۱۲۰۱۹۴۴
۵۱۴۸
۵۱۴۸
پ

بایدن ارسال پاتریوت به عربستان را افزایش داد

یک مقام آمریکایی در میانه سردی روابط واشنگتن و ریاض اعلام کرد که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا ارسال سامانه های ضد موشکی پاتریوت به عربستان را افزایش داده است.

ایرنا:  یک مقام آمریکایی در میانه سردی روابط واشنگتن و ریاض اعلام کرد که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا ارسال سامانه های ضد موشکی پاتریوت به عربستان را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، یک مقام ارشد دولت آمریکا یکشنبه شب تایید کرد که این سامانه ها به عربستان سعودی فرستاده شده اند.

بایدن ارسال پاتریوت به عربستان را افزایش داد

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت که این تصمیم در راستای وعده رییس جمهوری است که آمریکا از دوستان خود در منطقه حمایت خواهد کرد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه به یکی از شدیدترین حملات پهپادی و موشکی انصارالله یمن به تاسیسات حیاتی انرژی عربستان سعودی که باعث آتش سوزی در یک سایت و کاهش موقت تولید نفت شد،واکنش نشان داد.

اسوشیتدپرس در ماه سپتامبر گزارش داد که ایالات متحده حتی در حالی که عربستان با حملات هوایی حوثی ها مواجه است، سیستم دفاعی پاتریوت خود را از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان به خارج از شهر ریاض منتقل کرده است.

عربستان در جنگ یمن که مدت زیادی به بن بست انجامیده، به سامانه های پاتریوت به شدت اعلام نیاز می کند.

روابط آمریکا و عربستان از زمان روی کار آمدن بایدن تیره شده است. رییس جمهوری آمریکا از برخورد مستقیم با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خودداری کرده و انصارالله یمن را از فهرست گروه های تروریستی حذف کرده است.

کاخ سفید ماه گذشته برت مک گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و آموس هوخشتاین نماینده انرژی وزارت امور خارجه آمریکا را به ریاض اعزام کرد تا با مقامات سعودی در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله مهمترین آنها جنگ جاری در یمن و منابع انرژی جهان صحبت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج