مناسبی برای استفاده در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین به دلیل ضخامت بسیار کم در پوشش دهی دندان‌های سیاه یا زرد به درستی عمل نمی‌کند.

۲. اگر میزان ضخامت لمینت کانتکت لنز افزایش یابد، به دلیل تراشیده نشدن مینای دندان نتیجه کار غیرطبیعی به نظر می‌رسد. همچنین اگر دندان بیمار کاملاً کج باشد، دندانپزشک روش ونیر بدون تراش را انتخاب نمی‌کند؛ زیرا در این حالت اتصال لمینت به خوبی و به درستی انجام نمی‌شود.

۳. این دسته از لمینت در مقایسه با لمینت‌های استاندارد برای نصب درست به مهارت بالا و تخصص بیشتر نیازمند می‌باشند؛ به همین دلیل در صورت تمایل به انجام لمینت دندان بدون تراش، به شما پیشنهاد می‌کنیم به متخصص مجرب و کلینیک معتبر مراجعه کنید تا نتیجه کار بسیار زیبا و مطلوبی را مشاهده نمایید.

۴. این روش در مقایسه با ونیر استاندارد باید با دقت بیشتری انجام شود؛ زیرا در صورت قرار نگرفتن لمینت در جای درست و عدم پولیش ، روی دندان ظاهر دندان کاملاً غیرطبیعی به نظر می‌رسد.

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

انواع لمینت بدون تراش دندان

لمینت‌هایی که نصب آنها بر خلاف لمینت‌های استاندارد نیاز به تراشیدن مینای دندان ها ندارد، لمینت بدون تراش نامیده می‌شوند. این نوع از ونیرهای سرامیکی انواع بسیار متنوعی و مختلفی برای اصلاح دندان‌های جلویی دارند که در ادامه بهترین آنها را برای شما معرفی کردیم:

لومینیرز (Lumineers) 

لمینت‌های فوق نازک برند لومینیرز (LUMINEERS) که در ایران بسیار شناخته شده هستند و توسط دندانپزشکان بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضخامت این ونیرهای سرامیکی حدودا 0.2 میلی متر است و مستقیماً و بدون نیاز به تراش بر روی دندان‌ها و به آسانی نصب می‌شوند.

دیوراتین (Durathin)

لمینت‌های سرامیکی دیوراتین (DURAthin) از ونیرهای سرامیکی بسیار مرغوب هستند که تحت تکنولوژی‌های پیشرفته CAD/CAM ساخته می‌شوند. از این روکش‌ها می‌توان برای ایرادات جزئی دندان‌ها و اصلاح سریع طرح لبخند تنها در یک جلسه و به خوبی و با بهترین نتیجه استفاده کرد و بیمار هر زمان بخواهد می‌تواند آنها را از روی دندان‌های خود جدا سازد و بردارد.

ویوانیرز (Vivaneers)

ونیرهای سرامیکی بدون نیاز به تراش ویوانیرز Vivaneers)) یکی دیگر از برندهای مرغوب و با کیفیت هستند که برای اصلاح سریع طرح لبخند بسیار استفاده و به کار برده می‌شوند. در ساخت این نوع لمینت‌ها از موادی مانند زیرکونیا، سرامیک سیلیکات لیتیوم و دی سیلیکات لیتیوم ایمکس IPSاستفاده می‌شود که در استحکام و دوام بالای آنها نقش دارند.

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

لمینت سرامیکی بدون تراش دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت‌های بدون تراش و مینیمال برای بزرگسالان و نوجوانان برای رفع برخی از مشکلات زیبایی دندان، ترک خوردگی دندان و به منظور ایجاد اصلاح لبخند می تواند در موارد زیر موثر باشد :

  • دندان‌های لب‌پر یا ترک خورده
  • دندان‌های لک شده و رنگ و رو رفته 
  • شکاف یا فاصله بین دندان‌ها
  • دندان‌های کمی نامرتب 
  • دندان‌های شلوغ و در هم رفته
  • دندان‌های پوسیده
  • دندان‌های کوچک

ماندگاری لمینت بدون تراش دندان چقدر است؟

لمینت‌های بدون تراش برای مدت 5 تا 7 سال ماندگار هستند؛ خصوصاً اگر که از لمینت‌ها به خوبی و دقت محافظت شود. طبق ادعای برخی لمینت‌های بدون نیاز به تراش مینای دندان امکان دارد برای مدت زمان بیشتر و طولانی تری نیز دوام داشته باشند. بر طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از لمینت بدون تراش جهت جلوگیری از ساییدگی دندان‌های سالم امروزه یک گزینه بسیار مناسب درمانی به شمار می‌آید.

رعایت نکات لازم پس از لمینت دندان بدون تراش

به طور کلی رعایت بهداشت دندان جزو مهم‌ترین مراقبت‌های پس از لمینت در نظر گرفته می‌شود که در افزایش دوام و طول عمر لمینت نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کند. برای حفاظت از بهداشت دهان به شما توصیه می‌کنیم به کارگیری خمیردندان‌های حاوی فلوراید و ضد ساییدگی را در اولویت خود قرار دهید. همچنین با استفاده از مسواک‌های نرم از خراش و آسیب دیدگی لمینت جلوگیری کنید.

در نظر داشته باشید حداقل روزی یک بار نخ دندان کشیده و از مصرف قهوه، نوشیدنی‌های الکلی و خوراکی‌های رنگی تا حد امکان اجتناب کرده و یا از مصرف بی رویه آن‌ها پرهیز کنید تا پس از معاینه منظم توسط متخصص، از سلامت دندان خود اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است عادت‌هایی همچون دندان قروچه، شکستن پوست آجیل، بازکردن سر خودکار با دندان، کشیدن سیگار و سایر موارد در آسیب رسیدن به لمینت اثرگذار می‌باشند؛ بنابراین از انجام این دسته از عادت‌ها خودداری کنید.

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

لمینت دندان بدون تراش بهتر است یا کامپوزیت دندان؟

یکی از اصلی‌ترین مزایای کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان این است که کامپوزییت بدون تراشیدن دندان‌ها قرار می‌گیرد، اما معمولا برای لمینت دندان، روی دندان‌ها تراشیده می‌شود. لمینت دندان بدون تراش این مشکل را از میان برداشته و باعث میشود این مدل از لمینت، به کامپوزیت دندان برتری یابد. لمینت دندان ظاهر طبیعی‌تر و جذاب‌تری دارد و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

قیمت لمینت دندان بدون تراش

برای آگاهی از قیمت لمینت بدون تراش به شما توصیه می‌کنیم به دندانپزشک معتبر مراجعه نمایید؛ زیرا قیمت لمینت براساس عوامل مختلفی همچون تعداد لمینت، برند مورد استفاده، وضعیت دندان بیمار و میزان اعتبار کلینیک مشخص می‌شود. در نظر داشته باشید اگر قبل از لمینت به سایر روش‌های درمانی نیازمند باشید، هزینه لمینت به مراتب افزایش می‌یابد. همچنین نصب ونیر دندانی جزو روش‌های زیبایی محسوب می‌شود؛ بنابراین تحت پوشش بیمه درمانی قرار نگرفته و هزینه آن توسط بیمه پرداخت نمی‌شود. لازم به ذکر است قیمت لمینت بدون تراش به برند سازنده و لابراتوار نیز وابسته می‌باشد؛ زیرا لابراتوار‌های بسیاری وجود دارند که لمینت را با کیفیت‌های متفاوتی طراحی می‌کنند. همچنین برند لومینیرز مشهورترین لمینت فوق نازک در نظر گرفته می‌شود که از بالاترین میزان کیفیت و سابقه معتبر برخوردار می‌باشد.

بوتیک دندانپزشکی زیادلو

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

برای مشاوره و نوبت دهی تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۰۰۶۱۲۲

۰۹۱۲۴۸۴۶۱۵۵

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

نمونه های لمینت دندان در بوتیک دندانپزشکی زیادلو را از اینستاگرام ببینید.

@dr.atenaz

لمینت دندان بدون تراش سرامیکی | مزایا، معایب، ماندگاری و قیمت

قیطریه، بلوار کاوه جنوب، بعد از خروجی صدر، نبش کوچه رزمجوبین، پلاک ۲

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج