جاباما
۱۲۰۵۳۰۹
۵۳۲۲
۵۳۲۲
پ

فریب سلول سرطانی با روشی جدید

نتایج تحقیقات پیش بالینی نشان می‌دهد که ترکیب آهن مانند برای درمان بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما، یک سرطان تهاجمی مغز، نویدبخش است.

ایسنا: نتایج تحقیقات پیش بالینی نشان می‌دهد که ترکیب آهن مانند برای درمان بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما، یک سرطان تهاجمی مغز، نویدبخش است.

به گزارش یورکالرت، درمان جدیدی که در مرکز سرطان کالج پزشکی ویسکانسین آمریکا مورد مطالعه قرار گرفت، منجر به آزمایش بالینی برای درمان گلیوبلاستوما، شکل نادر و تهاجمی سرطان مغز و در عین حال شایع‌ترین تومور اولیه مغز در بزرگسالان شد.

فریب سلول سرطانی با روشی جدید

باوجود دهه‌ها تحقیق در سطح جهانی، تنها دستاوردهای تدریجی برای بهبود یا افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما حاصل شده است. گزینه‌های درمانی محدود است و به‌طور معمول شامل ترکیبی از جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی است.

اکنون، یک تحقیق بالینی جدید که در بیمارستان فراترت و کالج پزشکی ویسکانسین آغاز شده است، یک درمان جایگزین را که به‌صورت خوراکی تجویز می‌شود، ارزیابی می‌کند.

این درمان نتیجه سال‌ها تحقیق دکتر کریستوفر چیتامبار در آزمایشگاه روی فرآیندهای وابسته به آهن در بیولوژی سرطان و مکانیسم‌هایی که ترکیبات گالیوم، متابولیسم آهن را هدف قرار می‌دهند و رشد سلول‌های بدخیم را مسدود می‌کنند، تکامل یافته است.

در تحقیقات پیش بالینی، دکتر چیتامبار و دکتر کاتلین اشمایندا کشف کردند که گالیوم مالتولات (GaM) هنگام تجویز داخل وریدی، به‌طور قابل توجهی رشد گلیوبلاستوما را در مدل تومور مغزی موش‌های صحرایی کاهش می‌دهد. تحقیقات بیشتر نشان داد گالیوم مالتولات که به‌صورت خوراکی در موش‌های حامل گلیوبلاستوما تجویز می‌شود، به‌طور قابل توجهی اندازه تومورهای آنها را کاهش داده و بقای آنها را افزایش می‌دهد.

لازم به ذکر است، گالیوم مالتولات یک ترکیب درمانی بالقوه برای سرطان، بیماری‌های عفونی و بیماری‌های التهابی است.

گالیوم مالتولات که در اصل توسط دانشمند هاروارد و استنفورد، دکتر لورنس آر. برنشتاین ساخته شد، شکل خوراکی موجود از فلز گالیوم است که در بدن، خواص شیمیایی زیادی با شکل بسیار اکسید شده آهن، Fe(III) دارد.

تحقیقات متعددی که رابطه بین آهن و سرطان را بررسی می‌کنند، نشان می‌دهند که افزایش سطح آهن در بدن می‌تواند با افزایش خطر و شدت سرطان مرتبط باشد زیرا سلول‌های سرطانی برای تکثیر و گسترش به آهن وابسته هستند.

به‌دلیل شباهت گالیوم به آهن Fe(III) (فرم آهن که توسط سلول‌های سرطانی جذب می‌شود)، سلول‌های سرطانی به جای آهن، گالیوم را جذب می‌کنند که از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند و در نهایت منجر به مرگشان می‌شود.

دکتر کریستوفر چیتامبار، پروفسور بازنشسته پزشکی و بیوفیزیک، بخش خون‌شناسی و سرطان‌شناسی در کالج پزشکی ویسکانسین می‌گوید: کشف فعالیت ضد سرطانی گالیوم مالتولات در برابر گلیوبلاستوما در تحقیقات پیش بالینی بسیار هیجان انگیز است. این کشف دریچه را برای توسعه این ماده به‌عنوان دارویی برای درمان گلیوبلاستوما در بیماران باز  می‌کند.

وی می‌افزود: مکانیسم ضد سرطانی گالیوم مالتولات برای سایر تومورهای جامد نیز کاربرد دارد.

این کارآزمایی با حمایت مالی یک شرکت نرم‌افزاری (Imaging Biometrics)، با کمک‌های مالی از بنیاد تومور مغزی موزیلا (Musella) و مرکز سرطان کالج پزشکی ویسکانسین انجام می‌شود.

این شرکت با بیش از یک دهه تجربه در تجزیه و تحلیل کمی تصویربرداری تومور مغز، از جمله تجزیه و تحلیل برای کارآزمایی ملی چند مرکزی مختلف، راه حل‌های تجزیه و تحلیل تصویر را برای ارزیابی پاسخ به گالیوم مالتولات ارائه می‌دهد.

مایکل اشمایندا، مدیر عامل این شرکت می‌گوید: ما با یک گروه عالی از دانشمندان و پزشکان کار می‌کنیم و همه مشتاق هستند که این تحقیق را پیش ببرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج