۱۲۰۱۵۹۲
۵۳۰۳
۵۳۰۳
پ

پروژه پتروشیمی میانکاله شروع شد

​اجرای پروژه پتروشیمی به محدوده تالاب بین‌المللی میانکاله آسیب‌رسان خواهد بود، آیا در این صورت هم اداره کل محیط زیست مجوز مداخله در موضوع را ندارد.

عصر ایران: اجرای پروژه پتروشیمی به محدوده تالاب بین‌المللی میانکاله آسیب‌رسان خواهد بود، آیا در این صورت هم اداره کل محیط زیست مجوز مداخله در موضوع را ندارد.

به دنبال انتشار فیلم‌های مربوط به شروع پروژه پتروشیمی در مجاورت تالاب میانکاله، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندارن گفت: هیچ اختیار قانونی برای مداخله در این محدوده نداریم.

پروژه پتروشیمی میانکاله شروع شد

ابراهیمی کارنامی تاکید کرد که هنوز سازمان محیط زیست موافقت یا مخالفت خود را با اجرای پروژه پتروشیمی اعلام نکرده است.

عصر امروز فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد ماشین‌های سنگین در حال کندن مراتع حاشیه تالاب میانکاله به منظور اجرای پروژه پتروشیمی هستند. مدیر کل محیط زیست استان مازندران در واکنش به این موضوع گفت: این محدوده خارج از مناطقه چهارگانه محیط زیست است و طبق قانون هیچ اختیاری در این محدوده نداریم. منطقه‌ای که عملیات ساخت پروژه پتروشیمی در آن شروع شده، در محدوده اراضی ملی است و همکاران ما در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مسئولیت حفاظت از این منطقه را دارند.

وی تاکید کرد: ماموریت و اختیارات من مربوط به مناطق چهارگانه محیط زیست است و محدوده‌ای که در حال حاضر برای اجرای پروژه پتروشیمی کنده شده، در حوزه ماموریت من نیست و طبق قانون نمی‌توانم هیچ اقدامی انجام دهم.

اجرای پروژه پتروشیمی به محدوده تالاب بین‌المللی میانکاله آسیب‌رسان خواهد بود، آیا در این صورت هم اداره کل محیط زیست مجوز مداخله در موضوع را ندارد؟ ابراهیمی در پاسخ به این سئوال می‌گوید: تنها با استناد به اینکه این پروژه ممکن است به محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست لطمه بزند، نمی‌توانم در موضوع مداخله کنم چون قانون اجازه مداخله به من نداده است. هر کاری مدیر و متولی دارد و متولی این محدوده، اداره کل منابع طبیعی استان مازندران است.

ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که آیا پروژه پتروشیمی در مجاورت تالاب بین‌المللی میانکاله مورد تایید شما و اداره کل محیط زیست مازندران است؟، گفت: این سئوال را باید از ستاد مرکزی یعنی سازمان محیط زیست پرسید. چون تصمیم‌گیری درباره چنین پروژه‌های بزرگی مثل پتروشیمی به استان‌ها تفویض اختیار نشده است. اطلاع دارم که گزارش ارزیابی زیست‌محیطی این پروژه به سازمان محیط زیست تحویل داده شده و در سازمان در حال بررسی است. نظر نهایی را سازمان محیط زیست باید اعلام کند و اداره کل محیط زیست استان مازندران امکان قانونی برای موافقیت یا مخالفت با این پروژه ندارد.

وزیر کشور هفته پیش کلنگ طرح پتروشیمی را در پنج کیلیومتری تالاب بین‌المللی میانکاله بر زمین کوبید و ادعا کرد این طرح مجوز محیط زیستی را دارد اما رئیس سازمان محیط زیست صدور مجوز محیط زیستی برای این پروژه را رد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج