جاباما
۱۲۰۵۸۷۶
۱ نظر
۵۳۸۸
۱ نظر
۵۳۸۸
پ

پیشروی دلار در کانال ۲۸ هزار تومان؟

دلار آزاد امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم فروردین شانس زیادی برای گران شدن و فاصله گرفتن از پله‌های ابتدایی کانال ۲۸ هزار دارد. با این حال پیشروی اسکناس آمریکایی در این سنگر به اما و اگر وابسته است

فرارو: قیمت دلار در بازار آزاد معاملات امروز سه‌شنبه بیست‌سوم فروردین را احتمالا در مسیر صعودی آغاز می‌کند. ارزش اسکناس آمریکایی دیروز با رشد ۸۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۸۰ تومان رسید و در معاملات فردایی کمی بیشتر از این رقم خرید و فروش شد. همین سیگنال دست‌کم در شروع معاملات امروز بازار آزاد، سیگنالی برای افزایش قیمت دلار محسوب می‌شود. با این حال ادامه پیشروی قیمت دلار به اما و اگر وابسته است. به‌باور برخی از فعالان بازار دلار آمریکا در بازار ارز مقاومت مهمی را برای عبور از محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان می‌بینید. اگر این اسکناس امروز توانایی عبور از این مرز را داشته باشد، شانس زیادی برای رسیدن به نیمه سنگر ۲۸ هزار تومان خواهد داشت وگرنه مثل دیروز افت‌وخیز محدوی را حوالی پله‌های ابتدایی این کانال تجربه می‌کند.

پیشروی دلار در کانال ۲۸ هزار تومان؟

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در بازار آزاد دوشنبه بیست‌و‌دوم فروردین رفت‌وبرگشت‌های محدودی داشت. اسکناس آمریکایی صبح دیروز با رقم ۲۸ هزار تومان کار خود را آغاز کرد، در بیشترین سطح خود تا ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان بالا آمد و ساعت هشت شب ۲۸ هزار و ۸۰ تومان خرید و فروش شد. به‌این ترتیب ارزش دلار آزاد دیروز افزایش قیمت ۸۰ تومانی را تجربه کرد. همین نوسان محدود برای سایر ارز‌های رایج با شدت و حدت متفاوت اتفاق افتاد و مثلا قیمت یورو با رشد ۱۲۵ تومانی به ۳۰ هزار و ۵۷۵ تومان رسید. درهم امارات ۲۰ تومان و لیر ترکیه تومان گران و به‌ترتیب هفت هزار و ۶۴۵ تومان و هزار و ۹۱۰ تومان معامله شدند. با این حال در بازار طلا قیمت سکه امامی در کانال ۱۳ میلیون تومان، ۱۰۰ هزار تومان پیشروی کرد و به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، اما ارزش هر گرم طلا ۱۸ عیار با افت سه هزار تومانی به یک میلیون و ۳۱۸ هزار تومان تنزل پیدا کرد.

 
تغییر قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار یکشنبه ۲۱ فروردین

قیمت دلار دوشنبه ۲۲ فروردین

تغییر

۲۸ هزار تومان

۲۸ هزار و ۸۰ تومان

۸۰ تومان افزایش

 

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی دوشنبه بیست‌ودوم فروردین تغییر قابل توجهی نداشت. بانک مرکزی ساعت ۱۶ دیروز درحالی دلار دولتی را با نرخ ۲۵ هزار و ۲۶۵ تومان عرضه می‌کرد که ارزش این اسکناس یکشنبه ۲۵ هزار و ۲۶۰ تومان بود. دیروز بیشترین نرخ دلار در صرافی‌های زیرنظر بانک مرکزی ساعت ۱۰ و نیم صبح ۲۵ هزار و ۲۹۰ تومان به‌ثبت رسید و کمترین ارزش آن ساعت ۱۴ حدود ۲۵ هزار و ۲۹۰ تومان بود. با درنظر گرفتن رقم ۲۸ هزار و ۸۰ تومان دلار آزاد و ۲۵ هزار و ۲۶۵ تومان صرافی ملی، اختلاف قیمت اسکناس آمریکایی بین این دو بازار دیروز تقریبا دو هزار و ۸۰۰ تومان بود. همین اختلاف باعث می‌شد دیروز خرید سهمیه ارزی سالانه از صرافی ملی چیزی حدود شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از بازار آزاد هزینه کمتری داشته باشد. درحال حاضر هر ایرانی با ارائه مدارک لازم به صرافی‌های زیر نظر بانک مرکزی می‌تواند دو هزار و ۲۰۰ دلار به‌عنوان سهمیه سالانه ارزی خریداری کند.

تغییر قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت روز یکشنبه ۲۱ فروردین

قیمت روز دوشنبه ۲۲ فروردین

تغییر

۲۵ هزار و ۲۶۰ تومان

۲۵ هزار و ۲۶۵ تومان

پنج تومان افزایش

 

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی دوشنبه بیست‌ودوم فروردین حدود ۱۵۰ تومان افزایش پیدا کرد. ارزش اسکناس آمریکایی در شروع خرید و فروش‌های عمده دیروز زیر ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان بود و ساعت ۱۰ شب این عدد تا نزدیکی مرز ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان بالا آمد. رقم ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان کف قیمت دلار فردایی بود و بیشترین نرخ آن ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان بود. به‌گزارش فرارو، آخرین نرخ رسمی دلار آزاد دیشب ۲۸ هزار و ۸۰ تومان بوده و اسکناس آمریکایی شب گذشته در معاملات پشت‌خطی به مرز ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان یورش برده است. همین اتفاق می‌تواند دست‌کم در شروع معاملات امروز بازار آزاد، سیگنالی برای افزایش قیمت دلار باشد، اما نکته مهم مقاومت حساس مرز ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان محسوب می‌شود. اگر دلار آزاد توانایی عبور از این محدوده را داشته باشد، آنوقت پیشروی اسکناس آمریکایی احتمالا تا نیمه سنگر ۲۸ هزار تومان ادامه خواهد داشت وگرنه مثل دیروز شاهد افت‌وخیز محدود آن در پله‌های ابتدایی این کانال خواهیم بود.

تغییر قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

شروع معاملات

کف قیمت

سقف قیمت

نوسان

۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان

۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان

۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان

۱۵۰ تومان

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ویران

      رییسی بیاد دلار ارزون میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج