۱۱۹۹۶۶۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

کسب شهرت با پوشاندن لباس عروس به حیوانات!

در پی افزایش انتشار عکس‌ها و ویدیوهای نامتعارف از حیوانات خانگی در فضای مجازی مانند حضور آن‌ها در لباس‌ عروس و داماد، یک متخصص اکولوژی و مدیریت حیات وحش با تاکید بر ضرورت مسوولیت‌پذیری در قبال حیوانات خانگی گفت: یک حیوان خانگی نیازی به پوشیدن لباس عروس و داماد ندارد بلکه دارای احتیاجات مشخصی است که لازم است به آن‌ها توجه شود.

ایسنا نوشت: در پی افزایش انتشار عکس‌ها و ویدیوهای نامتعارف از حیوانات خانگی در فضای مجازی مانند حضور آن‌ها در لباس‌ عروس و داماد، یک متخصص اکولوژی و مدیریت حیات وحش با تاکید بر ضرورت مسوولیت‌پذیری در قبال حیوانات خانگی گفت: یک حیوان خانگی نیازی به پوشیدن لباس عروس و داماد ندارد بلکه دارای احتیاجات مشخصی است که لازم است به آن‌ها توجه شود.

عبداله سالاری با اشاره به تاثیر منفی این ویدیوها بر ذهنیت مردم نسبت به حیات وحش اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که در زمینه ساخت این ویدیوها وجود دارد این است که حقوق حیوانات رعایت نمی‌شود و برای اهلی کردن گونه‌های جانوری، آنان تحت شکنجه و آزار و اذیت‌های بسیاری قرار می‌گیرند که به هیچ وجه با اصول انسانی مطابقت ندارد.

وی ضمن بیان اینکه تولید این ویدئوها موجب ترویج قاچاق حیات وحش می‌شود، گفت: وقتی افراد جامعه ویدیوی گونه‌های حیات وحش را که اهلی شده‌اند و زندگی مسالمت آمیزی در کنار انسان‌ها دارند را می‌بینند،مشتاق به داشتن این حیوانات می‌شوند و اقدام به خریداری آن‌ها می‌کنند تا به عنوان حیوان خانگی از آن‌ها نگهداری کنند.

این یک متخصص اکولوژی و مدیریت حیات وحش تاکید کرد: وقتی افراد قاچاقچی گونه‌های حیات وحش را از زیستگاهشان دور و از مادرانشان جدا می‌کنند و به مردم می فروشند، موجب نابودی زیستگاه آن‌ها می‌شوند.

وی افزود: در کشورهای آسیای جنوب شرقی مثل تایلند و اندونزی که یکی از مراکز مهم قاچاق حیات وحش هستند در باغ وحش‌ها می‌توان توله ببر سفید و توله شیر سفید را لمس کرد و در آغوش گرفت اما این گونه‌های جانوری از یک ژن معیوب تولید شده‌اند و مشکلات ژنتیکی بسیار زیادی دارند.

سالاری ادامه داد: این توله شیر و توله ببر سفید رنگ فقط برای تهیه و تولید عکس و فیلم و جلب مشتری برای آن باغ وحش‌ها از ژن‌های معیوب تولید می‌شوند و در بزرگسالی از مشکلات شدید ژنتیکی و اختلالات بسیار رنج می‌برند اما صاحب این باغ وحش‌ها برای جلب مشتری و مخاطب و کسب درآمد بالا چنین رنجی را به این گونه های جانوری تحمیل می‌کنند.

وی با اشاره به این که گونه‌های جانوری به دو دسته حیوانات خانگی و گونه‌های حیات وحش تقسیم می‌شوند، تاکید کرد: گونه‌های جانوری مربوط به حیات وحش با حیوانات خانگی قابل قیاس نیستند و هیچ جایگاهی در کنار انسان‌ها ندارند و باید در زیستگاه خودشان زندگی کنند. اگر آن‌ها را قاچاق و از زیستگاهشان جدا کنیم، از چرخه اکوسیستم خارج می‌شوند و از بین می‌روند.

یک متخصص اکولوژی و مدیریت حیات وحش ضمن بیان اینکه در بسیاری از مواقع نیاز حیوانات خانگی فراهم نمی‌شود و افراد نیازها و ایده آل‌های خود را برای آن‌ها فراهم می‌کنند، گفت: برای مثال یک حیوان خانگی نیازی به خرید در خیابان و فروشگاه ندارد، نیاز به پوشیدن لباس عروس و داماد و ضبط فیلم عروسی ندارد. برخی افراد تلاش می‌کنند حیواناتی همچون سگ و گربه را به گیاهخواری تشویق کنند در حالی‌که گیاه‌خواری شاید برای برخی افراد یک کار ایده آل باشد نه حیوان گوشتخوار.

سالاری در پایان تصریح کرد: ما باید در قبال حیوانات خانگی مسئولیت پذیر باشیم و به نیازها و فیزیولوژی آن‌ها توجه کنیم. مهم ترین اصل در نگهداری از حیوانات خانگی مسئولیت پذیری است و هرگز گونه‌های حیات وحش را با حیوانات خانگی مقایسه نکنیم. گونه‌های حیات وحش به هیچ وجه اهلی و خانگی نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج