اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۰۴۶۰۵
۱۱ نظر
۵۷۱۳
۱۱ نظر
۵۷۱۳
پ

افزایش بی‌سابقه قیمت گوجه فرنگی

رییس اتحادیه بارفروشان گفت: در شرایط عادی حدود ۲ تا ۳ هزار تن گوجه فرنگی وارد میدان میوه و تره‌بار می‌شد این در حالیست که در ۲ روز گذشته این حجم به ۵۰ تن تقلیل پیدا کرد از این‌رو قیمت گوجه فرنگی در میدان اصلی میوه و تره‌بار به کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسید.

ایلنا: رییس اتحادیه بارفروشان گفت: در شرایط عادی حدود ۲ تا ۳ هزار تن گوجه فرنگی وارد میدان میوه و تره‌بار می‌شد این در حالیست که در ۲ روز گذشته این حجم به ۵۰ تن تقلیل پیدا کرد از این‌رو قیمت گوجه فرنگی در میدان اصلی میوه و تره‌بار به کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسید.

مصطفی دارایی‌‌نژاد با اشاره به افزایش نرخ باربری‌ها، افزود: ۱۷ درصد به تعرفه کامیون‌داران اضافه شده است از این‌رو بسیاری از آنها تمایلی برای بار زدن محصولات کشاورزی ندارد؛ از سوی دیگر عده‌ای که هویت آنها مشخص نیست اقدام به پرتاب سنگ به کامیون‌داران می‌کنند و اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزان در مزرعه مانده‌اند، تصریح کرد: روز گذشته میزان بار ورودی گوجه فرنگی به تهران به ۱۰ کامیون رسید باید بگویم این حجم از بار می‌تواند نیاز نصف یک سالن در میدان میوه و تره‌بار را تامین کند.

به گفته رییس اتحادیه بارفروشان، در شرایط عادی حدود ۲ تا ۳ هزار تن گوجه فرنگی وارد میدان میوه و تره‌بار می‌شد این در حالیست که در ۲ روز گذشته این حجم به ۵۰ تن تقلیل پیدا کرد از این‌رو قیمت گوجه فرنگی در میدان اصلی میوه و تره‌بار به کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسید.

دارایی‌نژاد قیمت گوجه فرنگی فروخته شده سر مزرعه را کیلویی ۱۷ هزار تومان عنوان کرد و افزود: این گوجه تا به تهران برسد نرخ آن کیلویی ۲۰ هزار تومان می‌شود و خریداران در واحدهای صنفی باید گوجه فرنگی را کیلویی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان خریداری کنند.

این فعال صنفی با انتقاد از عملکرد وزارت کشاورزی در توزیع گوجه فرنگی، افزود: افزایش قیمت گوجه فرنگی منطقی نیست چراکه میزان کشت آن قابل توجه است. محصول گوجه در میناب رسیده و آماده توزیع است اما از آنجایی‌که هیچ کامیون‌داری حاضر به حمل بار نیست قیمت گوجه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ گوجه فرنگی در سایر صیفی‌جات نیز تاثیر می‌گذارد، افزود: بعد از تعلل کامیون‌داران از بارگیری هندوانه، قیمت آن در میدان از کیلویی ۵ هزار تومان به کیلویی ۹ هزار تومان رسید، همچنین قیمت سبزی خوردن از کیلویی ۸ هزار تومان به کیلویی ۱۱ هزار تومان رسید.  این در حالیست که مسئولان بارها اعلام کردند در ماه رمضان اجازه افزایش نرخ را نمی‌دهند.

دارایی‌نژاد با اشاره به لزوم قیمت‌گذاری گوجه فرنگی سر مزرعه، افزود: با این نرخ قیمت ۱۰ تن گوجه ۱۷۰ میلیون تومان می‌شود که این نرخ برای گوجه منطقی نیست. در شرایط فعلی چاره‌ای نداریم جز اینکه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشاورزی ورود کند تا قیمت‌ها متعادل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      دولت انقلابی

    • ناشناس

      دولتی که نمیتونه قیمت گوجه را ثابت نگه داره باید به حال خودمون گریه کنیم

    • ناشناس

      بی تدبیری مسئولین بی تجربه که بارانتخواری سیاسی مسئولیت گرفته اند

    • بدون نام

      تو این مملکت هر روز یه داستانی داریم گوجه خیار شلغم سیب زمینی پیاز ماشین و غیره خدایی مسئولی که نمیتونه برای یک ماه قیمت اجناس رو ثابت نگه داره برای لای جرز دیوار خوبه تو کشور جنگ زده هم به این شکل نیست

    • نیما

      دولتی که عرضه کنترل گوجه و سیب زمینی و پیاز را نداره چطور باید توقع کنترل ارز و بازار مسکن و... داشت... بیچاره مردم

    • م ج


      دیگه املت هم نمیشه خورد.

    • ناشناس

      چهار نفر سنگ می اندازن وضع نمی شود کنترول کنید

    • ناشناس

      رییس جمهورووزرابایدآدمهای سیاستمدار قابل وتوانمنددرهمه امورباشندتابتوانند کشوررااداره کنند والاباانتخاب احساساتی نتیجه میشودهمین که هست. هیچ کس درسرجای خودنیست.

    • ناشناس

      اینهم پایان خط فقر

    • ناشناس

      مدیریت گووووجه!!!!خخخخخخخخخ

    • ناشناس

      زمانی که احمدی نژاد گفت بیایین از سر کوچه ما بخرین ۲۰۰ تومان شده بود ؟ الان ۲۰ هزار تومان یعنی صد برابر شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج