۱۲۰۲۵۴۱
۳۷ نظر
۶۶۸۰
۳۷ نظر
۶۶۸۰
پ

وکیل اکبر خرمدین: او مهربان و خوشرو بود!

حسن امیدوار وکیل تسخیری اکبر خرمدین، قاتل زنجیره ای که پسرش بابک، دختر دیگر و دامادش را به طرز فجیعی به قتل رسانده و در بیمارستان درگذشت، با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد گفتگوی مفصلی دارد.

برترین‌ها: حسن امیدوار وکیل تسخیری اکبر خرمدین، قاتل زنجیره ای که پسرش بابک، دختر دیگر و دامادش را به طرز فجیعی به قتل رسانده و در بیمارستان درگذشت، با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد گفتگوی مفصلی دارد.

هرچند آبان ماه سال ۱۴۰۰ اکبر خرمدین پیش از محاکمه در زندان به دلیل ابتلا به سرطان جانش را از دست داد، اما وکیل او حسن امیدوار که چندین بار با اکبر خرمدین پیش از مرگش صحبت کرد و از نزدیک با این قاتل پیش از مرگش صحبت کرد و از نزدیک با خانواده خرمدین ارتباط دارد.

وکیل اکبر خرمدین: او مهربان و خوشرو بود!

متن کامل گفتگوی حسن امیدوار، وکیل اکبر خرمدین:

چرا وکالت اکبر خرمدین را برعهده گرفتید؟ این پرونده به چه دلیل برای شما مهم بود؟

بنده وکیل تسخیری آقای علی‌اکبر خرمدین بودم و طبق قانون ضمن قبول وکالت بایستی تمام وظایف حرفه‌ای وکالت را در راستای دفاع از حقوق موکلم به کار بگیرم.

شما مدت زیادی با پرونده خاص اکبر خرمدین در ارتباط بودید. از گذشته آقای خرمدین برایمان بگویید.

آقای علی‌اکبر خرمدین سرهنگ بازنشسته ارتش بود و مدت زیادی در جنگ هشت‌ساله ایران و عراق شرکت داشت و در کارها بسیار منظم و دقیق بود و با بی‌نظمی برخورد می‌کرد. همچنین طبق اظهارات زندانی‌ها و مسئولان زندان فردی مهربان و خوشرو بود.

پرونده شخصیت خرمدین چه نکات قابل بیان و مهمی داشت؟

در پرونده شخصیت آقای علی‌اکبر خرمدین نکته قابل بیان و مهمی نبود و شخصیتی معمولی داشت.

بازپرس اعلام کرده بود در پرونده خرمدین احتمال وقوع قتل‌های بیشتر را بررسی می‌کند، آیا به نظر شما که وکیل متهم بودند احتمال وقوع قتل‌های بیشتر از طرف او وجود داشت؟

خیر. قتل‌های دیگری صورت نگرفته است و با توجه به شناختی که از آقای خرمدین به دست آوردم، موکلم به دلیل شرایط خاصی که به وجود آمده بود دست به قتل زده بود و به هیچ وجه احتمال وقوع قتل‌های دیگر در آینده اصلا به ذهن او متبادر نمی‌شد.

به نظر شما با توجه به سه ویژگی‌هایی که از خرمدین می‌شناختید، احتمال اینکه او به فرزندان دیگر هم آسیب وارد کند وجود داشت؟

خیر، حتی یک درصد هم احتمال آسیب به فرزندان دیگر وجود نداشت.

چرا اولیای دم داماد خانواده خرمدین بدون هیچ مقاومتی وزارت دادند؟ چه اتفاقی باعث شد که آنها چنین تصمیمی بگیرند؟

با توجه به نسبت فامیلی نزدیکی که داشتند و همچنین شرایط خاص حاکم بر خانواده خرمدین و سن وسال بالای موکل، خانواده اولیای دم گذشت و رضایت کردند.

آقای خرمدین فوت شد. اگر او زنده می‌ماند و محاکمه می‌شد شما به عنوان وکیل برای دفاع روی کدام بعد این پرونده بیشتر تمرکز می‌کردید و چه دفاعی از او مطرح می‌کردید؟

پرونده در حال رسیدگی و بررسی بحث مجنون بودن آقای علی اکبر خرمدین در زمان ارتکاب جرم در کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی بود که او فوت کرد و عملا پرونده پزشکی قانونی وی نیز مختومه شد. اگر این مورد اثبات می‌باشد که متهم در زمان ارتکاب جرم قوه تمییز نداشته طبق ماده ۱۴۹ قانون مجازات اسلامی از مسئولیت کیفری معاف می‌شد.

 فکر می‌کنید چرا آقای خرمدین هرگز از ارتکاب قتلها ابراز ندامت نکرد؟

به نظر بنده علی اکبر خرمدین به دلیل اینکه شغل نظامی داشت و از یک سری اصول و نظم خاصی در زندگی پیروی می‌کرد، این شخصیت وی با شخصیت فرزندان خود، بایک و آرزو در تعارض بود به همین دلیل هیچ وقت ابراز ندامت نکرد.

 با توجه به بیماری آقای خرمدین و عدم موافقت دادگاه با آزادی موقت او، فکر می‌کنید دلیل قضات برای موافقت نکردن با آزادی چه بود و قانون در این باره چه می‌گوید؟

به دلیل این که رسانه‌ای شده بود و جامعه از این اتفاق در شوک بود و با توجه به نوع جرم، بازپرس محترم با درخواست تبدیل قرار تأمین موافقت نمی‌کردند. حتی با اعتراض بنده به قرار بازداشت دادگاه کیفری یک استان تهران نیز اعتراض نسبت به قرار بازداشت را رد می‌کرد و با آزادی متهم موافقت نمی‌کرد. صرف نظر از مورد فوق طبق ماده ۲۳۷ و بند پ ماده ۲۳۸ قانون آیین دادرسی کیفری در جرم قتل قرار بازداشت موقت الزامی است.

همسر آقای خرمدین واقعا از او وحشت داشت؟ او در یک فایل صوتی از زندان اظهاراتی را علیه شوهرش مطرح کرده بود. آیا در جریان آن فایل صوتی هستید؟ چقدر این فایل صوتی را درست می‌دانید؟

به نظر من این ادعا نمی‌تواند صحیح باشد؛ چراکه سه فقره قتل در سال‌های ۹۰-۹۷ و ۱۴۰۰ اتفاق افتاده و همسر علی اکبر خرمدین می‌توانست در این سال‌ها اقداماتی را انجام دهد که متأسفانه با سکوت و همکاری وی جنایات بیشتری رخ داد.

شنیده شده آقای خرمدین اهل مطالعه بود و تحصیلات بالایی داشت. طبقه اجتماعی او و سطح خانوادگی‌اش انتظار وقوع چنین جرائمی را برایمان بعید کرده بود. به لحاظ جرم‌شناسی بفرمایید به نظر شما چرا چنین اتفاقی افتاد.

بله، همان طور که در سؤال قبل عرض کردم او فردی نظامی و دارای نظم و اصول خاصی در زندگی بود؛ مثلا مخالف سیگار کشیدن و... بود. فرزندان وی این نظم و اصول را رعایت نمی‌کردند و یا در منزل، فرزندان با ایجاد فضای متشنج و درگیری و بدرفتاری با پدر و مادر به قول معروف صبر و طاقت علی اکبر خرمدین به سر آمده بود و او متاسفانه به جای حل مسئله و مشکلات، صورت مسئله را پاک می‌کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      =یک قاتل زنجیره ای که به احتمال زیاد دچار سایکوز بوده

    • سابرین

      چه وکیلی ///اه اه اه

    • ناشناس

      طرف دامادش که خواهرزاده اش هم بوده کشته و تیکه تیکه کرده دخترش و هم کشته و تیکه تیکه کرده پسرش و هم کشته و تیکه تیکه کرده بعد میگه مهربان و خوشرو بود جسد مثله شده داماد و دخترش و معلوم نیست تو کدوم بیابانی رها کرد بابک و دیگه تو سطل آشغال نزدیک خونه شون رها کرد که لو رفت تازه میگفت بیاد بیرون دختر دیگه اش و هم میکشه

    • حامی

      وکیلش میگه پدر مخالف سیگار کشیدن بود. خب کسانی که تحمل حتی سیگار کشیدن فرزند خود دا ندارند لطفا معقول باشند و ازدواج نکنند تا فرزند بیاورند و احتمالها را در نظر بگیرند نه اینکه قتل نفس کنند.

    • ناشناس

      آره تو راست میگی،آررره

    • ناشناس

      وکیلش از چی دفاع میکنه دیگه مرد که اگه سر قتل بابک دستگیر نمیشد ممکن بکد چند نفر دیگه رو هم بکشه ضمن اینکه اصلا بخاطر قتلها عذاب وجدان نداشت

    • ناشناس

      وکیلش و باید تنهایی گیر می آورد اونوقت می فهمید چقدر مهربان و خوشرو بوده.

    • ناشناس

      وزارت؟!!!!!

    • ناشناس

      وکیل بوده روانشناس نبوده.

    • ناشناس

      ره خوب خیلی مهربون بود، اول بیهوش میکرد بعد مثله، تازجرنکشن،

    • _

      خاک برسر این وکیل که یه جورای کار قاتل را بد نمیداند واز خوش اخلاقی اونام میبرد پس هربچه ایی که سیگارکشید یااعتیادوکارای دبگر کرد پدرش حق سر بریدنش را دارد

    • ناشناس

      اینها همه حرفهای مفت این جناب وکیل ایشان یه دیوانه زنجیری وعده ای بیش نبوده چه کسی می‌تواند غم ودرد وناراحتی یک انسان را ببیند چه برسد به فرزند خودش وآنها را بطرز فجیهی بکشد اگر زنده می‌ماند باید صدبار او را بالای دار می‌بردند و پایین می آوردند انقد حرفهای مفت نزنید وجامعه را بسوی جرم وجنایت بیشتر سوق ندید شرم کنید جنایتکار را به اشد مجازات برسانید تا این جان‌ها با کوچکترین بهانه مرتکب قتل وجنایت نشوند پدرها را پر رو کردید چند سال زندان چه دردی را دوا کرده جز مردم گستاخ تر شده اند ومیدانند مجازات سنگینی در انتظارشان نیست حالا اینهاموردهایی است که آشکار می‌شود برید ببینید چه بی گناهانی بدست نامردان کشته می‌شوند در سکوت

    • گاهی بچه ها آنقدر پدر و مادر را عاصی می کنند که عملا دچار جتون آنی میشوند و دست به رفتار های جنون آمیز می زنند

      پاسخ ها

      • مردم

        سریع برو روانشناس

    • شهروز

      متاسفم که تو همچین جامعه ای با همچین تفکراتی زندگی میکنم...

    • ناشناس

      این نشون میده انسان چه موجود پیچیده ای هست میتونه خوشرو و مهربان و قاتل باشه میتونه لبخند بزنه و فرزندش رو مثله کنه ،

    • ناشناس

      اینطورکه مشخص است این اقای وکیل میخواسته ازادش کنه.که بیادبیرون دوباره قتل کنه چونکه اکبرگفت که بیام بیرون اون دختردیگم راهم میکشم.

    • ناشناس

      کاربر۱۱۰۳
      دقیقاموافق حرف شماهستم

    • ناشناس

      ولی بابک خرمدین قیافه مظلوم وساکتی داشت

      پاسخ ها

      • ناشناس

        لایک واقعا .فکر کردم باباش گفتی

      • ناشناس

        ولی باباش میگفت که بابک و آرزو دچار درجه بالایی از فساد بودند

    • ناشناس

      مهربون خوشرو بوده سه نفر رو تکه تکه کرده به دخترش تجاوز میکرده

    • ناشناس

      خجالت بکش وکیل تسخیری

    • ناشناس

      مهربون چی

    • ناشناس

      وکیلیه خودشم می‌تونه یه قاتل روانی باشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اکثرشون همینن

      • ناشناس

        حرفهای این وکیله باعث شد یاد این نکته بیفتم که پارسال دو سه روز بعد از انتشار خبر قتل فجیع بابک، بخش نظرات پر شده بود از اینجور کامنتها: "ببین بابک چقدر خون به دل پدر پیرش کرده بود که پدره مجبور شد اونو بکشه و جنازه‌اش را هم قطعه‌قطعه کنه"(!)
        اما الان دیگه از اون کامنت‌گذاران نامحترم هیچ خبری نیست! واقعاً چی به سرشون اومد؟ آب شدند و رفتند زیر زمین یا دود شدند و رفتند هوا؟ چون خیلی بعیده که همه‌شون در این فاصله بر اثر ابتلا به کرونا یا بر اثر سایر عوامل مرده باشند!

    • ناشناس

      طرف دختر دامادش وپسرش کشته کجاش مهربان بوده وحشتناک بوده

    • شایان ایثارگر

      خدارا شکر مهربون بود والی تمام همسایه ها بعد سگ وگربه های های اکباتان را میکشت

    • ناشناس

      واقعا

    • ناشناس

      با مهرباني دامادش رو ريزريز كرد با خوشرويي به دخترش تجاوز كرد با رأفت و لطف پسرش رو سلاخي كرد !

    • ناشناس

      حتی بعد مرگش هم درست حرف نمیزنه و محتاطانه عمل می کنه چه خبرته طرف مرد و رفت پی کارش الان از چی دفاع می کنی

    • ناشناس

      باید پروانه وکالت این وکیل باطل کرد پدری که از بچگی به دخترش تجاوز میکرده و دختر مریضی که توان راه رفتن نداشته کشته و ابراز نذامت نداشته باید بهش حق داد؟یا دامادش که طلاق داده بود دخترش کشته پس الان این همه دختر مطلقه هستند پدرهذ باید برند داماد بکشن درباره پسرش هم که همه ازش تعریف کنند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اگه قرار بر این باشه اونوقت بالای نود درصد وکلا باید پروانه وکالتشون باطل بشه. هنوز نمیدونی اکثریت این جماعت از چه راههای کثیفی نون میخورن؟

    • ناشناس

      این وکیله هم حالش خوب نیست مگه در روزهای اول که دست گیر شد نمیگفت بچهای دیگه رو هم میکشم وتو لیست کشته شدن بودن لطفا از ی انسان نما تعریف نکن کجاش مهربان جلاد مادره هم از اون بدتر خاک برسر چنین پدرو مادرهایی

    • ناشناس

      ادم مستبد مگه به دخترش تعرض نمیکرد چرا باید ازش تعریف بشه خون خوار

    • ناشناس

      خدا میدونه چه بلایی سرش آوردن که دست به این کارها ده الهی اولاد بد نصیب کسی نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج