۱۲۰۴۵۰۴
۵۲۳۰
۵۲۳۰
پ

زلنسکی: روس‌ها از هیچ جنایتی رویگردان نبوده‌اند

​ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان آنچه در بوچا مشاهده کرده بود، در مورد حمله روسیه به حومه کی یف گفت که" آنها از ارتکاب هیچ جنایتی در این مناطق رویگردان نبوده اند" و خواستار اخراج مسکو از شورای امنیت شد.

ایرنا: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان آنچه در بوچا مشاهده کرده بود، در مورد حمله روسیه به حومه کی یف گفت که" آنها از ارتکاب هیچ جنایتی در این مناطق رویگردان نبوده اند" و خواستار اخراج مسکو از شورای امنیت شد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درحالی که مترجم اظهارات او را در نشست شورای امنیت سازمان ملل ترجمه می کرد، افزود: ارتش روسیه  عمداً هر کسی را که به کشور ما خدمت می کرد به قتل رساند.

زلنسکی: روس‌ها از هیچ جنایتی رویگردان نبوده‌اند

وی ادامه داد: "آنها زنان را زمانی که می خواستند با یک فرد زنده تماس بگیرند، در بیرون از خانه هایشان به ضرب گلوله کشتند. آنها کل خانواده ها، بزرگسالان و کودکان را کشتند و سعی کردند اجساد را بسوزانند. من به نمایندگی از مردمی که هر روز یاد و خاطره درگذشتگان را گرامی می دارند و غیرنظامیانی که جان خود را از دست داده اند و پس از شکنجه به ضرب گلوله به پشت سرکشته شده اند، در شورای امنیت صحبت می کنم. برخی از آنها در خیابان کشته شدند."

رئیس جمهوری اوکراین نیروهای روسیه را متهم کرد و گفت: روس‌ها در بوچا غیرنظامیان را "فقط برای لذت خود" کشتند.

زلنسکی در ادامه اتهامات به نیروهای روسیه در اوکراین، افزود: "آنها دست و پای مردم و گلویشان را بریدند، به زنان در مقابل چشمان فرزندانشان تجاوز کردند و آنها را به قتل رساندند. نیروهای روسیه تنها به خاطر اینکه اوکراینی ها حاضر به گفتن آنچه آنها می خواستند نشدند، زبان آنها بریدند."

رئیس جمهوری اوکراین نیروهای روسی را تلویحا تروریست خواند و گفت که این اقدامات هیچ تفاوتی با "سایر تروریست ها" ندارد.

زلنسکی همچنین خواستار محاکمه نیروهای ارتش روسیه و "کسانی که به آنها دستور انجام حملات در اوکراین را داده اند" به دلیل  ارتکاب "جنایات جنگی" شد.

او خواستار آن شد که هر فرمانده ارتش روسیه که "فرمان‌های جنایتکارانه" داده‌ است و کسانی که "با کشتن مردم این فرمان ها را اجرا کرده‌اند" به دادگاه معرفی شوند.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: امنیتی که شورای امنیت باید تضمین کند، کجاست؟ این امنیت وجود ندارد. اگر شورای امنیت وجود دارد،  پس صلح کجاست؟ تضمین هایی که سازمان ملل باید ارائه کند، چیست؟

وی تاکید کرد روسیه  باید پاسخگو باشد و این پاسخگویی "باید اجتناب ناپذیر" باشد.

زلنسکی ادامه داد: مایلم به شما ماده ۱، فصل ۱ منشور ملل متحد را یادآوری کنم. هدف سازمان ملل چیست؟ هدف آن حفظ صلح است. اکنون منشور ملل متحد به معنای واقعی کلمه نقض شده است.

رئیس جمهوری اوکراین با توصیف اقدامات روسیه به عنوان "جنایت جنگی" گفت که خواهان تحقیقات کامل و شفاف در این زمینه است.

وی خطاب  به شورای امنیت سازمان ملل گفت که روسیه فقط برای توجیه اقدامات خود در اوکراین دیگران را مقصر جلوه می دهند.

زلنسکی با اشاره به اینکه اکنون در سال ۲۰۲۲ زندگی می کنیم ،گفت: "ما شواهد قطعی و  تصاویر ماهواره ای داریم" که اتفاقات در شهر بوچا در طول حمله روسیه را نشان می دهند. ما می توانیم تحقیقات کامل و شفاف انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار پاسخگو شدن نیروها و مقامات روسی به اتهام جنایات جنگی در اوکراین و اخراج مسکو از شورای امنیت سازمان ملل  شد تا این کشور نتواند تصمیم گیری شورای امنیت در مورد مناقشه را وتو کند.

رئیس جمهوری افزود که ما به بازیگران جدی نیاز داریم که حاضرند تمام مسیر با ما باشند. به مجموعه ای از کشورها نیاز داریم که بتوانند ظرف ۲۴ ساعت به ما هر گونه سلاحی ارائه دهند.

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر  بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند.

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، (دولت) «کی یف» و رسانه های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می شود.  کی یف روسیه را دراین رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح  می کند و به این موضوع اشاره دارد که نیروهای روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج