۱۲۰۴۹۶۳
۵۰۵۵
۵۰۵۵
پ

رئیسی: حذف ارز ۴۲۰۰تومانی بدون شوک خواهد بود

ابراهیم رئیسی، رییس جمهور درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اوایل امسال حذف ارز ترجیحی به نحوی اتفاق خواهد افتاد که شوکی به اقتصاد کشور وارد نشود.

ایسنا: رئیس جمهور در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: از اوایل سال به این فکر بودیم تا این موضوع را نیز به نحوی مدیریت کنیم که شوک اقتصادی وارد نشود و ثبات بازار حاکم باشد و به نحوی باشد که کار اقتصادی دنبال شده و اصلاح اقتصادی هم انجام شود.

رئیسی: حذف ارز ۴۲۰۰تومانی بدون شوک خواهد بود

سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه ۱۸ فروردین در سفر استانی به البرز در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم البرز که در موسسه تحقیقات تهیه، تولید و اصلاح نهال و بذر کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: دولت برای دستیابی به وضع مطلوب در جامعه و تحقق گفتمان تحولگرا با استناد به بیانیه گام دوم پیش خواهد رفت.

وی به موضوع بودجه در سال گذشته و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و تصریح کرد: مشکل دولت را مقام معظم رهبری حل کردند و با اختیارات خود اجازه دادند چند ماه باقی مانده سال ۱۴۰۰ را با حذف نکردن ارز ترجیحی وضعیت اقتصادی را دچار شوک نکنیم و با موفقیت ۱۴۰۰ را تمام کردیم و قانون بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کردیم.

رئیس جمهور ادامه داد: از اوایل سال به این فکر بودیم تا این موضوع را نیز به نحوی مدیریت کنیم که شوک اقتصادی وارد نشود و ثبات بازار حاکم باشد و به نحوی باشد که کار اقتصادی دنبال و اصلاح اقتصادی هم انجام شود.

وی گفت: در خصوص حذف ارز ترجیحی در دولت تصمیم گیری از اول روشن بود و با تردید سخن نگفتیم ضمن اینکه دولتمردان و تیم اقتصادی هم نظرشان همین است ولی اطلاع رسانی زودهنگامی انجام شد که بایستی یک ماه بعد از آن انجام می شد. این اطلاع رسانی به دلیل عدم هماهنگی بود.

وی با تاکید به اصل شعار " ما می توانیم" برای رسیدن به وضع مطلوب در جامعه اظهار کرد: نخبگان و فرهیختگان جامعه نقش مهمی دارند و وجودشان، بیانشان و تاثیرگذاری سخنشان در اجتماعات موثر است چرا که نگاه مردم امروز به نمایندگان و مسوولان و فرهیختگان و نامداران است که چگونه آن ها سلوک می کنند و رفتارشان در مردم بسیار تاثیرگذار است؛ چه مسوولان و چه آنان که در اجتماع به عنوان چهره شاخص مطرح هستند و تاثیر بسزایی در جامعه سازی قرآنی دارند.

رییسی تاکید کرد: کارهای بسیاری در کشور انجام شده و در این ۴۰ سال گام هایی برداشته شده که از تمام کسانی که در این مسیر نقش داشته اند تقدیر می کنیم، ولی راه بسیار است که باید آن را با اعتماد و اتکا به خدا پیمود.

وی گفت: در این گام دوم که جوانان را هم باید باور داشت و در این مسیر علیرغم وجود موانع می توانیم و ما می توانیم نه در شعار بلکه در عمل که جلوه داشته باشد.

رییس جمهور تصریح کرد: کشور با ظرفیت های بسیاری که دارد در گام دوم می تواند با تجربه از گام اول این گام را حساب شده و با درایت، جهادی و انقلابی طی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج