جاباما
۱۲۰۳۰۶۳
۵۴۵۳
۵۴۵۳
پ

نرخ تورم ۱۴۰۰ اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ به عدد ۴۰.۲ درصد رسید.

خبرآنلاین: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ به عدد ۴۰.۲ درصد رسید.

در ماه اسفند بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان یزد با ٢, ٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان ٠.۶ درصد است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ۴٠١, ۵ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان یزد با ٢.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های اردبیل و سیستان و بلوچستان ٠.۶ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣۴, ٧ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (۴١.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢۶.٨ درصد) است.

بیشترین نرخ تورم

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ۴٠, ٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴٨.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣۶.٣ درصد) است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ٣٩۶, ۶ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان‌های ایلام و یزد با ٢.٣ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٠.١ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣۴, ۵ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران (۴١.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٧.١ درصد) است.

کمترین نرخ تورم

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٩, ٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۴۶.۶ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣۶.۶ درصد) است.

در اسفند ماه ١۴٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩۵) به ۴٢٩, ٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١.۶ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان لرستان با ٢.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان گیلان با ٠.١ درصد می‌باشد.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣۵, ٨ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌های مازندران و کهگیلویه و بویراحمد (۴٢.۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٢۶.٢ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴٢, ٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۵١.۵درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان (٣۵.٢ درصد) است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج