۱۲۰۱۰۳۰
۶۰۲۹
۶۰۲۹
پ

رپورتاژ آگهی

چگونه به خوبی پوست را کاور کنیم؟

از بین بردن یک روزه جوش‌های صورت کاری غیر ممکن است. اما، این روز‌ها مواد و محصولات آرایشی، میانبر جذابی را برای نجات از آکنه‌ها به وجود آورده‌اند؛ بنابراین آرایشی اصولی و جذاب، می‌تواند برای پوشاندن جوش و آکنه‌ها و حتی دیگر نواقص پوستی، به شما کمک کند.

جوش و آکنه‌ها، مهمان‌های ناخوانده‌ای هستند که قبل از دعوت شدن به جشن و محافل مهم، بسیاری از ما را غافلگیر می‌کنند. همانطور که می‌دانید از بین بردن یک روزه جوش‌های صورت کاری غیر ممکن است. اما، این روز‌ها مواد و محصولات آرایشی، میانبر جذابی را برای نجات از آکنه‌ها به وجود آورده‌اند؛ بنابراین آرایشی اصولی و جذاب، می‌تواند برای پوشاندن جوش و آکنه‌ها و حتی دیگر نواقص پوستی، به شما کمک کند.

چگونه به خوبی پوست را کاور کنیم؟

مراحل پوشاندن پوست از جای لک و جوش

اولین گام برای داشتن آرایشی بی‌نقص و شیک، کاور کردن پوست است. کاور کردن پوست با استفاده از لوازم آرایشی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید لک‌های پوستی، کک ومک، التهابات، آکنه‌ها و جای آن‌ها را به خوبی بپوشانید. برای اجرای کاور حرفه‌ای و بی‌نقص پوست، تنها به فراگیری برخی اصول آرایشگری و چند ترفند کاربردی نیاز دارید. در ادامه این مقاله به شرح گام به گام همه آنچه که برای کاور کردن حرفه‌ای پوست نیاز دارید می‌پردازیم.

قبل از آرایش، پوستتان را با شوینده مناسبی بشویید

برای شروع آرایش، باید پوستتان را با شوینده ملایمی بشویید. تمیز بودن سطح پوست، قبل از استفاده از محصولات آرایشی، مانع از نفوذ چربی و باکتری به منافذ پوستی می‌شود. علاوه براین، پوست تمیز برای پذیرش محصولات آرایشی بهتر عمل می‌کند.

از تکنیک ماساژ یخ روی پوستتان استفاده کنید

قبل از شروع آرایش، قالب کوچکی از یخ را بین حوله یا دستمال تمیزی بپیچید. به صورت ضربه‌های ملایم یخ را روی تمام قسمت‌های پوست خود بکشید و این کار را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه ادامه دهید. این کار علاوه بر رفع التهابات پوستی، باعث جذب بیشتر محصولات آرایشی بر روی پوست می‌شود. با استفاده از این تکنیک، آرایشی یکدست و طبیعی خواهید داشت و لایه‌های آرایش به خوبی جذب پوستتان می‌شوند.

استفاده از مرطوب کننده، اولین گام شروع آرایش شماست

بعد از شستن پوست، مقداری مرطوب کننده را به تمام سطح صورتتان بزنید. برای ۲ تا ۳ دقیقه پوستتان را ماساژ دهید تا مرطوب کننده به خوبی جذب پوستتان شود. مرطوب کننده‌ها پوست را آماده پذیرش کانسیلر و کرم پودر می‌کنند؛ همچنین یک لایه محافظتی در مقابل لایه‌های سنگین آرایش روی پوست ایجاد می‌نمایند.

استفاده از آبرسان، راز شادابی پوست

اگر پوست خشک، حساس یا مختلطی دارید، بعد از مرطوب کننده از آبرسان استفاده کنید. برای آرایش صورت، استفاده از سرم‌های آبرسان توصیه می‌شود. سرم‌ها قدرت نفوذ بیشتری نسبت به کرم‌ها دارند و تاثیرگذاری بهتری نیز از خود نشان می‌دهند. استفاده از آبرسان، مانع از پوسته پوسته شدن پوست در اثر خشکی و حساسیت می‌شود؛ بنابراین زمینه را جهت داشتن آرایشی یکدست برایتان فرام می‌کند.

چگونه به خوبی پوست را کاور کنیم؟

استفاده از یک لایه فیکساتور آرایش 

استفاده از فیکساتور، قبل از شروع آرایش، قدرت ماندگاری لایه‌های اولیه آرایشی را افزایش می‌دهد. از طرفی باعث افزایش عملکرد پرایمر برای بستن منافذ می‌شود. همچنین پوشاندن مشکلات پوستی را در مرحله ابتدایی استفاده از کانسیلر راحت‌تر می‌کند.
 
فیکساتور‌های آرایشی به دو صورت اسپری و پودری موجود هستند: در مرحله اول، استفاده از اسپری فیکساتور توصیه می‌شود. برای این کار کافی است اسپری را در فاصله مناسبی از صورتتان قرار دهید و محتویات آن را روی تمام قسمت‌های پوست اسپری کنید. هنگام استفاده، حتما چشمانتان را بسته نگه دارید تا مواد اسپری وارد چشم‌ها نشوند.

انتخاب پرایمر صورت مناسبی 

بعد از اینکه مطمئن شدید پوستتان برای پذیرش لایه‌های آرایش آماده شده، پرایمر مناسبی را با توجه به جنس پوستتان انتخاب کنید. پرایمر را با استفاده از بلندر به تمام قسمت‌های پوستتان برسانید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید.
 
بعد از اینکه پرایمر اولیه جذب پوست شد، با استفاده از براش آرایشی، مقداری از پرایمر را روی منافذ باز، جای جوش و فرورفنگی‌های پوستی خود بزنید. این کار منافذ پوستی را به خوبی پر می‌کند. برای خرید پرایمر خوب هزینه کنید چرا که به نوعی سرمایه گذاری برای آرایش ماندگار به حساب می‌آید.

کانسیلر مایع برای پوشاندن التهابات 

در این مرحله به کانسیلر مایع مات نیاز دارید. برای انتخاب تناژ رنگ این کانسیلر، توصیه می‌شود کانسیلری حدود یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست خود را انتخاب کنید.
 
برای شروع با استفاده از براش آرایشی تمیز و مناسبی، مقداری از کانسیلر را روی قسمت‌های ملتهب پوست، لک‌های پوستی و آکنه‌ها بزنید و با ضربه‌های ملایم براش، کانسیلر را کمی پخش کنید. اگر نقاط مورد نظر به خوبی کاور نشده بودند، یکبار دیگر این کار را انجام دهید.
 
توجه داشته باشید که در این مرحله، نباید کانسیلر را به تمام قسمت‌های پوستتان کاور کنید. استفاده از کانسیلر در این مرحله برای پوشاندن نقاط ملتهب و لکه‌دار پوست است. هنگام استفاده از براش، کانسیلر را زیاد پخش نکنید و اجازه دهید لایه ضخیمی از کانسیلر روی لک‌ها و آکنه‌ها را بپوشاند.

چگونه به خوبی پوست را کاور کنیم؟

کرم پودر را روی تمام قسمت‌های پوست بزنید

در این مرحله، برای پوشاندن کامل پوستتان باید به سراغ انواع کرم پودر مایع و متناسب با جنس پوست بروید. نکته بسیار مهم در انتخاب کرم پودر، تناژ رنگی آن است. دقت کنید تناژ رنگی کرم پودر خیلی روشن‌تر و یا تیره‌تر از پوست خودتان نباشد چرا که این تفاوت زیاد بین رنگ پوست و تناژ کرم پودر، جلوه ناخوشایندی به میکاپ شما می‌دهد.
 
همچنین به مات یا براق بودن کرم پودر انتخابی نیز دقت کنید؛ استفاده از کرم پودر‌های مات، علاوه بر اینکه ظاهر جذابی به آرایشتان می‌بخشند، قدرت پوشانندگی بیشتری دارند و ماندگاری آرایش را افزایش می‌دهند.
 
برای استفاده از کرم پودر، مستقیما آن را روی پوست صورت استفاده نکنید. مقداری از کرم پودر را روی پالت آرایشی یا پوست دستتان بریزید. سپس با استفاده از براش بزرگ و مناسبی، کرم پودر را به صورت ضربه‌ای از روی پالت بردارید و به صورت یکدست در تمام قسمت‌های پوست صورتتان پخش کنید. حرکات چرخشی و ضربه‌ای ملایم براش، تاثیر بسیاری در پخش شدن کرم پودر دارد؛ برای پخش کردن کرم پودر، از بلندر یا اسفنج‌های آرایشی نیز می‌توانید استفاده کنید.

برای پوشش بیشتر، یک لایه دیگر کانسیلر اضافه کنید

پس از استفاده از کرم پودر، قسمت زیادی از لک‌ها و التهابات پوستی به خوبی کاور می‌شوند. اما ممکن است برخی فرورفتگی‌ها و آکنه‌ها، هنوز کمی خود نمایی کنند. برای پوشاندن آنها، کافی است کانسیلر مایع و ماتی را متناسب با رنگ پوست خود و نزدیک به تناژ کرم پودرتان انتخاب کنید. سپس با استفاده از براش آرایشی مناسبی، کانسیلر را یکبار روی قسمت‌های ملتهب و یا آکنه‌ها بزنید.
با حرکات ضربه‌ای و ملایم براش، کانسیلر را کمی پخش کنید. دوباره لایه نازکی از کانسیلر را با استفاده از براش، روی تمام قسمت‌های پوست کاور کنید.
 
در این مرحله، از کانسیلر برای پوشاندن پف و حلقه‌های تیره زیر چشم نیز استفاده کنید. برای این کار، با استفاده از براش مناسب، مقداری از کانسیلر را به صورت مثلثی در گوشه داخلی چشم تا بالای گونه‌ها، و یک سوم گوشه خارجی چشم، روی پوست بکشید. سپس با ضربه‌های ملایم براش یا بلندر، کانسیلر را به خوبی محو کنید.

استفاده از پنکیک آرایشی برای ماندگاری بیشتر 

تا این قسمت از کار، پوست کاملا کاور شده و مشکلات پوستی به خوبی پوشانده می‌شوند. اما با فعالیت زیاد یا گذر زمان، ممکن است عرق کنید و آرایشتان به کلی خراب شود. برای جلوگیری از این اتفاق، پنکیک سبک و با کیفیتی را انتخاب کنید. دقت نمایید که تناژ پنکیک مورد استفاده‌تان باید با کرم پودر و کانسیلر هماهنگی داشته باشد.
 
برای استفاده از پنکیک، اسفنج مخصوص یا بلندر خود را با استفاده از آب کمی مرطوب کنید. سپس آن را به مقداری پودر پنکیک آغشته نمایید و با ضربه‌های ملایم، پودر پنکیک را روی تمام پوستتان بزنید. دو تا سه بار این کار را تکرار کنید تا لایه ضخیمی از پودر روی پوستتان قرار بگیرد.
 
این کار باعث حفظ آرایش در طولانی مدت می‌شود و از طرفی مانع از عرق کردن پوست و براق شدن میکاپ نیز خواهد بود.
فیکساتور را از یاد نبرید
 
استفاده از اسپری یا پودر فیکس، صرفا مخصوص مراحل اولیه آرایش نیست. استفاده از فیکساتور باعث حفظ لایه‌های آرایشی به صورت مجزا می‌شودو از ادغام لایه‌های آرایشی و به هم ریختن آن جلوگیری می‌نماید.
 
در مرحله آخر، مقداری پودر فیکس را با استفاده از پد اسفنجی خشک، با ضربه‌های ملایم روی پوستتان بزنید. اگر از اسپری فیکس استفاده می‌کنید، اسپری را در فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی از صورتتان قرار دهید و آن را روی تمام قسمت‌های پوست اسپری کنید.

نکات مهم

  • از تمیز بودن براش‌های آرایشی مورد استفاده اطمینان حاصل کنید. اگر براش‌ها تمیز نباشند ممکن است به مرور باعث مشکلات پوستی بسیاری شوند. براش‌های کثیف سلامت پوست و بدن شما را به خطر می‌اندازند و خودشان باعث ایجاد جوش روی پوست می‌شوند.

  • برای خرید محصولات آرایشی مورد نظرتان، حتما به مراکز معتبر و نمایندگی برند‌ها مراجعه کنید. لوازم آرایشی در ساعات طولانی از شبانه روز، مستقیما با پوست شما در تماس هستند و استفاده از لوازم آرایشی فیک و بی‌کیفیت، تهدید جدی برای سلامتی پوست به شمار می‌آیند.
  • برای پاک کردن لایه‌های سنگین آرایش، از میسلار واتر، تونر و شوینده‌های قوی استفاده کنید. باقی ماندن مواد آرایشی بر روی پوست، راه ورود باکتری‌ها به منافذ پوستی را هموار می‌کند و ماندن طولانی مدت آن‌ها روی پوست شما را درگیر جوش و آکنه‌های ملتهب و چرکی، افزایش چین و چروک و آسیب‌های پوستی خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج