۱۲۰۵۱۶۶
۵۴۲۳
۵۴۲۳
پ

واکنش آمریکا به حمله موشکی به کراماتورسک

​یک مقام ارشد دفاعی آمریکا ادعا کرد که بر اساس ارزیابی های اولیه این کشور، یک موشک کوتاه برد روسیه که از مواضع این ارتش کشور در داخل اوکراین شلیک شده است، به ایستگاه قطار کراماتورسک برخورد کرده است.

ایرنا: یک مقام ارشد دفاعی آمریکا ادعا کرد که بر اساس ارزیابی های اولیه این کشور، یک موشک کوتاه برد روسیه که از مواضع این ارتش کشور در داخل اوکراین شلیک شده است، به ایستگاه قطار کراماتورسک برخورد کرده است.

واکنش آمریکا به حمله موشکی به کراماتورسک

اوکراین روسیه را متهم به استفاده از بمب خوشه ای در این ایستگاه  کرده است که در نتیجه این حمله ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.

پاولو کیریلنکو رئیس اداره پلیس منطقه دونتسک گفت که موشک توچکا- یو روسیه که حاوی بمب های کوچک است به غیرنظامیانی که در حال تخلیه منطقه بودند، برخورد کرده است.

نیروهای روسیه متهم به استفاده مکرر از بمب های خوشه ای علیه اهداف غیرنظامی در اوکراین شده اند.

  سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرد که ادعاهای معتبری مبنی بر اینکه نیروهای مسلح روسیه حداقل ۲۴ بار از بمب های خوشه ای در مناطق پرجمعیت در اوکراین استفاده کرده اند، دریافت کرده است.

میشل باشله رئیس کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شورای حقوق بشر در ژنو گفت که چنین حملاتی می تواند جنایت جنگی محسوب شود.

در سال ۲۰۰۸ بیش از ۱۰۰ کشور با امضای توافقی استفاده از بمب های خوشه ای را ممنوع کردند. روسیه و اوکراین این توافق را امضا نکرده اند.

مقامات اوکراینی از عصر روز شنبه آتی به مدت سه روز در «اودسا» شهر بندری اصلی اوکراین منع آمد و شد اعلام کردند.

مقامات محلی اعلام کردند که منع آمد و شد از عصر شنبه تا صبح دوشنبه در اودسا، بندر اصلی اوکراین برای مقابله با تهدید حملات موشکی از سوی روسیه اعمال می‌شود.

در حمله صبح یکشنبه گذشته، موشک های روسیه «زیرساخت های اساسی» و مخزن سوخت در نزدیکی شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه افزود: امروز – جمعه - بر اثر حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه آهن شهر کراماتورسک واقع در شرق اوکراین دستکم ۳۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. برخی منابع تعداد کشته شده‌ها را ۳۵ نفر اعلام کرده‌اند که ۴ نفر آنها کودک هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج