۱۲۰۳۰۵۹
۵۱۷۶
۵۱۷۶
پ

با افزایش سفرها تلفات جاده‌ای کاهش یافت

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور از افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش ۲۲ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات امسال خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده کل نیروی انتظامی کشور از افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش ۲۲ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات امسال خبر داد.

سردار حسین اشتری، روز دوشنبه در بازدید از پلیس‌ راه مسیر اصفهان – شیراز افزود: بر اساس آمار سامانه‌های تردد شمار، امسال میزان سفرهای نوروزی در جاده‌های کشور نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و نسبت به سال پیش از شیوع کرونا، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان‌اینکه امسال با توجه به مدیریت وضعیت کرونا و واکسیناسیون بیش از ۸۵ مردم، زمینه سفرهای نوروزی فراهم شد، اظهار داشت: این درحالیست که آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در کشور نسبت به سال گذشته حدود ۲۲ درصد و میزان تصادفات حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بحث تصادفات نوروزی و تاکید بر به‌ حداقل رساندن این حوادث است، گفت: حدوث حتی یک تصادف هم نگران‌کننده است  بر این اساس پلیس در جاده‌های درون و برون‌شهری آماده خدمت‌رسانی به مردم و برقراری نظم و امنیت است.

وی تلاش برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را وظیفه شرعی همه مردم، دستگاه‌ها و مسوولان دانست و گفت: باید اقدامات لازم برای کاهش تلفات صورت گیرد تا در چند روز باقی‌ مانده، سفرهای نروزی بخوبی پشت سر گذاشته شود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: قرارگاه‌های نوروزی با حضور داوطلبانه نیروهای پلیس بصورت ۲۴ ساعته در جاده‌های اصلی، فرعی، شهرها، شهرستان‌ها و روستاهای کشور از ابتدای تعطیلات نوروزی فعال بوده است و به مسافران خدمت‌رسانی‌ لازم صورت می‌گیرد.

سردار اشتری با بیان‌اینکه تراکم  خودروها به سمت جنوب، شمال و خراسان رضوی در حال افزایش است، گفت: با این حال، تردد در تمام مسیرهای کشور براحتی در حال انجام است و هیچ مسدودی و گره‌ای در جاده‌های کشور وجود ندارد و تنها در برخی مسیرها بدلیل تراکم تعداد خودروها با کُندی تردد مواجهیم، اما در مجموع رفت و آمد در همه جاده‌های کشور روان است.

وی یادآور شد: در اصفهان، آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه در سال‌های قبل بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته که با توجه به میزان تردد در استان و قرارگیری آن در مسیر راه‌های ارتباطی کشور، این آمار امیدوارکننده و نشانه فرهنگ مردم و همت پلیس و دستگاه‌های مسوول است.

فرمانده ناجا به مسافران نوروزی نیز توصیه کرد که برای بازگشت به شهرهای خود، چند روز زودتر اقدام کنند و افرادی که مشاغل اداری ندارند و بازگشت آنها در پایان تعطیلات نوروزی ضروری نیست، چند روزی دیرتر به مبادی خود بازگردند زیرا در روزهای پایانی تعطیلات با تراکم زیادی در جاده‌ها مواجه خواهیم شد.

وی، مهمترین دلیل واژگونی خودروها و تصادفات جاده‌ای را خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان عنوان و به آنها توصیه کرد که هنگام خستگی از رانندگی خودداری و هر ۲۲ ساعت یکبار استراحت کنند.

سردار اشتری به تشکیل شورای عالی ترافیک پس از هشت سال در هفته پایانی اسفند با حضور ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا مشکلات مربوط به بخشی از نقاط حادثه‌خیز که توسط پلیس شناسایی شده بود برطرف و وزارت راه و شهرسازی مُکلف شد تا مشکلات دیگر نقاط را در سریعترین زمان رفع کند.

وی با تاکید بر ضرورت آشکارسازی نقاط حادثه‌خیر برای رانندگان گفت: باید اعلام شود چه نقاطی خطرساز است تا مردم هنگام تردد در آن مسیرها، بیشتر مراقب باشند.

فرمانده ناجا تاکید کرد: همچنین در این شورا ایمنی خودروها مورد توجه قرار گرفت زیرا همین امر موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه با همت دولت، مشکلات زیرساختی جاده‌های کشور در سال‌های آینده برطرف خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که در این شورا، موضوع ایمنی خودروها همچنان مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

به گزارش ایرنا، ۲۹ ایستگاه سلامت و امنیت در راه‌های اصلی و فرعی استان اصفهان به‌منظور کاهش تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی در جاده‌ها از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه دایر شده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج