جاباما
۱۲۰۳۶۲۳
۵۷۹۰
۵۷۹۰
پ

۱۰ درمان برای از بین بردن موهای چرب

اگر چربی موی شما زیاد است و به دنبال درمان آن هستید، از ۱۰ درمان خانگی برای از بین بردن چربی مو بدون شست‌وشوی سر غافل نشوید.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اگر چربی موی شما زیاد است و به دنبال درمان آن هستید، از ۱۰ درمان خانگی برای از بین بردن چربی مو بدون شست‌وشوی سر غافل نشوید.

چربی سر به خودی خود بد نیست و برای سر و موها لازم است؛ اما وقتی میزان آن از حد طبیعی فراتر برود، واقعا آزاردهنده خواهد شد. دلیل این آزاردهنده بودن، کثیف شدن مو و ظاهر بد آن است.

این حس آن‌قدر بد است که اشخاص دارای چربی سر، گاهی هر روز سر خود را می‌شورند تا از شر آن خلاص شوند. چربی سر علاوه بر مشکلات ظاهر زشت مو، باعث شوره و خارش پوست سر هم می‌شود.

۱۰ درمان برای از بین بردن موهای چرب

برخی از افراد راه‌های مختلف را امتحان کرده‌اند و بعضی از آن‌ها از درمان چربی سر ناامید شده‌اند.

چربی سر، مشکلی شایع است و اگر شما را هم کلافه کرده، بدانید که اشخاص زیادی مثل شما با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند. چربی سر، پیر و جوان و زن و مرد نمی‌شناسد و اقشار مختلف جامعه با این مشکل که به سلامت مو و زیبایی هم آسیب می‌زند، درگیر هستند.

مشکل این جا است که در بسیاری از مواقع، شستن روزانه موها به تنهایی، برای رفع چربی سر کافی نیست. هرچند که چربی سر آقایان را هم آزار می‌دهد؛ اما گاهی برای خانم‌ها حس بدتری دارد. زیرا حالت صاف و ابریشمی مو که مورد علاقه آن‌ها است را از بین می‌برد.

آیا از موهای چرب خود خسته شده‌اید؟ موهای ما به دلیل چربی ترشح شده از پوست سر یا به دلیل استفاده بیش از حد از محصولات خاص مو در طی یک دوره زمانی، چرب می‌شوند. برخی از افراد چربی بیشتری تولید می‌کنند که باعث می‌شود پوست سر چرب‌تر شود، این امر می‌تواند به دلایل متعددی مانند استرس، قاعدگی، بارداری یا مصرف داروهای هورمونی باشد.

مهم نیست که دلیل آن چیست، موهای چرب تمایل به تجمع بیشتر کثیفی دارند و مشکلاتی مانند خارش پوست سر و شوره سر ایجاد می‌کنند. در اینجا لیستی از درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن موهای چرب روی پوست سر خود استفاده کنید.

۱. بیشتر بشویید

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، افرادی که موهای واقعا چرب دارند، شاید نیاز به شست‌وشوی هر روز با شامپو داشته باشند. شامپو به از بین بردن چربی اضافی و همچنین مواد زائد و محصولات موی باقی مانده از پوست سر کمک می‌کند.

اما باید دقت کنید که شست وشوی بیش از حد می‌تواند روغن طبیعی پوست سر شما را از بین ببرد. این امر احتمالا باعث شود که روغن بیشتری برای آبرسانی مجدد تولید کند. اتوهای صاف‌کننده و سشوار می‌توانند ظاهری صاف و براق به شما بدهند.

اما آن‌ها می‌توانند موهای شما را سریع‌تر چرب کنند. اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند و بافت طبیعی آن‌ها آسیب نبیند. موهای خود را با آب داغ نشویید.

۲. به درستی شامپو بزنید

به نظر نمی‌رسد شامپو زدن مثل دانش ساخت موشک پیچیده باشد، اما باید بدانید این احتمال وجود دارد که موهای خود را به اشتباه بشویید. در این صورت امکان دارد که در نهایت با پوست سر چرب و موهای آسیب‌دیده مواجه شوید.

برای شست وشوی صحیح موهای خود، مقدار کمی شامپو را به آرامی روی ریشه و پوست سر خود بمالید. استفاده از ناخن یا ایجاد اصطکاک غیر ضروری روی تارهای مو را فراموش کنید. شست وشوی تهاجمی می‌تواند پوست سر شما را تحریک کرده و باعث تولید چربی بیشتر شود. به جای روی تار موهایتان، روی پوست سرتان، جایی که چربی وجود دارد، تمرکز کنید.

شامپو را مستقیما به انتهای موهای خود نمالید و آن‌ها را مالش ندهید. در عوض، به سادگی اجازه دهید شامپو هنگام شست وشو از انتهای آن جریان یابد. نرم‌کننده می‌تواند موهای شما را چرب جلوه دهد و باعث انباشته شدن سریع‌تر چربی‌ها شود. مطمئن شوید که کاملا آبکشی کنید.

۳. از محصولات فرموله شده برای موهای چرب استفاده کنید

فکر و تحقیقات زیادی در مورد ساخت محصولات مراقبت از مو انجام شده است. برای درمان خانگی چربی سر، شامپوی شفاف‌کننده‌ای را امتحان کنید که مواد شوینده قوی‌تری دارد. با این حال، اگر عاشق ورزش و تمرین‌های عرق‌ریز هستید یا متوجه می‌شوید که نیاز به شست وشوی روزانه دارید، یک شامپوی ملایم کودک می‌تواند کمتر تحریک‌کننده باشد و برای استفاده مکرر مناسب‌تر است.

۴. آبلیمو

آب لیمو روی موهای چرب به خوبی عمل می‌کند بدون‌شک یکی از بهترین روش‌های درمان خانگی چربی سر است. استفاده از آب لیمو یکی از موثرترین راه‌ها برای از بین بردن موهای چرب است. آب لیمو ماهیتی اسیدی دارد؛ بنابراین روی موهای چرب به خوبی عمل می‌کند و همچنین شوره سر را از بین می‌برد.

برای استفاده از آب لیمو روی پوست سر، آب ۲ عدد لیمو را بگیرید و با یک فنجان آب مخلوط کنید. این مخلوط را روی موها و پوست سر خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید.

۵. شست وشوی مو با چای

برای انجام این روش درمان خانگی چربی سر، می‌توانید از چای سبز یا برگ چای سیاه استفاده کنید. آبکشی چای روی موهای کدر و چرب به خوبی عمل می‌کند. ماهیت اسیدی کافئین باعث درخشندگی، حجم و استحکام موهای شما می‌شود.

یک تا دو چای کیسه‌ای سبز یا سیاه معمولی را در آب داغ دم کنید. سپس با رقیق کردن آن با یک فنجان آب سرد، اجازه دهید این مخلوط کمی خنک شود. با این مخلوط موها و پوست سر خود را بشویید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را شست وشو کنید.

۶. ماسک موی گوجه فرنگی

برای خلاص شدن از شر ترشح بیش از حد چربی و درمان خانگی چربی سر، از ماسک گوجه فرنگی استفاده کنید. زیرا ماهیت اسیدی گوجه‌فرنگی به تعادل سطح pH پوست سر شما کمک می‌کند. برای تهیه ماسک موی گوجه فرنگی، یک گوجه فرنگی رسیده را با یک قاشق چای‌خوری خاک فولر یا خاک رنگ‌بر که نوعی خاک رس است، مخلوط کنید.

این ماسک را روی موها و پوست سر خود بمالید و سر خود را با کلاه بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

۷.سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از موادی است که برای درمان خانگی چربی سر کاربرد دارد و به راحتی در کابینت آشپزخانه شما یافت می‌شود. می‌توانید از آن برای خلاص شدن از شر ترشح اضافی چربی استفاده کنید، زیرا خاصیت جذب‌کنندگی سرکه سیب باعث می‌شود، موهای شما از شر چربی‌های اضافی خلاص شود.

برای استفاده از سرکه سیب روی پوست سر، یک فنجان از آن را در یک لیتر آب قرار دهید و سپس از آن برای آبکشی موهای خود استفاده کنید. به جای این که موهای خود را با هوا خشک کنید، از سشوار استفاده نکنید.

۸. جوش شیرین

جوش شیرین چربی و کثیفی اضافی را از بین می‌برد. برای از بین بردن چربی اضافی و کثیفی نیز می‌توان از جوش شیرین برای درمان خانگی چربی سر استفاده کرد.

جوش شیرین یک لایه‌بردار عالی است و خواص جاذبش، آن را به یک درمان خانگی چربی سر برای از بین بردن موهای چرب روی پوست سرتان تبدیل می‌کند.

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در ظرفی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا قوام پیدا کند و مانند خمیر شود. این خمیر را به تمام موها و پوست سر خود بمالید. بگذارید ۱۵دقیقه بماند و سپس بشویید.

۹. آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین ماسک‌های ترمیم‌کننده مو است که می‌توانید از آن به عنوان درمان خانگی چربی سر استفاده کنید. پوست سر شما را ترمیم کرده و شوره سر را کاهش می‌دهد، رشد مو را تقویت می‌کند و موهای شما را صاف و براق نشان می‌دهد.

آلوئه ورا همچنین به خلاص شدن از شر موهای چرب کمک می‌کند. دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و آن را روی تمام پوست سر خود بمالید. کاملا ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

 ۱۰. ماسک موی خاک فولر

خاک فولر یکی از محصولاتی است که در مراقبت از پوست و مو کاربرد دارد، زیرا دارای خاصیت شفاف‌کنندگی و جذب چربی است. می‌توانید از آن به عنوان ماسک مو برای جذب چربی بیش از حد مو استفاده کنید. برای تهیه ماسک مو، نصف فنجان خاک فولر را با مقداری آب مخلوط کرده و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید. آن را مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید و سپس آن را روی تمام موها و ریشه‌ها بمالید. بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

وحشت بیدار شدن با موهایی که از چربی برق می‌زنند و نامرتب هستند، مطمئنا صبح خوبی را ایجاد نمی‌کند. اما قطعا می‌توانید روزهای خوبی داشته باشید. پوست سر بیش از حد چرب می‌تواند منجر به خارش ناراحت‌کننده و درماتیت سبورئیک (التهاب پوستی که باعث پوسته پوسته شدن، قرمزی و خارش پوست خواهد شد) شود.

چربی سر حتی می‌تواند برای قارچی که باعث شوره سر می‌شود، جشنی فراهم کند. شما نمی‌خواهید تمام چربی سر خود را از بین ببرید. چربی‌های طبیعی سر شما از موها محافظت می‌کنند و برای داشتن پوست سر سالم و موهای درخشان، حیاتی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج