جاباما
۱۲۰۳۶۰۷
۵۳۵۷
۵۳۵۷
پ

ماجرای لغو یک کنسرت‌ در اردکان

کنسرت یک گروه هنری با سابقه به رغم اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز‌های پایانی سال گذشته برای اجرا در ایام نوروز، در ششمین سال متوالی از اجرای خود به ناگهان با ممانعت توسط اماکن از اجرای خود بازماند.

ایلنا: کنسرت یک گروه هنری با سابقه به رغم اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز‌های پایانی سال گذشته برای اجرا در ایام نوروز، در ششمین سال متوالی از اجرای خود به ناگهان با ممانعت توسط اماکن از اجرای خود بازماند.

هشتم فروردین ماه در حالی که جمعی از هنردوستان برای اجرای یک موسیقی زنده در خانه سنایی اردکان در انتظار اجرای موسیقی زنده بودند و برای این برنامه هنری بلیت نیز خریداری شده بود، تنها چند دقیقه مانده به آغاز برنامه به ناگهان با یک تماس تلفنی اجرای این برنامه زنده لغو شد.

ماجرای لغو یک کنسرت‌ در اردکان

اعضای این گروه موسیقی در بهت و حیرت مجبور شدند با بغضی که ناشی از غضب بی‌مدیریتی مسئولان بود، لغو برنامه را با پوزش‌ها به بینندگان خود اعلام کنند، اما ببیندگان در حالتی ناباورانه چندساعتی را برای اجرا به انتظار نشستند و در نهایت با دلخوری محل را ترک کردند.

دلجویی استاندار یزد شایعات فضای مجازی است

ارشیا قاضی؛ عضو گروه هنری «بیداد» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تشریح ماجرای رخ داده با بیان اینکه در پنج سال گذشته و در ایام نوروز در بافت تاریخی اردکان اجرای زنده موسیقی داشته‌ایم اظهار داشت: چند سال پیش در دولت تدبیر و امید بدون مجوز اجرا داشتیم و اجرایمان در حد نیم ساعت بود و هیچ مشکلی هم نداشتیم و کسی نیز مانع اجرای ما نشد.

وی با بیان اینکه امسال برای اجرای طولانی‌تر خواستیم که مجوز بگیریم افزود: اوایل اسفند ۱۴۰۰ برای گرفتن مجوز اقدام کردیم و فرایند مربوطه را طی کردیم و در هفته پایانی اسفند موفق به اخذ مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شدیم.

قاضی با بیان اینکه در فضای مجازی مطرح شد که استاندار یزد پس از لغو کنسرت با اعضای گروه تماس تلفنی داشته‌اند و از ما در اجرای کنسرت حمایت کرده و موضوع حل شده است گفت: چنین چیزی شایعه فضای مجازی است و استاندار یزد هیچ تماسی با من و یا هیچ یک از اعضای گروه نداشته اند بلکه مشاور استاندار تماس گرفتند.

وی با بیان اینکه در این تماس تلفنی مطرح شد تنها یک روز با حضور مسئولان استان اجازه برگزاری دارید اضافه کرد: وقتی در مورد برگزاری روز‌های دیگری که مجوز برگزاری داریم سئوال کردیم پاسخ دادند که فعلا همین یک روز را برگزار کنید تا در مورد بقیه روز‌ها نیز تصمیم‌گیری کنیم.

قاضی با تاکید بر اینکه متاسفانه این اقدام مسئولان موجب بی‌اعتمادی اعضای گروه شده است اظهار داشت: وقتی با اطلاع از نوازندگی بانوان در گروه برایمان مجوز صادر کرده‌اند و تلفنی مانع برگزاری می‌شوند و دوباره فرماندار اردکان اعلام کردند مشکلی در برگزاری نیست، اما دوباره با تماس تلفنی مانع برگزاری شدند چه اعتمادی باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: زمانی مجوز کتبی اداره ارشاد را به گروه هنری می‌دهند که موافقت تمام ارگان‌های مربوطه شهر را داشته باشید؛ ما همه مجوز‌ها را گرفتیم و مجوز کتبیِ اداره ارشاد برای برگزاری این رویداد هنری به ما داده شد.

این عضو گروه هنری خاطرنشان کرد: شب قبل از اجرا تماس گرفتند که از اماکن کل استان یزد اعلام شده این برنامه نباید برگزار شود و متاسفانه علتش را هم برای ما مشخص نکردند، اما روز برنامه اعلام شد می‌توانید برگزار کنید.

وی با تاکید بر اینکه تا برای ما شفاف‌سازی نشود که چه مشکلی داشتیم و به رغم مجوز مانع اجرای ما شدند حاضر نیستیم همان یک شب اجرا را با حضور مسئولان هم داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج