۱۲۰۴۵۷۰
۲ نظر
۶۵۰۶
۲ نظر
۶۵۰۶
پ

کشف روش جدید برای درمان سرطان

درمان جدید سرطان با استفاده از سیستم تخلیه زباله‌های سلولی بدن امکانپذیر شد.

یورونیوز: درمان جدید سرطان با استفاده از سیستم تخلیه زباله‌های سلولی بدن امکانپذیر شد.

دانشمندان در حال تکمیل درمان جدیدی برای سرطان هستند که در آن از سیستم تخلیه زباله سلولی خود بدن استفاده می شود. در حال حاضر برخی از داروها با این روش نتایج امیدوارکننده‌ای را نوید می‌دهند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک به داروهای بیشتری در این زمینه دست پیدا کنیم.

کشف روش جدید برای درمان سرطان

پانزده محقق در یک مرکز تحقیقاتی که به لطف کمک ۹ میلیون پوندی خیرین موسسه تحقیقاتی سرطان لندن راه اندازی شده، قرار است بر روی این موضوع فعالیت کنند.

پروفسور یان کالینز که قرار است ریاست این مرکزرا بعهده بگیرد می‌گوید: «بسیاری از داروهای جدید سرطان با مسدودسازی عملکرد پروتئین‌های مضرعمل می‌کنند ولی این تکنیک کاملا متفاوت است و آنها را به‌طور کامل حذف می‌کند.»

او در ادامه می‌گوید: «سلول‌های ما تکنیک بسیار موثری را برای از بین بردن پروتئین‌های مضر ایجاد کرده‌اند. این تکنیک بخشی از سازوکار روزانه زندگی است، با این وجود، فرآیندهای تخریب پروتئین سلول‌های ما فقط تعداد خاصی از پروتئین‌ها را تشخیص می دهند. علم حالا راهی برای افزایش تعداد این پروتئین‌ها پیدا کرده تا موارد جدیدی را که قبلا تشخیص داده نمی‌شدند ولی می‌دانیم مضرهستند و در تشکیل تومورها موثرند، شناسایی کند.»

یکی ازنمونه‌های اولیه عملکرد این روش که توسط داروی « لنالیدومید» بکار گرفته شده برای درمان سرطان خون «میلوما» استفاده می شود و ظاهرا توانسته کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد.

آقای کالینز مدعی است که داروهایی مثل لنالیدومید می‌توانند مولکول‌هایی که در توسعه سرطان نقش ایفا می‌کنند را از بدن حذف کنند. یک داروی مشابه هم برای سرطان سینه ساخته شده که درتخریب و تجزیه گیرنده ‌های استروژن موثر است. این دارو پروتئینی که محرک مهم سرطان سینه است را از کار می‌اندازد. در واقع پروتئینی که در ایجاد این بیماری نقش حیاتی دارد را غیرفعال می‌سازد.

دکتر کالینز افزود: «در حال حاضر، تلاش زیادی بر روی استفاده از روش تجزیه پروتئین برای تولید داروهای جدید سرطان متمرکز شده است.

با این حال، ما امیدواریم که در آینده از این تکنیک برای توسعه و ساخت دارو برای مقابله با انواع دیگر بیماری ها هم استفاده کنیم. این روش دارای پتانسیل و توانایی‌های زیادی است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کاش تو ایران یود ما که تحریمیم داروش هم بیاد به ایران نمیرسه

    • الناز

      کاش ما تو ایران نبودیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج