adexo3
۱۲۰۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

همایش جبهه پایداری در قم

درخواست صلوات برای سلامتی مشایی

در حاشیه این مراسم، فردی درخواست کرده که حاضرین برای سلامتی مشایی، صلوات بفرستند که باعث به هم خوردن جلسه شده است.

مهم ترین رویداد سیاسی دیروز، برگزاری همایش جبهه پایداری در قم بود. در این نشست که با حضور چهره هایی چون رسایی، زارعی، آقاتهرانی، کوچک زاده و... تشکیل شد، صادق محصولی، دیگر عضو موسس این جبهه در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر سکوت جبهه پایداری درمورد اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی گفت: «متاسفانه در این خصوص برخی صحبت ها و اظهارنظرهای غیرواقعی در سایت ها و خبرگزاری ها منتشر شد، مبنی بر این که این جبهه سکوت کرده، این درحالی است که ما مفصل صحبت کردیم و اسناد آن نیز موجود است.» وی همچنین در مورد معرفی کاندیداها در شهرهای مختلف برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی جبهه پایداری بیان داشت: ما دقت داریم تا نظر مقام معظم رهبری چیست، از این رو براساس فرمایشاتی که رهبری در خصوص مجلس و کاندیداها و مشخصاتی که اعلام می کنند، عمل خواهیم کرد.

دیگر سخنران مهم این نشست، حجت الاسلام آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری بود. وی خطاب به حاضران گفت: اگر واقعا بنا دارید یک آدم خوبی به مجلس برود. رأی ندزدید، رأی نخرید و تقلب نکنید. به قول فوتبالی ها جر نزنید. رفوزه شدن مردانه خیلی بهتر از این است که آدم دروغکی قبول شود. وی در ادامه با بیان اینکه ممکن است ما هم در جبهه پایداری مثل برخی گروه های دیگر به انحراف کشیده شویم، گفت: «برای همین در جمع بندی اولیه خود به این نتیجه رسیدیم که برویم زیر نظر علما و از نظرات آنها استفاده کنیم؛ علی الدوام چک شویم و این کار را هم کردیم؛ آن وقت علما ما را بپایند. در همین راستا فکر می کنم که شهرستان ها هم باید این گونه شود و آن وقت آنها ما را بپایند. ننشینیم و بگوییم اکر گنجی فلان؛ خودمان ممکن است ۱۰ سال دیگر اکبر گنجی بشویم؛ آن هم پاسدار بود و از انقلاب حمایت می کرد اما حالا اصول زیر پایش است.»

اما این همایش، حاشیه ای جذاب تر از متن داشت. به گزارش سایت رجانیوز، در حاشیه این مراسم، فردی درخواست کرده که حاضرین برای سلامتی مشایی، صلوات بفرستند که باعث به هم خوردن جلسه شده است. خبرگزاری مهر هم در این زمینه گزارش داده است که وقتی علی اصغر زارعی دیگر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درمورد بی تقوایی برخی افراد نسبت به اعضای این جبهه صحبت می کرد، یکی از حاضران با صدای بلند گفت: شما خودتان انواع تهمت ها را به دیگران می زنید... در این لحظه زارعی با بالابردن تن صدای خود مانع از ادامه اعتراض این شخص شد و در ادامه با چرخش ۱۸۰ درجه ای به تمجید از عملکرد دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: «ما کماکان از دولت حمایت می کنیم.»

براساس این گزارش، در پایان مراسم، جوانی به سمت سخنرانان رفت و با صدای بلند گفت: شما چشم خودتان را درباره دیگران باز می کنید اما درمورد خودتان بسته!»

علاوه بر این دیروز سخنان دیگر عضو جبهه پایداری حجت الاسلام حسینیان نیز موردتوجه رسانه ها قرار گرفت. وی با اشاره به ادعای برخی درمورد ارائه لیست انتخاباتی جداگانه توسط این جبهه اظهار داشت: ما اعلام کردیم که درمورد لیست دادن یا ندادن هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ایم. وی تاکید کرد: «پیوستن جبهه پایداری به کمیته ۷+۸ همچنان منوط به شرایطی است که اگر آن شرایط عملی شود، ما هم به این کمیته می پیوندیم. تا امروز هیچ مقام رسمی از جبهه پایداری برای حضور در جلسات دعوت نکرده است. البته یک مرتبه از ما دعوت شد که اینقدر در آن جلسه به ما توهین کردند که حتی ما وسط جلسه خواستیم از جمع خارج شویم، اما دوستان جلوی ما را گرفتند.» دیروز همچنین در واکنش به انتقاداتی که اخیرا علیه این جریان سیاسی مبنی بر سکوت در زمینه اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی مطرح شده بود، حسینیان واکنش متفاوتی داشت: «تا جایی که از شخصیت های مختلفی که در مسئله اختلاس دست اندرکار تحقیق هستند، سوال کردم و گفتم که آیا از وابستگان دولت و نزدیکان دولت در اختلاس اخیر نقش داشته اند یا نه، همه جواب ها این بود که تاکنون چیزی در این رابطه برای ما اثبت نشده است. آیا عادلانه است که ما رد مقابل جریان انحرافی موضع گیری کنیم، درحالی که دست داشتن آنها در اختلاس اخیر هنوز اثبات نشده است.» در اردوگاه اصلاح طلبان اما موضوع مهم، لغو همایش اصلاح طلبان از سوی نهادهای مسئول بود. دیروز در همین زمینه داریوش قنبری، عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه بین حرف و عمل چهره های اصولگرا تناقض وجود دارد، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد حرف های افراد اصولگرا مبنی بر حضور اصلاح طلبان در انتخابات یک تعارف سیاسی است، چراکه وقتی در مقام عمل قرار می گیرند با هگونه تحرکی که شاید رنگ و بوی انتخاباتی هم نداشته باشد مخالفت می کنند.

وی همچنین با اشاره به موضوع نهایی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس نهم گفت: بعید است که اصلاح طلبان به زودی به نتیجه نهایی برسند چراکه از برگزاری این همایش آنها جلوگیری شده است و باید گفت که برگزاری این همیاش می توانست تا حد زیادی شرایط را مشخص تر کند و خوب است که شرایط را برای فعالیت گروه های مختلف در کشور فراهم کنند.

سیدمحسن یحیوی، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین نیز در این باره گفت: این یک موضع گیری جانبدارانه از سوی برخی مسئولین است. از گذشته تاکنون همیشه چنین جلساتی در درون طیف ها و گروه ها برقرار بوده و از آنجا که قرار بود این جلسه در محل مشخص و با حضور احزابی که از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اجازه فعالیت دارند برگزار شود، نباید کسی مانع از برگزاری چنین همایشی می شد.»

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

درخواست صلوات برای سلامتی مشایی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج