۱۲۰۲۰۲۴
۵۱۲۰
۵۱۲۰
پ

چین به روسیه برای پنهان کردن پول کمک می‌کند؟

کرملین ممکن است میلیاردها دلار در حساب‌های فرا سرزمینی ذخیره کرده باشد.

خبرآنلاین: کرملین ممکن است میلیاردها دلار در حساب‌های فرا سرزمینی ذخیره کرده باشد.

 فارن افرز در مقاله ای نوشت: در ۲۶ فوریه، چند روز پس از حمله روسیه به اوکراین.  ما دارایی های بانک مرکزی روسیه را فلج کردیم و در واقع، از زمان حمله به اوکراین، روسیه با شدیدترین تحریم‌هایی که از زمان پایان جنگ سرد با آن مواجه شده، ضربه خورده است.  

چین به روسیه برای پنهان کردن پول کمک می‌کند؟

پیش از این در ۲۲ فوریه، یک روز پس از اینکه روسیه ادعاهای ارضی جمهوری‌های جدایی‌طلب خود را در منطقه دونباس در شرق اوکراین به رسمیت شناخت، ایالات متحده و متحدانش شرکت‌های بزرگ و نخبگان روسیه را از بازارهای غربی مسدود کردند.  چهار روز بعد، پس از حمله روسیه به همسایه جنوبی خود، ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و اتحادیه اروپا، بانک مرکزی روسیه را تحریم کردند و بانک‌های روسی را از SWIFT، پلت فرم پیام رسانی برای تسویه بانک بین‌المللی، کنار گذاشتند.

معاملات  و در حالی که هفته دوم تهاجم به پایان رسید و نیروهای روسی شهرهای اوکراین را محاصره کردند، ایالات متحده.  رئیس جمهور جو بایدن واردات نفت، گاز طبیعی و زغال سنگ روسیه به ایالات متحده را ممنوع کرد و کرملین را از درآمد حیاتی محروم کرد.اگرچه روسیه تاکنون از ممنوعیت اتحادیه اروپا برای صادرات نفت و گاز حیاتی خود در امان بوده است، اما اخراج این کشور از بازارهای مالی جهانی اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.  تحریم های ۲۶ فوریه باعث شد سرمایه گذاران بین المللی برای خروج از بازارهای روسیه به رقابت بپردازند.

 در عرض چند ساعت، روبل نزدیک به یک سوم ارزش خود را از دست داد.  بانک مرکزی روسیه که از فروش ذخایر ارز خارجی خود منع شده بود، نرخ بهره را از ۹.۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش داد تا فروش ثابت روبل و کاهش ارزش پول را کاهش دهد، در حالی که دولت به صادرکنندگان روسی دستور داد ۸۰ درصد از درآمدهای ارز خارجی خود را کاهش دهند.  چنین اقداماتی به رژیم در حفظ دلار در کوتاه مدت کمک کرد اما با افزایش گسترده هزینه سرمایه تجاری و استقراض مصرف کننده، ضربه محکمی به ظرفیت روسیه برای حفظ یک جنگ بزرگ طولانی وارد خواهد کرد.

به هر حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مقیاس و دامنه پاسخ تحریم ها به تهاجم خود را به شدت دست کم گرفت.  پوتین با جمع آوری ۶۳۰ میلیارد دلار ذخایر خارجی، به توانایی خود برای مقابله با آنچه غرب به سمت او می زند، مطمئن بود.  اما اکنون به دلیل تحریم های اعمال شده بر بانک مرکزی روسیه، ارتباط او با کوه پول خود قطع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج