۱۲۰۳۲۲۱
۱ نظر
۵۹۴۲
۱ نظر
۵۹۴۲
پ

دلار بازار آزاد وارد کانال ۲۷هزار تومان شد

قیمت دلار تنها در چهار روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از هزار تومان افزایش را به ثبت رساند .

برترین‌ها: قیمت دلار تنها در چهار روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از هزار تومان افزایش را به ثبت رساند.

 دلار بازار آزاد وارد کانال ۲۷هزار تومان شد

بهای دلار در بازار آزاد امروز مرز روانی ۲۷ هزار تومان را از پس نوسانات متعدد چهار روزه شکست تا کف و سقف قیمت دلار در بازار آزاد دستخوش تغییری جدی شود.

 گزارش‌های رسیده از بازار ارز تهران نشان می‌دهد افزایش قابل توجه قیمت دلار در حالی رخ داده است که سیگنال‌های مخابره شده از وین تفاوت چندانی با با روزهای پایانی سال گذشته نداشته است. بهای دلار در بازار آزاد در حالی از مرز ۲۷ هزار تومان عبور کرده است که در آخرین روزهای کاری سال گذشته بهای هر دلار به ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان نیز کاهش یافته بود.  فعالان بازار ارز معتقدند افزایش نرخ دلار و عبور آن از رز ۲۷ هزار تومان زمینه را برای افزایش تقاضای ارز در بازار مهیا کرده است.

 با تغییر کانال کف قیمت دلار به ۲۶ هزار و ۵۰۰ و سقف مقاومتی به ۲۷ هزار و دویست تومان تغییر کرد. رشد تقاضای ارز می‌تواند دور افزایش نرخ دلار را تندتر از قبل نماید.

بازار ارز

قیمت یورو نیز در آستانه سی هزار تومان در بازار آزاد ایستاده است و هر یورو در چهارمین روز کاری سال به قیمت ۲۹ هزار و ۶۴۸ تومان فروخته می‌شود. در صرافی های بانکی هر یورو ۲۸ هزار و ۵۴۱ تومان قیمت دارد.

هر پوند انگلیس نیز ۳۵ هزار و ۵۴۱ تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد که رشدی پانصد تومانی را تنها نسبت به روز گذشته شاهد است.

 صرافان در تحلیل وضعیت بازار می‌گویند در تعطیلات سال نو همواره به دلیل تعطیلی گسترده تقاضای خرید کاهش چشمگیری می‌یابد و بهای ارز در روزهای اسفند به واسطه افزایش تقاضا برای سفر خارجی رشد می‌کند اما معادلات بازار در سال‌های اخیر دستخوش تغییر شده و به نظر می‌رسد همزمان با تطیلات نوروز، بانک مرکزی نیز کمتر از گذشته نسبت به تزریق ارز در بازار اقدام می‌کند .

 همزمان با بازار آزاد، در صرافی‌های بانکی نیز قیمت دلار روندی افزایشی را تجربه کرده و با تغییر کانال روبرو شده است. هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی از محدوده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به ۲۵ هزار و سیصد تومان رسیده است.

یک فعال بازار ارز در پاسخ به این سئوال خبرنگار قرن نو مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت دلار می‌تواند نشان از شکست مذاکرات در وین باشد؟ گفت: وقتی عرضه و تقاضای چندانی در بازار نیست، این عملکرد بازار ساز است که زمینه را برای ثبات یا رشد قیمت مهیا می‌کند .

 وی تاکید کرد : اتفاقا بسیاری توافق را قریب الوقوع می‌دانند و معتقدند رشد قیمت دلار با این هدف اتفاق می‌افتد که در زمان اجرای توافق، افت کمتری متوجه بازار شود چرا که ریزش شدید قیمت می‌تواند خطراتی را برای اقتصاد به همراه داشته باشد .

 به گفته وی افزایش تمایل به خروج سرمایه از پس چند سال سخت تحریمی یکی از این خطرات است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      میشه با نوع خبرها مردم را تحریک و نگران نکنید؟
      الان یکی از مهمانان من رفت فردوسی سر و گوش آب بده و ببینه دلار بخره یا نه ؟
      این یعنی افزایش تقاضای کاذب و گرانی بیشتر دلار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج