جاباما
۱۲۰۵۰۳۵
۵۹۲۲
۵۹۲۲
پ

مهمانی ۳۰نفره و خرج ۶۰۰هزار تومانی!

توییتی درباره مهمانی ۳۰ نفره به‌صرف زرشک‌پلو با مرغ، نان، پنیر، سبزی، رطب، ماءالشعیر و دوغ با هزینه ۶۰۰ هزار تومانی دست به دست می‌چرخد. برخی از کاربران فضای مجازی انواع و اقسام شوخی‌ها را با آن انجام داده‌اند و یک نفر نوشته این‌ها خاطرات ۲۰ سال پیش است.

فرارو: توییتی درباره مهمانی ۳۰ نفره به‌صرف زرشک‌پلو با مرغ، نان، پنیر، سبزی، رطب، ماءالشعیر و دوغ با هزینه ۶۰۰ هزار تومانی دست به دست می‌چرخد. برخی از کاربران فضای مجازی انواع و اقسام شوخی‌ها را با آن انجام داده‌اند و یک نفر نوشته این‌ها خاطرات ۲۰ سال پیش است.

فکر می‌کنید این توییت ارتباطی با واقعیت ندارد؟

مهمانی ۳۰نفره و خرج ۶۰۰هزار تومانی!

قیمت برنج ایرانی هاشمی حدود ۸۰ هزار تومان است، یک کیلو خرما تقریبا با همین قیمت فروخته می‌شود و برای خرید یک کیلو مرغ در برخی از مغازه‌ها باید نزدیک به ۳۷ هزار تومان پرداخت کرد. همه این‌ها باعث می‌شود، بعد خواندن توییت برگزاری مهمانی ۳۰ نفره به‌صرف زرشک‌پلو با مرغ، نان، پنیر، سبزی، رطب، دوغ و ماءالشعیر با خرج ۶۰۰ هزار تومان لبخند بزنید و آن را باور نکنید

. با این حال اگر به‌جای برنج ایرانی سراغ نمونه تایلندی بروید، در صف خرید مرغ منجمد بایستید، رطب تنظیم بازاری بخرید و سبزی را از تره‌بار تهیه کنید، خرجتان به‌حداقل می‌رسد و با تهیه سایر مخلفات چیزی حدود همان ۶۰۰، ۷۰۰ هزار تومان می‌پردازید.

قیمت مرغ؛ دست‌کم کیلویی ۲۰ هزار

قیمت مرغ کیلویی ۲۰ تا ۳۷ هزار تومان است. مرغ منجمد تنظیم بازار را کیلویی ۲۰ هزار تومان می‌فروشند و هر کیلو مرغ در گران‌ترین مغازه‌ها نهایتا ۳۷ هزار تومان ارزش دارد. برای مهمانی ۳۰ نفره احتمالا به ۱۵ کیلوگرم مرغ نیاز دارید. چون معمولا هر چهار نفر یک مرغ را در یک وعده مصرف می‌کنند و هر مرغ تقریبا دو کیلو وزن دارد. اگر این میزان مرغ را به‌شکل تنظیم بازاری خریداری کنید، چیزی حدود ۳۰۰ هزار تومان خرج خرید مرغ می‌شود.

این رقم را باید کف قیمت خرید مرغ برای ۳۰ نفر درنظر بگیریم، چون هزینه خرید این میزان مرغ از برخی مغازه‌ها با قیمت هرکیلو ۳۷ هزار تومان می‌تواند به نیم‌میلیون تومان برسد. اگر سراغ مرغ بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بروید، خرجتان شاید تا مرز ۸۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر مرغ تکه شده در بسته‌های یک کیلو و ۸۰۰ گرمی نزدیک به ۹۳ هزار تومان ارزش دارد و تهیه ۱۵ کیلوگرم از این محصول دقیقا ۷۷۵ هزار تومان تمام می‌شود.

قیمت برنج؛ دست‌کم کیلویی ۱۲.۵ هزار

قیمت برنج دست‌کم کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. این برنج به‌اسم تایلندی تنظیم بازار فروخته می‌شود و اگر خریدار برنج ایرانی معطر هاشمی باشید، باید بابت هر کیلو از آن حدود ۷۵ هزار تومان بپردازید. این وسط برنج هندی تنظیم بازار ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج پاکستانی تنظیم بازار ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج شیرودی تنظیم بازار ۲۱ هزار تومان فروخته می‌شوند.

برای مهمانی ۳۰ نفره احتمالا به چهار کیلوگرم برنج نیاز است. اگر همه برنج مورد نیاز را از نوع تایلندی تنظیم بازار تهیه کنید، خرجتان به ۵۰ هزار تومان می‌رسد. خرید این میزان برنج از نوع شیرودی تنظیم بازار معادل ۸۴ هزار تومان هزینه دارد و اگر سراغ برنج درجه یک معطر هاشمی بروید، باید ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

قیمت سایر مخلفات

رطب، ماءالشعیر، دوغ، نان، پنیر و سبزی دیگر مخلفات مهمانی ۳۰ نفره با خرج ۶۰۰ هزار تومانی بوده است. در خبر‌ها از خرمای کیلویی ۷۰، ۸۰ هزار تومانی صحبت می‌شود و اگر راهی بازار شوید، به صحت این ماجرا پی می‌برید، اما همین حالا درسامانه بازرگام بسته‌های ۷۵۰ گرمی رطب مضافتی را ۳۵ هزار تومان می‌فروشند. اگر دو بسته از این محصول را برای مهمانی ۳۰ نفره خریداری کنید، باید بابت آن ۷۰ هزار تومان کنار بگذارید. این مهمانی شاید به ۶ عدد دلستر خانواده و ۶ عدد دوغ خانواده احتیاج داشته باشد. خرید این دو قلم روی هم ۱۶۵ هزار تومان تمام می‌شود.

چون بسته شش عددی دوغ یک‌ونیم لیتری خانواده را ۹۰ هزار تومان و بسته شش عددی ماء‌الشعیر خانواه را ۷۵ هزار تومان می‌فروشد. خرید سه بسته پنیر ۴۰۰ گرمی چیزی حدود ۸۰ هزار تومان هزینه دارد. برای مهمانی ۳۰ نفره احتمالا ۱۰ عدد نان سنگک یا ۱۰ عدد نان بربری لازم است و خرید این تعداد نان ۳۰ هزار تومان دیگر هزینه خرج دارد. ممکن است، به‌جای سنگک و بربری، ۳۰ تا نان لواش بخرید. آنوقت خرجتان به ۲۱ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. سبزی خوردن نیز در میادین میوه‌وتره‌بار کیلویی ۱۵ هزار تومان قیمت دارد و ارزش سه کیلو از آن به ۴۵ هزار تومان می‌رسد. جمع این مخلفات چقدر شد؟ تقریبا ۳۹۰ هزار تومان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج