۱۱۹۹۷۵۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

مقامات عالی‌رتبه از لیست سیاه خارج می‌شوند؟

نوش‌آبادی گفت: قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها بسیار ظالمانه بوده و این اقدامات با سازوکارهای بین‌المللی سازگار نیست که کشوری بخواهد مسئولان یک کشور مستقل و نهاد نظامی مشروعش را تحریم کند.

سایت دیده بان نوشت: نوش‌آبادی گفت: قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها بسیار ظالمانه بوده و این اقدامات با سازوکارهای بین‌المللی سازگار نیست که کشوری بخواهد مسئولان یک کشور مستقل و نهاد نظامی مشروعش را تحریم کند.

حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در خصوص آخرین جزییات مذاکرات وین گفت: اطلاعات دقیقی از مباحث و جزئیات مذاکرت وین نداریم اما کلیات برجام حکایت از این دارد که مذاکرات به سرانجام می‌رسد!

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان امیدی به رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام داشت یا خیر اظهار کرد: براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده مسائل مهم مذاکرات وین حل شده و اگر بخش دیگری از خواسته‌های ایران مورد توجه طرف‌های اروپایی و آمریکا قرار گیرد و به جمع‌بندی برسند، وزیر امور خارجه به وین سفر خواهند کرد و سفر ایشان به وین برای امضای برجام است. الان چندین ماه است که در مذاکرات وین مسائلی نظیر مسائل هسته‌ای، حذف تمامی تحریم و خارج کردن سپاه پاسداران و مقامات عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی مورد بحث قرار گرفته و خوشبختانه طرف‌های برجامی به یک جمع‌بندی کلی رسیدند. سفر آقای عبداللهیان به وین ان‌شاءالله به حل شدن مسائل و برجام منجر خواهد شد. باید تیم مذاکره‌کننده و مقامات وزارت امور خارجه چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی و دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات و توصیه‌های رهبری را مدنظر قرار دهند.

با اظهارنظرها و توصیه‌های رهبری قطعا ما یک توافق عزتمندی را در وین خواهیم داشت؛ چون رهبری راه روش مذاکرات برجامی را به خوبی می‌داند. تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی در وین رهبری را در جریان ریز جزئیات اتفاقات وین قرار داده و خواهند داد. رهبری تصمیم‌گیرنده نهایی برای به سرانجام رسیدن مذاکرات وین و برجام است. باید ماحصل مذاکرات وین دربرگیرنده منافع نظام جمهوری اسلامی باشد.

سپاه پاسداران و مقامات عالی‌رتبه از فهرست تروریست ها خارج می شوند؟ | عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با استناد به «گزارشات دریافتی» پاسخ داد

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین درباره خارج شدن سپاه و برخی مقامات عالی‌رتبه از فهرست تروریست‌هاست تصریح کرد: تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی چند بخش است. تحریم‌های قبل از برجام، تحریم‌های بعد از خارج شدن آمریکا از برجام، تحریم‌های هسته‌ای و تحریم‌های که به دست شخص ترامپ وضع شده است. براساس گزارشاتی که به دست ما رسیده در مورد خارج کردن سپاه پاسداران و مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی در مذاکرات وین بارها بحث شده و در این خصوص به نتایج امیدوار کننده‌ای رسیدیم. با امضای این توافق‌نامه بخش اعظمی از تحریم‌ها برداشته می‌شود. مذاکرات وین با تاکید و تایید رهبری و مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

نوش‌آبادی همچنین درباره خارج کردن سپاه پاسداران و مقامات عالی‌رتبه از فهرست تروریست‌ها گفت: قطعاً پیرامون خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریست‌ها صحبت شده است. قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها بسیار ظالمانه بوده و این اقدامات با سازوکارهای بین‌المللی سازگار نیست که کشوری بخواهد مسئولان یک کشور مستقل و نهاد نظامی مشروعش را تحریم کند. تحریم سپاه پاسداران توسط آمریکا نشان از زیاده‌خواهی‌ها و خوی استکباری این کشور است. باید آمریکا همه تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی لغو کند تا به تدریج روابط ما در حوزه‌های مختلف با آمریکا بهبود پیدا کند. از سویی دیگر، مقامات عالی‌رتبه هم بتوانند به کشورهای مختلف سفر کنند. امیدوارم این چهار مسئله‌ای که باقی‌مانده مورد تایید آمریکا و کشورهای اروپایی قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس مردم چی که زیربارگرانی کمر راست نمی کنن

    • بدون نام

      آره بایدازلیست خارج بشن که بدون مزاحمت هرجادلشون بخواد برن بیان

    • پرهام

      امریکا جنایتکاری بیش نیست،
      فقط تضمینی کتبی ومثل زمان شاه برخورد کنید

    • بدون نام

      مهم سفر مسئولینه نه سفره مردم

    • بدون نام

      اینا همش به فکر خودشون هستندِ
      بیچاره مردم با کوله باری از مشکلات...

    • گدای بی وطن

      گرچه من یکی رابعنوان ضدانقلاب بدانیدولی من دست وپای رهبررامیبوسم

    • خوشا شیراز

      این چهار مساله چیزی هستش که امریکا باهاش کنار نیومده. پس این مدت چی کارمیکردند.

    • ahmab

      تمام تلاشتون بکنیداقازاده ها ازتحریم دربیارید بدبخت هاگرفتارشدن

    • تحریم

      مسئله اینها سفرهایشان به کشورهای اروپایی است نه معیشت مردم عجب دغدغه ای دارین شما خسته نباشید

    • جواد مقدم

      نهاد نظامی مشروع هر کشوری ارتش آن کشور است . در کجای دنیا دیده اید کشوری دو ارتش داشته باشد ? این یعنی به ارتش ملی کشور خود ایمان نداریم !!!

    • بدون نام

      تا دیروز میگفتن تحریم مقامات الکیه. الان بیشتر دارن واسه همون چونه میزنن چون منافع شخصیشون تو خطر بود

    • بدون نام

      حقشونه

    • محمد رضا عباسی،

      کلیه تحریمها از زمان جیمی کارتر لعنتی تا الان ثبت کنگره و مجلس سنا امریکا است، و به قانون تبدیل شده است، و لغو ان منوط به اجازه کنگره و سنا است، حتی بایدن هم کاره ای نیست، لطفا بساط دروغگویی و دغل بازی و پنهانکاری را جمع اوری کنید و با مردم ایران شفاف باشید،

    • بدون نام

      اگه همه تحریمها برداشته شود واز اسمان ایران پول ببارد چیزعاید مردم نمی شوند چون اینها خودش میخواند مردم در سختی وگرفتاری باشند تا اینها به عشق وحال خود بپردازنداینها به اندازه یک ویروس که کوچکترین موجود زنده است دلشان به مردم نمی سوزد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج