۱۲۰۱۴۳۵
۲ نظر
۶۳۶۳
۲ نظر
۶۳۶۳
پ

گلکسی A۵۳؛ یک میان‌رده جذاب دیگر از غول کره‌ای

​گوشی گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ با امکانات مناسبی مثل یک نمایشگر بزرگ امولد، دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی و قیمت زیر ۵۰۰ دلار رسماً رونمایی شد.

گجت نیوز: گوشی گلکسی A۵۳ ۵G سامسونگ با امکانات مناسبی مثل یک نمایشگر بزرگ امولد، دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی و قیمت زیر ۵۰۰ دلار رسماً رونمایی شد.

مدل ۲۰۲۲ گوشی‌های سری A سامسونگ یکی پس از دیگری معرفی می‌شوند. امروز نوبت به رونمایی از یک گوشی جذاب دیگر به نام گلکسی A۵۳ ۵G به عنوان نسل جدید مدل A۵۲ ۵G رسیده است. این گوشی از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی خودش ندارد. فقط شاهد تغییراتی در ساختار کلی این گوشی مثل کاهش ضخامت و وزن آن هستیم.

به سامسونگ گلکسی A۵۳ ۵G سلام کنید

گوشی گلکسی ای ۵۳ از یک نمایشگر ۶.۴۶ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که به لطف نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بسیار سریع و روان است. این نرخ رفرش مثل سری پرچمدار گلکسی اس ۲۲ انطباق‌پذیر نیست که به صورت خودکار نسبت به صحنه‌های مختلفی تغییر کند. بنابراین شما فقط دو حق انتخاب به صورت دستی بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز دارید. سامسونگ برای محافظت از این نمایشگر، از گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است.

نمایشگر گوشی گلکسی ای ۵۳ ۵ جی از روشنایی حداکثر ۸۰۰ نیت برخوردار است و می‌تواند از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی کند. حالت Always-on Display نیز مثل دیگر گوشی‌های اولد سامسونگ روی نمایشگر این گوشی نیز فعال است. همچنین باید به حفره‌ی کوچکی در بالای صفحه اشاره کرد که وظیفه‌ی میزبانی از دوربین سلفی گوشی را بر عهده دارد.

گلکسی A53؛ یک میان‌رده جذاب دیگر از غول کره‌ای

وقتی گوشی را برگردانید، چشمتان به ماژول دوربینی خواهد افتاد که به زیبایی با قاب پشتی آمیخته شده است. این سبک طراحی باعث تمیزتر ماندن گوشی و ظاهر یکپارچه‌تر آن می‌شود. سامسونگ جک ۳.۵ میلی‌متری را از روی این گوشی حذف کرده است تا با ضخامت ۸.۱ میلی‌متری، باریک‌تر از نسل قبلی باشد. حذف این جک به سامسونگ این امکان را داده تا از یک باتری بزرگ‌تر نیز در زیر قاب گوشی گلکسی A53 5G استفاده کند. اما یکی از نقاط ضعف این گوشی وزن بالای آن است. در حالی که گوشی‌های هم رده شیائومی وزن به مراتب کمتری دارند، این گوشی باوجود استفده از یک قاب پلاستیکی ۱۹۰ گرم است که وزن زیادی برای آن محسوب می‌شود. هرچند گواهی ضد آب IP67 که می‌تواند ۳۰ دقیقه تحمل تا عمق ۱ متری آب را فراهم کند، برتری گوشی میان‌رده سامسونگ در مقایسه با محصولات شیائومی است.

گلکسی A53؛ یک میان‌رده جذاب دیگر از غول کره‌ای

صحبت از قاب پشتی شد، یک ماژول دوربین در گوشه سمت چپ بالای این قاب به زیبایی تعبیه شده است که از چهار دوربین و یک فلاش LED میزبانی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی است که یک لنز عریض ۲۶ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 روی آن قرار دارد. این دوربین از فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز بهره می‌برد که برگ برنده‌ی گوشی سامسونگ در مقایسه با رقبا است. دوربین ثانویه این گوشی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید بسیار وسیع ۱۲۳ درجه‌ای است.

و اما برخلاف اکثر گوشی‌های میان‌رده بازار که دو دوربین بی‌کیفیت ماکرو و تشخیص عمق را ارائه می‌کنند، این دوربین‌ها در گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ ۵ مگاپیکسلی هستند و عملکرد خوبی هم دارند. این گوشی با دوربین پشتی خود می‌تواند فیلمبرداری 4K با نرخ 30fps را هم ارائه کند.

در جلوی گوشی هم اوضاع خوب است. جایی که یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با یک لنز ۲۶ میلی‌متری و دیافراگم f/2.2 حضور دارد. خوشبختانه این دوربین هم قادر به فیلمبرداری 4K است و از حالت HDR نیز برای ثبت عکس‌هایی جذاب بهره می‌برد.

این بار چیپست ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۰۰

از دوربین که بگذریم به زیر قاب گوشی گلکسی ای ۵۳ 5G می‌رسیم، جایی که سامسونگ تصمیم گرفته امسال از تراشه اگزینوس ۱۲۰۰ خودش به جای تراشه‌های میان‌رده‌ی اسنپدراگون استفاده کند. این تراشه از لیتوگرافی ۵ نانومتری بهره می‌برد و حداکثر سرعت کلاک هسته‌های آن نیز ۲.۴ گیگاهرتز است. پردازشگر گرافیکی Mali-G68 نیز آن را همراهی می‌کند. حافظه داخلی این گوشی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت و ظرفیت رم آن هم ۶ یا ۸ گیگابایت است که بسته به نسخه‌ی انتخابی شما متفاوت خواهد بود. پشتیبانی از اینترنت 5G، کارت حافظه microSD، دو سیم کارت و بلوتوث ۵.۲ را هم باید به توانمندی‌های این تراشه اضافه کرد.

گلکسی A53؛ یک میان‌رده جذاب دیگر از غول کره‌ای

گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز است که صدای باکیفیت و رسایی دارند و استفاده از یک نمایشگر OLED به سامسونگ اجازه داده یک حسگر اثر انگشت را هم در زیر این نمایشگر تعبیه کند. غول کره‌ای روی این گوشی اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 را نصب کرده و از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای شارژ کردن آن استفاده کرده که ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت نسبت به نسل قبلی بیشتر است، ولی با همان توان ۲۵ واتی شارژ می‌شود. ضمن اینکه متأسفانه در داخل جعبه این گوشی نه خبری از هندزفری است و نه آداپتور شارژ! سامسونگ فقط به قرار دادن یک کابل USB-C بسنده کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      همیشه تکراری

    • مهدی

      خوشبختانه تجار شرافت مندی داریم که به بهترین قیمت به دستمان برسانند. بهترین قیمت برای خودشان البته.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج